Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Jsem lesbička? Heterosexualita a homosexualita jsou jako póly úsečky.
Dobrý den. Nevím, kam se obrátit, proto píši sem. Velmi mne poslední dobou trápí pocit, že…
Michaela Zetíková, Psycholožka, psychoterapeutka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
22. 4. 2013
Dobrý den.
Nevím, kam se obrátit, proto píši sem. Velmi mne poslední dobou trápí pocit, že bych možná mohla být lesbička.
Vzrušuje mne lesbické porno, a dokonce i představy o ženském těle. V období dospívání to byla dokonce jediná představa, při které jsem dosáhla orgasmu.
Avšak ženy z mého okolí mne nikdy nepřitahovaly. Vždy se mi líbili kluci. I když na ulici pozoruji spíše ženy a porovnávám se s nimi.
V současné době mám již 2 roky přítele. Miluji ho a sex s ním je vždy úžasný. Nevím proto, co se se mnou děje. Trpím kvůli tomu neskutečnou úzkostí a nevím co mám dělat.
Předem děkuji za radu.
eelis

Názor odborníka
Dobrý den,
píšete, že máte přítele, kterého milujete, a se kterým se vám líbí sex. Přesto však máte obavy ohledně toho, zda nejste lesbicky orientovaná.
Heterosexualitu a homosexualitu můžeme chápat jako dva protipóly pomyslné úsečky. Každý z nás se nachází někde mezi těmito póly, nemusí to však striktně být na jedné či druhé straně. Záleží na tom, která strana převažuje a se kterou se identifikujeme. Takže můžeme být například z 80 % heterosexuální a z 20 % homosexuální. V tomto případě se tedy můžeme identifikovat jako heterosexuální.
Přestože se většina lidí nachází blízko heterosexuálního pólu a menšina blízko homosexuálního, nedá se říct, že většina lidí se bude striktně nacházet přímo na jednom či druhém pólu, spíše blíže jednoho či blíže druhého. Jsou i jedinci, kteří mohou být přesně uprostřed mezi těmito póly, ale těch je velice málo.
Znamená to tedy, že hodně lidí může mít v sobě částečné homosexuální tendence, které však potlačují. Píšete, že se vám vždy líbili kluci. Reálné ženy, se kterými se znáte, vás nikdy nepřitahovaly.
Protože jste žena, tak se porovnáváte s ostatními ženami, můžete porovnávat svou atraktivitu s atraktivitou ostatních žen. To je zcela běžné. Stejně tak se ženám mohou fyzicky líbit jiné ženy, a to i v erotických scénách ve filmech, protože ženské tělo je symbolem krásy, se kterým se porovnáváme, po kterém bychom toužili, se kterým se ztotožňujeme. Můžeme se i vžít do našeho partnera (ve vašem případě muže) a představovat si, jak on prožívá svou sexualitu se ženami. Tato představa nás může vzrušovat.
Zkuste přijmout fakt, že svět není černobílý, užívejte si, že máte přítele, kterého milujete a se kterým můžete prožívat svou sexualitu, která se vám líbí, pokud jste takto spokojená.  Pokud se vám líbí lesbické fantazie, které však zůstávají pouze fantaziemi, tak kvůli nim nemějte výčitky svědomí.
Užívejte si pestrosti života.
Přeji vám, abyste s vaším přítelem (a nejenom s ním) byla šťastná.
S pozdravem,
Michaela Zetíková