15 věcí, které mám ráda na mužích — archivovaná diskuse

Zpět na novou diskusi

Lukáš 25. 8. 2015 07:11 +10
Článek, který těší oko muže. :-) V době, kdy se často řeší "mocenské vlivy" mužů versus žen vedené vážně nebo jen z legrace. Dokazuje, že je pisatelka nad touhle věcí. Super!
LáďaUO 25. 8. 2015 07:12 +5
Krásná pocta nám mužům. Díky, Perceive :-). Je to výzva k zamyšlení nad 15 věcmi, které mám rád na ženách :-).
Atlaua 25. 8. 2015 07:13 +24
Teraz si pripadám ako muž, ktorý by sa vám páčil. :-D
IJ 25. 8. 2015 07:26 +10
Tento článok je jeden veľký stereotyp :-)
xxx 25. 8. 2015 08:01 +8
Nemusíte mi říkat, co je na mužích obdivuhodné. Podivuhodné ovšem je, že na závěr by přes tyto všechny úžasné vlastnosti byli špinavými, osamělými, vítěznými ztroskotanci. Hezky to vyjadřuje píseň: " krásnej dům už mám, zůstal jsem v něm sám, já a mých pět strun. Téměř prázdnej dům..." Nebýt ovšem nás nenáročných, urážlivých neispirativních slepic, které se pitvají v citech, vědí, že pevně dané hranice jsou špatně dané hranice (protože život je proměnlivý) a hlavně vůbec nerozliší nepodstatné od toho podstatného.
zuzana 25. 8. 2015 08:01 +3 v reakci na Atlaua 25. 8. 2015 07:13
Presne Atlua! trefný komentár :)
zuzana 25. 8. 2015 08:09 +4
Chápem autorku, že chcela byť pozitívna a tak som pochopila aj tento článok - ako inšpirácia je to dobré a takýto pozitívny prístup je dobrý pre život. Nekritizovať, ale chváliť sa navzájom, je dobrá motivačná stratégia, ktorá zvyčajne funguje. Akurát fakt s povzdychom, že asi žijem na inej planéte a títo muži z článku na mojej nežijú. Hlavne 1 a 10 tak to vôbec a dosť mi to chýba. Tak si to potom musím zaobstarať v živote sama, čo zrejme určite niekto múdry pomenuje, že tým, že ja sama to preberám, tak im nedávam priestor ... ale možeme sa baviť o tom, či bolo prvé vajce alebo sliepka. :) Chlapi v mojom okolí sa bavia o mobiloch, autách, apkách a počíťačoch, vyťahujú sa pred sebou čo má/robí kto lepšie, prípadne ohovárajú. Ja keď si chcem konečne schuti podebatovať o politike, spoločnosti, práci a živote tak si zavolám na víno baby.
Gade 25. 8. 2015 08:16 +6 v reakci na Atlaua 25. 8. 2015 07:13
No neviem, ako odpoveď ma napadla scéna zo Svěrákovho Trháku: "A jak se vám spolupracuje s režisérem Kohoutkem?" "No, tak ano...... ale příští film bych raději dělal s někým jiným." :P
MichalS 25. 8. 2015 08:20 +9
Jako muž nad tímto článkem jen kroutím hlavou.
francesca8 25. 8. 2015 08:53 +9
Čo mám rada na mužoch...áno, ten obrázok to vystihuje :))
Just Jane 25. 8. 2015 08:58 +13
Ja man na muzich rada siroka ramena;).diky za "promuzsky" clanek.
Julie Jungvirtová 25. 8. 2015 09:17 +18
Sluníčkový článek poránu :) Výčet byt asi neměl znít: na mužích mám ráda, ŽE jsou takoví..., ale na mužích mám ráda, KDYŽ jsou takoví, protože na všechny to zcela jistě neplatí a jak už bylo řečeno, spoustu bodů splňují i ženy. Nicméně odpověď na otázku: na mužích mám ráda/obdivuji, když jsou oporou, když jsou pozorní, když odnesou těžký nákup, když mě pustí do dveří, když bravurně řídí, když jsou manuálně zruční, když se nebojí postavit k jakémukoli problému čelem, když vědí co chtějí a jdou si za tím.
Marie008 25. 8. 2015 09:30 +2
Díky za pohlazení, úsměv v podmračeném deštivém dopoledni rozhodně není k zahození :)))
lejkejs 25. 8. 2015 10:15 +7 v reakci na xxx 25. 8. 2015 08:01
Dobré dopoledne paní XXX, nemusíte se hned čertit, že tento článek vzdává hold nám mužům a zrovna Vy jste žena. Vy ženy také máte něco do sebe, něco speciálního, super... bez čeho by to nebylo ono :) Dle Vašeho komentáře jste si toho také vědoma a tak Vám doporučuji zvážit, zda nenapsat článek "15 věcí, které mám ráda na ženách". My si takový krásný článek chceme užít, tak nám to tady nekazte takovýma feministickýma řečma :)
monikah 25. 8. 2015 10:37 +2 v reakci na MichalS 25. 8. 2015 08:20
já tedy taky..
Sunset 25. 8. 2015 11:30 +8
Jsou přímí, tolik se neřeší, neurážejí se tak často a umí si užívat života, žít v přítomnosti a nechat věci plynout. Takové muže mám kolem sebe.
