Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Zdrogovali mě, od té doby procházím peklem: Ihned vyhledejte pomoc.
Dobrý den, nevím jak dál, nevím, co se to se mnou děje. Už několik let cestuji a pracuji v…
Pavel Král, Klinický psycholog, psychoterapeut, hypnoterapeut, soudní znalec
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
23. 1. 2015
Dobrý den,
nevím jak dál, nevím, co se to se mnou děje. Už několik let cestuji a pracuji v zahraničí a vždy jsem byla šťastná, úspěšná, oblíbená a užívala naplno života. Samé party, stále s kamarády, vždy nějaký sport a koníčky. Mám úžasného přítele a báječnou rodinu, dobrou práci a stejně jsem nešťastná.
Jednou jsem byla na diskotéce a někdo mi něco hodil do pití, protože si jen pamatuji, že to byla nejhorší noc mého života. Utíkala jsem ulicemi, měla jsem halucinace, pocit strachu, nejhorší pocit v životě. Ráno jsem se vyspala a druhý den jsem letěla domů do ČR, šla s kamarádkou po městě a najednou se ocitla v nemocnici. Řekli mi, že mi nic není, jen vyčerpanost. Pamatuju si jen pocit omdlení, brnění prstů, pocit horka, rychlé dýchání, panika, pocit úzkosti.
A od této noci procházím peklem. Zničehonic a stále častěji na mě padají určité stavy – jako by mi někdo vymazal mozek, začnu panikařit a je mi na omdlení. Už ani nevím, jak chutná radost a štěstí. Vše vidím černě a negativně, najednou nemám chuť žít, nic mě nebaví, mám finanční problémy, rodina je daleko, přítel také, mám strach z lidí, nikam nechodím, protože mám strach, že mě tento pocit úzkosti zase přepadne někde mezi lidmi.
Snažím se s tím bojovat, ale už nemůžu. Nevíte, jestli je to vše vyvolané tím, co se mi stalo, nebo mám nějaký problém v hlavě? Už začínám věřit, že jsem blázen, čím víc na to myslím, tím padám do větší temnoty… Už se to děje několik měsíců. Jsem stále sama, nervózní a ze všeho mám strach. Už ani nevycházím ven, jen do práce a domů. Nic mě netěší. Chci se toho zbavit a žít zase naplno, ale nevím, jak dál…
Domi

Názor odborníka
Dobrý den,
děkuji vám za dotaz i za důvěru. Někdy se v naší poradně objeví dotazy, které do ní vyloženě patří, někdy problémy, které by bylo lépe řešit v psychoterapii a čas od času nám dojde dotaz na problém, jenž je na internetové platformě zcela neřešitelný. Z vašeho dotazu vyzařuje zmatek, který máte v hlavě, skutečnost, že se s vámi něco děje a vy nerozumíte tomu, co.
Podle toho, co píšete, jste se velmi změnila. Ze šťastné na nešťastnou, z úspěchu do finančních problémů, ze společenského člověka k osamělosti vynucené strachem z lidí, z člověka, který měl množství koníčků v někoho, koho nic nebaví.
Nedokážu vám takto na dálku říci, co vám je. Ale dokážu vám říci, že jste daleko za hranicí „běžných“ potíží, na které stačí internetová poradna. Nevím, čím jsou ty potíže vyvolané, ale vím, že byste měla rychle vyhledat klinického psychologa nebo psychiatra. Myslím, že ať vyhledáte kteréhokoli z nich, nejspíš vás pošle ještě na vyšetření k tomu druhému. Pokud je pravda, že „se toho chcete zbavit a žít zase naplno“, tak se objednejte ještě dnes.
Držím vám palce,
Pavel Král