Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Žadoním o sex: Buďte s partnerkou spojenci nad společným problémem.
Dobrý den, je mi 36 let, jsem svobodný, 5 let ve vztahu s o 9 let mladší přítelkyní, 3 rok…
Zbyšek Mohaupt
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
27. 2. 2012
Dobrý den,
je mi 36 let, jsem svobodný, 5 let ve vztahu s o 9 let mladší přítelkyní, 3 roky ve společné domácnosti. Problém je v tom, že ze začatku byl sex parádní, 2–3× za týden. Jak jsem spolu začali žít, tak se tento stav začal pomalu zhoršovat. Momentálně je to tak 1–2× za čtvrt roku. A to trvá tak 2,5 roku.
Už mě pomalu přestalo bavit stále se nabízet přítelkyni a žadonit o sex. Z její strany k tomu nikdy nedošlo. Vše po tmě. I být přede mnou nahá je problém. Prostě vše jinak. Musím ještě zdůvodnit dvě důležitá fakta, že při práci studuje a hlavně má tak 2,5 roku gynekologické problémy, nepřijemné pocity při sexu, které (údajně) řeší s gynekologem.
Takže na sex moc chuť nemá, což na jednu stranu chápu, ale řešení je stále v nedohlednu. Zkouším vše, někdy pochybuji i o sobě. Pomalu mě na sex s ní také přechází chuť a tím někdy toužím po jiné. S těmito problémy souvisí i to, že se často hádáme, kvůli maličkostem. Vyhrožujeme jeden druhému rozchodem. Někdy si připadám jak starší brácha a sestra a přemýšlím nad celým vztahem. Jsme rozdílní, nemáme stejné koníčky, přítelkyně nemusí moje kamarády. Jen ten sex byl super, teď už ani to.
Přesto jsou dny, které si spolu užijeme i bez sexu a jsou super. Vím, že je hodná, stará se o domácnost atd. Ale stejně nevím co dál, mám ji rád, i ona mě, děti a rodinu máme v plánu, ale mám strach z toho, že kdyby k tomu došlo, aby to klapalo. Často přemýšlím o předchozímu vztahu, kde sex klapal a člověk byl v pohodě. Tak nevím.
Děkuji
M.

Názor odborníka
Vážený pane M.
Píšete o své bezradnosti, vytrácení touhy, pochybnostech o vztahu s přítelkyní, když se vám nedaří uspokojivý sexuální život. Není divu, že zažíváte nepohodu, která se projevuje třeba těmi hádkami nebo výhružkami rozchodem. Vypadá to, že ani jeden z vás není teď ve vztahu úplně spokojený, vy dokonce přemýšlíte o sexu s bývalou partnerkou nebo o jiné ženě. Co to znamená, že nemáte sex – Koitus? Mazlení? Tělesný kontakt?
Příčin úbytku sexuální touhy může být ve vztahu celá řada. Únava, vyčerpání, stres, stud, fyziologické změny a onemocnění, postoj k sobě i k partnerovi, emoční odcizení, změna role (zmiňujete, jak si připadáte spíš sourozenecky), také zevšednění (málo psychického vzrušení, stereotyp) nebo třeba pocit nedostatečné akceptace partnerem.
Asi by stálo za to ujasnit si, co teď opravdu chcete (mohla by pomoci osobní konzultace s odborníkem). V situaci párového sexu zpravidla pomáhá, když se z partnerů stanou spíše spojenci nad společným problémem než utrápení samotáři.
Jako malý návod k další cestě vám může posloužit pár otázek: Co dalšího vás s partnerkou spojuje, když sex z vašeho vztahu mizí? Jak vaši situaci kolem sexu s partnerkou řešíte? Jak spolu o té situaci mluvíte? Co se mezi vámi změnilo během těch posledních let? A jak tomu každý z vás rozumí, jak si ten úbytek sexuální touhy vaší partnerky vysvětlujete?
Přeji vám dostatek důvěrných rozhovorů a společného objevování.
Zbyšek Mohaupt