Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Nemohu dosáhnout orgasmu: Roli může hrát i vaše mysl.
Dobrý den, nedávno začalo mne i přítele trochu trápit, že jsem s ním ještě nedosáhla orgas…
Michaela Zetíková
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
4. 6. 2013
Dobrý den,
nedávno začalo mne i přítele trochu trápit, že jsem s ním ještě nedosáhla orgasmu. Můj přítel je i můj první, se kterým jsem měla pohlavní styk, takže nejdříve jsme to nepovažovali za problém.
Kvůli tomu, že je první, tak jsme si mysleli, že je příčinou třeba mé nedostatečné uvolnění, stud, nebo to, že ještě nevím, která poloha je pro mne nejlepší.
Jsme spolu však už přes půl roku a myslím, že mohu říci, že stud a podobně jsou už dávno pryč. Vyzkoušeli jsme několik různých poloh i druhy uspokojování, ale stále nic.
Přítel je úžasný, netlačí na mne, dlouhou dobu jsme to vůbec neřešili, protože prostě chceme být spolu, užíváme si a neženeme se jen za vyvrcholením, ale bohužel nám to začíná vrtat hlavou. Se sebeuspokojením problém nemám, ale je fakt, že se mne přítel často ptá, co a jak má udělat, a já mu to přesně asi ani popsat nedokážu. Když jsem se ho snažila více navádět, stejně nic. I když si to dělám sama, nemám žádné přesné postupy…
Přestože si myslím, že už se před ním nestydím, nějak se mi trochu příčí možnost, že bych se před ním měla sebeuspokojit a ukázat mu to, jak mi nedávno navrhnul (navíc i kdyby se mi to povedlo, stejně by se to nepovedlo „nám“ a „problém“ by vyřešen podle mě nebyl).
Někdy se pokouším pomoci sama sobě jednou rukou právě při sexu, ale přijde mi, že je to jiné než když je člověk sám (samozřejmě) a najednou jako bych to ani já neuměla.
O vibrátoru taky nechceme zatím uvažovat, určitě to musí jít i bez něj.
Děkuji vám!
Iveta

Názor odborníka
Dobrý den, Iveto,
Píšete, že máte problém s dosažením orgasmu s vaším přítelem. Přímo se nezmiňujete o tom, zda orgasmu dosahujete sama, nepřímo z vašeho dotazu vyplývá, že pravděpodobně ano.
Pokud orgasmu dokážete dosáhnout sama pomocí masturbace, máte napůl vyhráno, protože víte, jak na to. Jde jen o to tuto zkušenost převézt do vztahu s přítelem.
Z vašeho dotazu vyplývá, že s partnerem zkoušíte všechno možné, abyste orgasmu dosáhla. Je dobré, že se nebojíte experimentovat. Trochu studu a zábran ve váš však ještě zůstává – sama píšete, že si nedokážete představit se před vaším přítelem sama uspokojit. Kdybyste tento stud odhodila a dokázala se uspokojit před vaším přítelem, byla byste ještě o krok blíž vašemu orgasmu s ním. Jednak by on viděl, jakým způsobem si to děláte, co se vám líbí, ale hlavně byste vašeho přítele do tohoto experimentování mohla postupem zatáhnout také. Spousta párů spolu nebo před sebou masturbují.
Ženy mají tu výhody, že mohou mít dva druhy orgasmu: vaginální a klitoridální. Spousta mladých žen dosahuje orgasmu výhradně drážděním klitorisu. Dokonce dvě třetiny dospělých žen potřebují k tomu, aby dosáhly orgasmu, dráždit klitoris. A orgasmus přitom nemusí nutně proběhnout při pohlavním styku. Partner může svou partnerku uspokojit manuálním či orálním drážděním ještě před vlastním pohlavním stykem, při kterém dosáhne orgasmu zase on. Je iluze a předsudek si myslet, že by oba partneři měli dosáhnout orgasmu právě při pohlavním styku.
Některé ženy naopak k tomu, aby vůbec dosáhly orgasmu, potřebují vaginální a klitoridální dráždění současně, tedy dráždit klitoris právě při pohlavním styku a zároveň dráždit G‑bod, který se nachází přibližně dva a půl centimetru od poševního vchodu směrem dovnitř pochvy na její přední stěně. G‑bod může muž dráždit při různých sexuálních polohách nebo také rukou, když zasune prsty do pochvy, nahmatá tento bod a stimuluje ho.
Další věc, která ve vaší schopnosti dosáhnout s vaším přítelem orgasmu může hrát roli, je vaše mysl. Mějte na paměti, že orgasmus je reflektivní reakce, nedá se tedy záměrně navodit naší vůlí. Pokud ho moc chcete a při milování máte v hlavě jen tento cíl místo toho, abyste se uvolnila a spontánně oddala milování bez ohledu na to, zda orgasmus mít budete nebo ne, není divu, že to pak nejde. Orgasmus je totiž výsledem fyzické, psychické i citové stimulace, při které se mysl soustřeďuje na vzrůstající sexuální napětí – je tedy důležité se nesoustředit na to, jak u toho, co dělám, vypadám, jestli to nebo tamto není před partnerem blbé, ale dělat prostě to, co se vám líbí a soustředit se pouze na vaše vzrušení, nikoliv na ostatní myšlenky.
Ještě bych vám mohla doporučit tzv. Kegelovy cviky. Tyto cviky vám mohou pomoci zvýšit citlivost v oblasti genitálií. Arnold Kegel, který tyto cviky vymyslel, takhle původně pomáhal ženám, které měly problém s únikem moči. Tyto cviky pracují s pubokokcygeálním (PC) svalem, který se právě během orgasmu stahuje. Posílením tohoto svalu se může zvýšit intenzita prožitku orgasmu. Abyste přišla na to, kde tento sval je, můžete procvičovat zastavení proudu moči, za které je tento sval odpovědný. Také ho poznáte, když vsunete do vaginy prst a pokusíte se jej tímto svalem stisknout. Máte několik možností, jak PC sval procvičovat:
1. PC sval stáhněte a ihned uvolněte. Tohle proveďte 5× rychle za sebou a poté následuje pauza. Celé cvičení 5× zopakujte.
2. Stáhněte PC sval a počítejte 3 vteřiny, přitom se nadechujte a vydechujte a pak sevření uvolněte. Toto zopakujte 10× a pak si odpočiňte.
Tyto cviky cvičte několikrát denně. Poté, co tento sval posílíte, stahování tohoto svalu můžete provádět při pohlavním styku a tím zesílit vaše, i partnerovo vzrušení.
Pokud i přesto budete mít problémy s dosažením orgasmu s vaším přítelem, nevěšte hlavu. Spousta žen je schopna dosáhnout orgasmu až v pozdějším věku, kdy emocionálně a osobnostně dozraje. Některé dosahují orgasmu jen zřídka. Vaši sexualitu si můžete užívat přece i bez tohoto vyvrcholení.
S přátelským pozdravem,
Michaela Zetíková