Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Před spaním si představuji, že jsem muž.
Mám přítele a s největší pravděpodobností jsem heterosexualní, ale když není u mě, tak si před…
František Matuška, Psychoterapeut
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
6. 9. 2010
Mám přítele a s největší pravděpodobností jsem heterosexualní, ale když není u mě, tak si před spaním představuji, že jsem muž a souložím se ženou. Většinou jsem to já sama (tohle mě také trochu děsí) a moc mě to vzrušuje. Co to může znamenat?
Hana

Názor odborníka
Ve svém dotazu se ptáte: „Co to může znamenat?“ Jaký význam mohou Vaše představy mít? Zdánlivě jednoduchá otázka navozuje pro profesionála situaci, kdy je obtížné se vyjádřit. Ve svém výkladu smyslu Vašich fantazií se mohu trefit, ale také – a to je dosti pravděpodobné – zcela minout s jejich skutečným významem.
Ze všech rozličných výkladů se nakonec v mé mysli zabydlela a převládla tato verze: Obraz, v němž souložíte jako muž sama se sebou, který, jak píšete, je pro Vás vzrušující, může zobrazovat naplnění Vašich potřeb. Může Vám ukazovat, co a jak od partnera ve vztahové a sexuální oblasti skutečně potřebujete i jaké vlastní (ženské) jednání chcete (potřebujete) realizovat ke své (u)spokojenosti. Nakolik se tyto Vámi představované (a pro Vás ve výsledku vzrušující) obrazy (ne)shodují s běžnou praxí Vašeho intimního partnerského soužití, můžete posoudit jen Vy sama. No a – pokud byste našla nějaké rozdíly mezi tím, o čem sníte, a tím, co skutečně zažíváte, určitě najdete také způsob, jak inspirace ze svých představ při milování s přítelem realizovat a obohatit tak svůj (i váš společný) intimní život. A nezapomeňte – někdy „udělat to“ je účinnější, nežli „mluvit o tom“.
Pak je tu ale ta na počátku avízovaná možnost, že jsem se s tímto svým výše uvedeným výkladem minul. To je dost možné. Pokud by to pro Vás i nadále představovalo závažné životní téma, doporučuji Vám obrátit se na některého ze zkušených psychoterapeutů ve Vašem okolí a rozvést s ním konverzace, které Vám pomohou objevit, o co jde.
Přeji hodně úspěchu a pěkné dny.