Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Mám se vrátit k notorickému lháři? Sepište si klady a zápory.
Dobrý den, mám vážný problém se svým EX přítelem… Byl to notorický lhář, lhal úplně ve v…
Filip Brož, Krizový intervent, arteterapeut
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
20. 12. 2013
Dobrý den, mám vážný problém se svým EX přítelem…
Byl to notorický lhář, lhal úplně ve všem. Po roce a půl jsem se rozhodla ho opustit, protože v takové nejistotě se nedalo žít. Nejsme spolu 14 dní, mně je dobře, je to úleva a ani nevím, jestli ho mám ještě za ty lži ráda.
Začal psát, že všechno přiznává a chápe, že dělal chyby a lhal… Chce mě zpátky.
Byl by to skvělý chlap, nebýt těch zbytečných lží… Zajímalo by mě, zda má takový notorický lhář šanci, že se v něm něco zlomí a že začne uvažovat jako normální člověk a přestane lhát. On mi řekl, že sám chce přestat! Já si myslím (a všude píšou), že se takoví lidé nikdy nezmění…
Díky.
Makuka

Názor odborníka
Dobrý den,
děkujeme vám za důvěru, se kterou se nám svěřujete a píšete do naší internetové poradny. Přečetl jsem si váš dotaz a působí na mě pozitivně v tom smyslu, že si myslím, že jste udělala obrovské a statečné rozhodnutí, když jste opustila svého bývalého přítele a váš neuspokojující partnerský vztah. Pevně věřím, že to pro vás muselo být velmi těžké rozhodnutí, ale jsem rád, že píšete, že se vám ulevilo. Přesto byste chtěla vědět, zda je možné, že váš partner změnil své chování během 14 dní.
Na vaši otázku vám nemohu dát jednoznačnou odpověď. Už jen z toho důvodu, že neznám okolnosti celé vaší situace a nevím podrobnosti o chování vašeho partnera. Možná zkuste sama zvážit, zda si myslíte, že váš bývalý partner je schopen změnit své chování během 14 dní. Píši to proto, že si myslím, že jen pouze vy sama jste největším odborníkem na váš minulý vztah a znáte nejlépe svého bývalého přítele.
Je možné, že vaše rozhodnutí, kdy jste ho opustila, ho nějakým způsobem změnilo a dovedlo k hlubšímu uvědomění všech problémů s jeho chováním, ale rovněž je možné, že to jsou jen prázdná slova a sliby, kterými chce docílit, aby vás získal zpět. Napadá mě, že si můžete všechny body, jak klady, tak zápory vašeho přítele a bývalého partnerského vztahu, sepsat na papír a podívat se na ně s odstupem a udělat si o všem svůj vlastní názor a třeba i nějaký závěr.
Jako další nejvhodnější způsob, jak to všechno zjistit a zároveň ozřejmit celou vaši situaci, je pokusit si společně sednout a o všem si v klidu promluvit s vaším bývalým přítelem. Na druhou stranu z vašeho emailu vnímám, že vám rozchod pomohl a jste s aktuální situací naprosto spokojená a především se vám ulevilo, což je naprosto v pořádku a moc si toho cením. Rozumím vašim obavám a starostem, které by mohli nastat v případě, kdy byste se vrátila zpět k Vašemu bývalému příteli a zkusila mu dát druhou šanci.
Ve svém dotazu nám nesdělujete příliš mnoho konkrétních informací a v tom má internetové poradenství bohužel své limity, pracujeme jen s tím málem informací, které od vás obdržíme. Proto vás chci ještě jednou podpořit v tom, že si cením vašeho rozhodnutí a zároveň toho, že hledáte pro sebe odpověď na vaši otázku ohledně vašeho bývalého přítele a minulého vztahu.
Držím vám palce.
Filip Brož