Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Lákají mě jiné ženy: Pro trvalý vztah je důležité sebeovládání.
Zdravím, mám skvělý vztah už skoro dva roky. Přítelkyně mi vyhovuje jako partner a lepší s…
Pavel Špatenka, Terapeut
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
18. 2. 2015
Zdravím,
mám skvělý vztah už skoro dva roky. Přítelkyně mi vyhovuje jako partner a lepší sex jsem nikdy neměl. Čím dál častěji však u sebe pozoruji touhu po cizích ženách.
Moje přítelkyně je krásná. Ale hrozně mě láká okolní rozmanitost. Každá žena je něčím krásná a nějak mě zaujme. Mám fyzickou potřebu se s nimi spojit. Přítelkyně mi ukázala nové obzory sexu, kdy to není jen akt směřující k vyvrcholení. Tím se ve mně ale odemkl Cassanova. Nejde o to, že bych si chtěl udělat zářez na pažbě, že sem jich měl tolik nebo tolik. Spíš touha ochutnat.
Tím bych ale přítelkyni nesmírně ranil. Zatím si tedy svoje choutky kompenzuji masturbací u porna. Vadí mi ale, že masturbace je jen přepouštěcí ventil, který mi navíc ubírá „sexuální energii“. Když jsem několik dní nemasturboval, cítil jsem prudký nárůst chuti k životu, líp jsem se soustředil, řešení každodenních mezilidských „třenic“ mi šlo mnohem lépe. Navíc se to plynule stupňuje.
Nechci přítelkyni ublížit, ale vím, že časem, když se to nezmění, ji podvedu. Napadlo mě, že bychom si dali na pár měsíců pauzu. Moje představa by byla taková, že bych se vrhl do víru, užil si, ono by to zmizelo, tak jako se člověk na velkém rautu přejí, a pak bych ji zkusil dobýt zpátky. To je ale risk a extrém.
Když se bavím s ostatními chlapy, tak to mají většinou stejně. Takže je to, co popisuju, normální? O co se z psychologického pohledu jedná? Myslíte, že moje představa řešení je reálná? Popřípadě napadá vás nějaká alternativa? Děkuji za odpověď.
Martin

Názor odborníka
Dobrý den, Martine,
je jen na vás, jak se rozhodnete. Jestli se vrhnete do víru, užijete si a pak se pokusíte přítelkyni dobýt zpátky, anebo zůstanete s přítelkyní a buď jí budete, nebo nebudete věrný.
Já bych vám navrhoval učit se mít své choutky a touhy pod kontrolou a začít praktikovat sebeovládání. Ovšem pouze v případě, že o to stojíte. Pokud stojíte o vztah, jehož kvalita není založena pouze na vrtkavých sexuálních choutkách, tedy pouze na jejich uspokojování, ale na citovém základě, zkrátka na tom, že vás přítelkyně nejen sexuálně přitahuje a uspokojuje, ale že ji máte prostě rád a skutečně to v sobě cítíte. Pokud to tak je, tak by nemělo být těžké pochopit, jak důležité je sebeovládání pro to, aby mohl vzniknout trvalý vztah založený na vzájemné důvěře.
V případě, že budete jednat podle představy, že se vrhnete do víru, užijete si a ono to zmizí tak, jako když se člověk na rautu přejí, je bohužel nebetyčná iluze. Vaše touha po jiných ženách nezmizí tím, že bude na čas uspokojena, ale naopak. Tím, že jí dáte volný průchod, zesílí a může se zvrhnout v závislost na sexuálním uspokojování. Takže ji pak už nemusíte mít pod kontrolou vůbec. Věřte mi nebo ne, stává se to dost často. Je to stejné jako s drogou.
Přeji vám, abyste své dilema vyřešil tak, abyste nepochybil, nikoho nezranil, nezradil ani nepodvedl a mohl se za čas sám sobě podívat do očí a uvědomit si, že jste jednal správně.
S úctou
Pavel Špatenka