Poradna
odemčené
Jak na holky?
Dlouho mě zajímaly víc počítače než holky. Teď to chci změnit.
Jan Pokluda
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
22. 11. 2017
Když mi bylo tak 13 let, říkal jsem si „není kam spěchat, až budeš starší, tak na nějakou holku určitě narazíš“, bohužel toto přesvědčení mi vydrželo až dodnes.
Je mi 21 let a ještě nikdy jsem neměl vztah, nikdy jsem nepozval holku na rande, nikdy jsem neměl kamarádky. Proč? Protože jsem se před holkami styděl. Na základní škole jsem byl obézní, což ve mně vytvořilo pocit méněcennosti. S tímto pocitem jsem se už popral, ale to, co ve mně přetrvalo, byl takový ten zvyk nezajímat se o holky.
Dalším důvodem, proč jsem na tom tak, jak jsem, je ten, že jsem spíše takový ten introvertní počítačový typ. Nikdy jsem nebyl ten, který by chodil na nějaké akce a který by zkrátka žil ten sociální život. Preferoval jsem samotu.
Rozhodl jsem se to změnit, a proto jsem teď před pár měsíci na sobě začal pracovat a začal jsem dohánět všechny věci, které jsem celé ty roky při sezení za PC zanedbával. Začal jsem chodit na sporty, kde jsem se začal setkávat s holkami, a zjistil jsem, že mi až tak nedělá problém se s nimi bavit, zkrátka když se nahodí téma, o kterém něco vím, tak hned chytím to flow a jde to samo, jsem uvolněný, charismatický.
Ale přišel jsem na jeden hodně velký problém, s kterým se potýkám celý život, a tím je, že si nedokážu obecně lidi, ale hlavně holky, pustit víc k tělu. Nedokážu se s nimi začít bavit na nějaké osobní téma, o něčem citlivějším. Nedokážu s nimi flirtovat, protože mi to prostě přijde nevhodný nebo já nevím.
Klidně by mi stačilo jenom to, kdybych si nejprve našel kamarádku a s ní řešil takový ty klasický holčičí problémy. Jenom bych si s ní povídal a zjistil, jak holky fungují a tak, ale bohužel nevím, jak si u holky vybudovat důvěru, jak ji zaujmout.
Marky, 21 let

Názor odborníka
Díky za vaše svěření, Marky,
přemýšlím o tom, že příběhů podobných tomu vašemu jsem už slyšel celou řadu. Je poměrně běžné, že je dospívajícím mužem téma dívek a vztahů s nimi v náctiletém věku odsunuto na druhou kolej, zatímco na té první jsou třeba koníčky, počítačové hry nebo jiné oblasti. Obavy a stud, o kterých píšete, jsou podle mě v oblastech, ve kterých ještě nemáte moc zkušeností, pochopitelné. Chtěl bych vás podpořit ve změně, ke které jste se rozhodl a začal na ní pracovat. Myslím, že na to jdete dobře.
Mám za to, že není potřeba vyčítat si roky, ve kterých jste se věnoval jiným věcem než navazování kontaktů a vztahů se ženami. Řekl bych, že mnohem důležitějším a konstruktivnějším směrem úvah je skutečnost, že aktuálně máte motivaci svou situaci změnit. Jak je z vašeho popisu zřejmé, už jste začal dělat první kroky k tomu, aby vztahy s dívkami byly více podle vašich představ.
Jednou z cest, jak se zbavit ostychu, je například postupovat po menších a bezpečnějších krocích a postupně se vystavovat obtížnějším situacím. Povzbuzením pro vás jistě může být, že jsou situace, ve kterých dokážete dívky zaujmout, čiší z vás charisma a jde to tak nějak přirozeně. Umím si představit, že to někdy k navázání intimnějšího vztahu s dívkou může stačit samo o sobě.
Uvažuji nad tím, jestli není trochu pastí zjišťovat, jak holky fungují. Muži a ženy nemusí být automaticky bytostmi, které mluví jiným jazykem a myslí odlišným způsobem, i když nám občas média a některá populárně psychologická literatura tvrdí opak. Možná budete překvapen, že s mnohými ženami budete moci vést stejné rozhovory jako se svými kamarády.
Využívejte celý web.
Předplatné
Píšete o obtížích pustit si zvláště ženy blíže k tělu. Říkám si, že dané téma by pro vás mohlo být užitečné trochu více prozkoumat v terapii. Pokud jsou bližší vztahy to, po čem toužíte, mohl byste se prostřednictvím terapie naučit, jak se bavit o osobnějších tématech a navazovat bližší vztahy touto cestou.
Možná to ale vůbec nebude nutné a obtíže s blízkostí pro vás třeba přestanou být tématem poté, co budete nějakou dobu pokračovat v „otužování“ ve smyslu častějších kontaktů se ženami. Taky si říkám, že blízkosti nemusí být dosahováno pouze rozhovory na osobní témata, ale například jen vaší přítomností a nasloucháním osobním svěřením druhých.
Přeji vám, ať ve svém snažení dokážete vytrvat!
Jan Pokluda