Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Bolesti při milování: Nevycházejí z nějaké fyzické příčiny?
Dobrý den, již delší dobu mě trápí problém, pro mě velmi choulostivý, který jsem si nechtě…
Leona Rajdlová Dyrehauge, Psycholožka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
18. 12. 2012
Dobrý den,
již delší dobu mě trápí problém, pro mě velmi choulostivý, který jsem si nechtěla připustit, přiznat jej nebo i vyslovit nahlas. Jedná se o můj sexuální život.
Když se s partnerem milujeme, vše je nádherné až do chvíle, kdy má dojít k samotnému sexuálnímu styku. Mám problém, aby do mě partner pronikl. Přesto, že jsem vzrušená a třeba ještě před krátkým okamžikem jsem byla i dostatečně „vlhká“, v ten okamžik se celá stáhnu.
Samotný styk, dojde‑li k němu poté vůbec, je pro mě poměrně bolestivý a přestože předchozí milování s partnerem jsem si užívala, od tohoto okamžiku už pro mě existuje jen bolest. Velmi mě to trápí, podobný problém jsem měla i s předchozím partnerem.
Děkuji vám za jakoukoli radu.
radůza

Názor odborníka
Milá Radůzo,
jsem ráda, že jste se osmělila i sama před sebou a svůj problém oslovila. Nebudu moc hypotetizovat a rovnou se vás zeptám na základní věc. Byla jste už u svého gynekologa na vyšetření? Nejprve je totiž potřeba, aby jste zjistila, jestli bolest při styku nevychází z nějaké fyzické příčiny. Otevřeně to svému gynekologovi povězte a zeptejte se, co on na to.
Pokud gynekolog nezjistí žádnou fyzickou příčinu, bylo by fajn, kdybyste zašla nejlépe za psychoterapeutem, který se specializuje na sexualitu a intimitu. S bolestivým milováním už teď máte bohatou zkušenost a tak to dá trochu práci se z toho začarovaného kruhu vymotat. Už se totiž dopředu bolesti obáváte, jste na bolest v intimní situaci citlivá a celý kontext vašeho intimního spojení s partnerem je tím ovlivněn.
Z vašeho dotazu vyplývá, že kromě přímého pohlavního styku si milování užíváte. To je super. Kdybyste přišla ke mně do praxe, zajímala bych se o to, kde přesně bolest cítíte, jaká ta bolest je, jaká je její intenzita, v jaké chvíli přesně přichází, jak dlouho trvá, jak s ní nakládáte a samozřejmě i to, jak to pak vypadá s vaším partnerem.
Pracovala bych jak s vámi samotnou, tak i s vámi spolu s partnerem. Nevěšte hlavu a začněte na tom aktivně pracovat.
Držím pěsti, ať vás cestou provází fajn partner a dobří profesionálové.
Zdravím,
Leona Dyrehauge
Psychologie.cz zve na celodenní workshop psycholožky Leony Dyrehauge: Sexualita, intimita a osobnostní vývoj. Sobota 26. ledna 2013. Registrace na Mindlab.cz…