Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Začala se chovat divně
Dobrý den. Mám přítelkyni, se kterou jsme zhruba 3/4 roku. Do určité doby to bylo krásné, …
Tomáš Rektor
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
13. 1. 2011
Dobrý den.
Mám přítelkyni, se kterou jsme zhruba 3/4 roku. Do určité doby to bylo krásné, ale v posledním měsíci se začala chovat divně.
Asi před měsícem si našla novou práci a od té doby ani moc nemluví – je taková zamyšlená. Ptal jsem se jí, jestli se něco neděje, nebo jestli si někoho v práci nenašla, ale tvrdí, že ne.
Jelikož už jsem rozvedený tak řeším problémy ve vztahu hned, jak nastanou a nenechávám to na poslední chvíli, kdy už není co zachraňovat. Teď si ale vážně nevím rady. Tvrdí, že mě má ráda, ale když jsme spolu, nemyslím si, že by to byla až taková pravda.
Máme spolu skvělý sex a přijde mi, že v posteli to je prostě jako jiný člověk. Najednou zapomíná na svojí nemluvnost i zamyšlenost a začíná být otevřená a milá. Miluju ji a nerad bych o ni přišel, ale nevím, jestli to chce stejně, ač tvrdí, že to tak je.
Myslím si, že má hodně starostí s bydlením, penězi a je typ člověka, který se se svými problémy moc nesvěřuje, ale radši je drží v sobě a je navenek naštvaná. Myslíte si, že to může být starostmi? Nebo třeba zimní depresí? Rád bych jí pomohl, ale když se mnou nemluví, těžko pomoci.
Díky
enrico

Názor odborníka
Milý Enrico,
hlavní je komunikace. Zkuste si ještě jednou s přítelkyní promluvit, nebo jí napsat. Měla by vědět to, co tady píšete. Že ji milujete a bojíte se, že ji ztratíte, že jí chcete pomoci. Nebo že byste aspoň rád věděl, co se děje, co ji trápí…
Pokud vám neodpoví, nezbývá, než spekulovat. Na depresi bych moc nevsázel, pravděpodobně by ztratila chuť na sex, nebo by se aspoň zhoršil prožitek. Pokud se nepřidají další příznaky deprese (poruchy spánku, změna chuti k jídlu, výkyvy váhy…), moc bych se toho nebál. Nová práce, problém s penězi a bydlením bohatě k podobným stavům stačí. A možná, že se jí s tím skutečně pomoci nedá.
Člověk jednou za čas zažívá temná období, která se musí prostě přežít. Možná musíte počkat, až si vaše přítelkyně sama takovým obdobím projde,nebo až sama najde řešení. K dobrému partnerství patří nejen schopnost pomoci, ale i trpělivost v těžkých obdobích.
Vaše partnerka by měla vědět, že ji milujete v dobrém i zlém a že jí nabízíte pomoc i trpělivost. A může to být i zkouška pro vás, zda umíte být nejen s partnerem ochotným řešit a pomáhat, ale i partnerem trpělivým.
Samozřejmě by bylo prospěšné, kdyby vám aspoň naznačila, zda jsou vaše úvahy správné, abychom nebyly jen ve sféře spekulací…