Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Jsem partnerova tajná přítelkyně: Co vám vztah přináší a co bere?
Dobrý den, mám vztah se svým nadřízeným. Rádi jsme spolu řešili pracovní úkoly, líbilo…
Filip Brož, Krizový intervent, arteterapeut
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
16. 10. 2013
Dobrý den,
mám vztah se svým nadřízeným.
Rádi jsme spolu řešili pracovní úkoly, líbilo se mi jeho jednání s lidmi. Dva roky jsem si k němu pěstovala svou náklonnost, až jsme spolu před rokem šli do divadla. Věděla jsem, že je ženatý, ale zdálo se mi z jeho chování, že spolu spíše nežijí než žijí, ani spolu netrávili čas a ani dovolenou.
Je mu 56 let, mně o 9 let méně. On má 2 dospělé dcery a 3 vnoučata, já mám 2 dospělé dcery, které ještě studují. Jsem rozvedená. Po 11 měsících našeho vztahu se od své manželky odstěhoval do bytu, který dříve se ženou pronajímali. Těšila jsem se, že spolu budeme trávit více času. Jaro i léto bylo fajn, pomáhala jsem mu se stěhováním, s úklidem a moc jsem se těšila. Jezdili jsme na kole a trávili spolu některé víkendy. Líbilo se mi, jak se ke mně chová, rozumíme si a také naš intimní vztah je báječný. V létě jsme spolu strávili 2 týdny dovolené, jeden na kole a jeden u moře v Chorvatsku.
V čem je problém? Jsem tajná přítelkyně, jeho rodina o mně neví. Stále udržuje styky s manželkou a jejími rodiči, tráví s nimi víkendy, manželka také bývá členkou party kamarádů s nimiž jezdí na cyklovíkendy. Stále se velmi stará o své dospělé dcery, bydlí všichni ve stejném městě i čtvrti. Všechny členy své rodiny velmi dobře finančně zajistil, koupil jim byty a věnoval finance.
Přistihla jsem se, že mi to všechno vadí a že pokud mu zavolám, když je ve společnosti své rodiny, mluví se mnou velmi odměřeně. Myslím, že tohle jsem opravdu nechtěla, zraňuje mě to.
Linda

Názor odborníka
Dobrý den, Lindo,
pečlivě jsem si přečetl váš příběh, ve kterém píšete o svém vztahu se svým nadřízeným. Trápí vás, že jste jeho tajná přítelkyně a zraňuje vás, když mu voláte a je zrovna v přítomnosti své rodiny.
Ve svém dotazu taktéž píšete mnoho hezkých a příjemných zážitků, které jste společně zažili. Říkám si, že kdybyste nenapsala poslední dva odstavce, tak to může vypadat jako ideální vztah, který společně zažíváte. Přesto vás jeho chování zraňuje a vadí vám.
Myslím si, že by bylo fajn, abyste si s přítelem společně promluvili o vaší budoucnosti. Zkuste si sama sestavit nějaký vlastní žebříček, co vám vztah s ženatým mužem přináší a co naopak bere. Má cenu nadále setrvávat v tomto vztahu? Co můžu udělat proto, abych nebyla jen tajná milenka? Rozhodně vás napadnou další otázky, na které si můžete sama zodpovědět a možná objevíte něco nového. Na druhou stranu si je potřeba uvědomit, že váš přítel má plné právo na to, finančně podporovat svoji rodinu a své dcery. Myslím si, že každý na jeho místě, by se zachoval stejným způsobem.
Internetové poradenství má své limity a omezení. Ve svém dotazu nám nesdělujete podrobnější informace. Napadá mě, že taktéž můžete vyzkoušet pomoci nějakého odborníka (psychologa, psychoterapeuta), se kterým můžete vše v bezpečném prostředí detailně probrat. Je velmi pravděpodobné, že naleznete pro sebe nějaké řešení vašeho problému.
Držím vám palce.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Filip Brož