Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Vybírám mezi dvěma muži: Který ze vztahů se vyvíjí, který stagnuje?
Dobrý den, po šesti letech jsme se rozešli s přítelem. Přesněji řečeno – on se mnou. V prů…
Pavel Král
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
17. 9. 2012
Dobrý den,
po šesti letech jsme se rozešli s přítelem. Přesněji řečeno – on se mnou. V průběhu vztahu to udělal několikrát. Naše problémy byly malicherné, pro mnohé až úsměvné.
Nemohli jsme se například shodnout na tom, kde budeme bydlet, já vlastním velký byt, on novostavbu rodinného domu. Pro někoho, kdo si pronajme třeba garsonku, jen aby mohli být ti dva spolu, nepochopitelné.
Další problém byl v chybějící komunikaci. Přítel nikdy nechtěl o ničem diskutovat a radši se se mnou rozešel, čehož po nějaké době začal litovat a zase jsme se k sobě vrátili. A tak to šlo pořád dokola.
V jedné z těchto pauz jsem potkala jiného muže, který je ale o deset let mladší. Můj bývalý přítel se to dozvěděl a už půl roku sliboje hory, doly, černý les, jen abych se k němu vrátila. Zůstávám s tím mladším, ale neustále reším, jestli dělám dobře.
Jeho rodiče o mě nechtějí ani slyšet, vadí jim můj věk. S rodiči bývalého jsem vycházela výborně. Také řeším svůj pocit, že já jsem v tomto vztahu ten, kdo nosí kalhoty. Rozumějte, já jsem ten, kdo vydělává víc, já jsem ta, kdo má bydlení, velké auto.
Vím, že mám deset let náskok a nejsem nějaká zlatokopka, ale mám to v sobě zakořeněné a myslím, že to je ženám přirozené, že si hledají muže, kteří je dokáží zabezpečit. Ale zase náš současný vztah klape, co se komunikace týče.
Vůbec nevím, jak se rozhodnout. U bývalého se bojím, že se bude situace s rozchodem opakovat. U současného, že náš věkový rozdíl přinese spoustu problémů.
Děkuji za odpověď.
Marcela

Názor odborníka
Dobrý den,
děkuji za dotaz i za důvěru. Dovolím si začít od vaší poslední věty: U bývalého se bojím, že se bude situace s rozchodem opakovat a u současného, že náš věkový rozdíl přinese spoustu problémů. Dovolím si říct, že v obojím máte pravdu. Ať si najdete jakýkoli vztah, objeví se v něm časem nějaký problém. Každý vztah se (jako ostatně všechno) nějak vyvíjí a každý vývoj s sebou vždy nese problém k překonání.
Stejným problémem ale je, když se vztah nevyvíjí – a to se (dle mého názoru) dělo ve vašem vztahu předešlém. Vy jste žila ve svém velkém bytě, on ve svém rodinném domě, oba jste měli své vlastní životy, které se občas setkaly, ale v zásadě jste si žili každý po svém. Když jste chtěla vaše životní dráhy spojit, přítel raději volil rozchod. Pak jste se k sobě vrátili a po čase se vše opakovalo. Byly věci, co vás spojovaly a byly takové, co vás držely od sebe.
Teď máte vztah, který funguje a opět v něm jsou věci, které vás spojují a takové, které vás vedou k obezřetnosti. Jak říkáte, máte deset let náskok. Jistě, je mezi vámi rozdíl ve věku, v majetku, ve zkušenostech. Z fyziky víme, že rozdíl potenciálů vytváří napětí. Jde o to, zda v tom napětí budete hledat přitažlivé nebo odpudivé síly. Šance jsou vyrovnané. Záleží jen na vás. Na obou.
Držím vám palce.