Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Jsem paranoidní: Příčin může být několik.
Dobrý den, mám problém, mám stále pocit, že když ucítím jakýkoliv neznámý zápach, že se je…
Radkin Honzák, Psychiatr
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
2. 1. 2014
Dobrý den,
mám problém, mám stále pocit, že když ucítím jakýkoliv neznámý zápach, že se jedná o nějaké drogy, které by mi mohly uškodit jen tím, že cítím tento zápach.
Mám pocit, že jsou mi do jídla dávány drogy, i když z logického hlediska vím, že to není možné (kdo a proč by to dělal). Těchto pocitů se nemohu zbavit. Odmítám jíst jídla, u kterých jsem neviděl přípravu nebo si nejsem jistý, a to i v případě, že mi jídlo je doneseno rodiči.
Prosím o radu, jak se těchto paranoidních pocitů zbavit.
Děkuji.
Pan Tajný

Názor odborníka
Milý příteli,
to, co popisujete, je jistě velmi nepříjemné a mám obavu, že se toho sám – ani s tou nejdokonalejší radou – nezbavíte.
Mám proto pro vás jediné doporučení: Zajděte se poradit osobně s nějakým dorostovým psychiatrem. Může to být to, čemu se volně říká krize dospívání, může to ale být i vážnější problém, na který pomoc budete potřebovat.
Z vašeho krátkého popisu mi není jasné, jestli také sám máte nějakou zkušenost s drogami, protože pak by to mohly být také „stíhy“, které by bylo lepší řešit na AT ambulanci.
Za psychiatrem můžete zajít přímo a bez doporučení, takže jestli se nechcete třeba rodičům svěřit, můžete to řešit „po vlastní linii“.
Asi to moc neodkládejte, protože všechny takovéto pocity jsou vyčerpávající, člověka to zmáhá a snáz udělá nějakou pitomost.
Držím vám palce!
Radkin Honzák