Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Myslím, že jsem psychopat: Vyzkoušejte psychoanalýzu.
Dobrý den, četl jsem si spoustu vašich článků a odpovědí na příběhy čtenářů a nejvíce mě z…
Radkin Honzák, Psychiatr
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
9. 4. 2013
Dobrý den,
četl jsem si spoustu vašich článků a odpovědí na příběhy čtenářů a nejvíce mě zaujaly vaše rady na problematiku lidí s psychopatickou poruchou.
Já totiž psychopat jsem.
Jsem dokonalý lhář a manipulátor, dokážu během prvních minut, co se s někým setkám, vytvořit přesně takovou osobnost, kterou on ve mně chce vidět. I když na většinu lidí působím altruistickým dojmem, jsem ve skutečnosti sebestředný a egocentrický narcista nekonečných rozměrů.
Jenže já jsem si to nevybral. Nevím, proč nedokážu nic cítit. Pocit, že žiju, mám jen když můžu někoho využívat, někomu ubližovat nebo s někým soupeřit.
Zajímalo by mě, jestli se takto člověk narodí a nebo jestli je to způsobené nějakým zážitkem z dětství. Jestli kdybych třeba zašel za odborníkem na danou problematiku, tak by ze mě udělal člověka, který by normálně cítil a žil normální život jako všichni ostatní.
Děkuji
Honza

Názor odborníka
Milý Honzo,
děkuji vám za důvěru. Dovolte mi zapochybovat o vašich skrznaskrz špatných vlastnostech. Když si je člověk umí přiznat, chce to přece jen jistou dávku poctivosti.
Co já vím, tak nejlepší výsledky hlásí psychoanalytici. Věřím tomu, že se v jejich systému léčení člověk dobere alespoň zčásti té „psychogenní“ podstaty své osobnosti. Věřím také tomu, že psychoanalytický proces může napomoci zdánlivě nemožnému, přestavbě některých struktur v mozku.
Doporučoval bych přečíst si knihu Normana Doidgeho: Váš mozek se může změnit, kde je jedna kapitola věnována právě této léčbě. Vzhledem k vašemu věku máte několikanásobně větší šanci než zde citovaný pacient.
Psychoanalýza je běh na dlouhou trať a vůbec nemám tušení, jak to vypadá s jejím hrazením pojišťovnou. Když už jste se obrátil na mě, jako na "kováříčka“, myslím, že by bylo v případě vážného zájmu výhodné, obrátit se na „kováře“. Těch najdete několik na stránkách České psychoanalytické společnosti.
Osobně a zblízka znám několik z nich. Pokud byste se chtěl na mne odvolat, můžete u Boreckého, Kocourkové, Mikoty nebo Šebka.
Přeju vám vytrvalost, úspěch i potřebnou dávku štěstí.
Radkin Honzák