Janule50 25. 8. 2015 11:46 +3
No je to moc hezké a kdybyste někdo někoho, kdo splňuje všech 15 bodů a k tomu má ty široký ramena náhodou znal...:)
xxx 25. 8. 2015 12:18 +1 v reakci na lejkejs 25. 8. 2015 10:15
No jo, když vy tady všichni hrajete tenis. A já ne :-)
Kopretinka 25. 8. 2015 12:42 +4
Ano, znám, výňatek z vánočního speciálu časopisu Žena a Život. Wow, bomba, supr počteníčko.
Ulka 25. 8. 2015 12:48 +9
Myslím, že je to hodně o nás, ženách, samotných, jaké muže máme a vidíme kolem sebe...
Jan Majer 25. 8. 2015 13:20 +15 v reakci na Kopretinka 25. 8. 2015 12:42
To si budu muset občas přečíst. Pro muže může mít tento článek efekt skoro jako psychofarmaka - jak jsem to dočetl, usmíval jsem se a bylo mi dobře. Už jsem tady párkrát propagoval knížku amerického psychologa Roye Baumeistera Is There Anything Good About Men? Teď to tu máme v kostce, místo vědeckého bádání autorka staví na vlastní zkušenosti a dochází ke stejným závěrům.
jitka_cholastova 25. 8. 2015 13:26 +3 v reakci na Jan Majer 25. 8. 2015 13:20
No ale stejně, Honzo, s plánovaným článkem o tom, co je skvělého na ženách, si asi autorka (ani nikdo jiný, koho by napadlo se tím zabývat) nemusí dělat práci. Jak to tak vypadá, takové texty čtenáře nezajímají...
Perceive 25. 8. 2015 13:40 +7
Lukáši a Láďo UO - těší mne, že vás těší. Atlaua a zuzana - rozesmály jste mě. Gade - pěkný úryvek, ale asi jsem ve své nedochápavosti úplně nepochopila, co tím coby básník míníte. IJ - děkuji za váš názor, jak to tedy vidíte vy, co se líbí na mužích vám? xxx - i osamělost a zahořklost je někdy součástí života, na obou stranách "barikád," v lepších časech vnímáme opačné pohlaví a možná i celý svět jinak než v časech horších... leklejs - milé zastání zuzana - tak hlavně, že je vůbec s kým u toho vína podebatovat..., přeji též občasné výlety na jiné planety ;-) MichalS, monikah -proč? francesca8, JustJane, Janule50 - :-)) JulieJungvirtová, Marie008, Sunset - díky za postřehy Kopretinka - ženy mám ráda a život taky :-))) Jan Majer - vida, tu knížku jsem nečetla, to je zajímavé, budu to muset napravit a potrénovat si angličtinu Ulka - ano Jitka Cholastová - fňuk, a já dnes v 5:30 dopisovala do konceptu dalšího článku ještě 3 věci, co se mi líbí na ženách, aby těch věcí, co se mi na nich líbí, bylo taky 15 :-(... Ne, vážně, není na světě článek ten, aby se zalíbil lidem všem. Důvodů to může mít více. Nesedne do noty, pokulhává kvalita, opakuje tisíckráte omílaná klišé... nebo (namísto toho či k tomu) naráží na něco v nás, bolavého, nedořešeného, nespokojeného. Třeba na to, zda se pochválit a ocenit umíme my samy jako ženy. Jestli za pochvalou mužů hned vidíme vlastní degradaci nebo to bereme stylem já jsem OK, ty jsi OK. Nebo...Názor si musíme udělat každá sama, každý sám. ;-)
monikah 25. 8. 2015 13:52 +9 v reakci na Perceive 25. 8. 2015 13:40
Ále, tak takové letní počteníčko..nečekala jsem to tady..i když: proč ne, když je srpen?! Muži jsou úžasní, tak silní a citliví, rozhodní i nerozvážní, vzdorovití i tvární, tvořiví i líní.. Mám je moc ráda. A přeju jim ten článek: pokud Vám - mužové - udělal takovou radost, pak tedy splnil svůj účel:-). Já bych ho ale nazvala "15 věcí, které mám ráda na lidech"....ale stále by to bylo takové letní počteníčko!
Lukáš 25. 8. 2015 13:55 +1 v reakci na xxx 25. 8. 2015 08:01
XXX: Aby se člověk mohl účinně rozhodnout - a je jedno, jestli je to žena či muž - musí mít pevně dané hranice. Pro muže není podstatné, jestli se tak rozhoduje o věcech "velkých, nebo malých." Důležité je rozhodnutí bez zbytečně dlouhých řečí. :-)
Eliška 25. 8. 2015 14:21 +20
Je to pravda, ale stejně tak to je pravda i o ženách, nevidím v těch bodech moc rozdíl mezi muži a ženami. Spíš je to obecně o lidech.
Lenka87 25. 8. 2015 14:32 +2 v reakci na jitka_cholastova 25. 8. 2015 13:26
Doporučuji se podívat na komentář Ládi a Lukáše, které jsou dole:)
Lenka87 25. 8. 2015 14:33 +1 v reakci na LáďaUO 25. 8. 2015 07:12
Tak napište, to je skvělý nápad:)
LáďaUO 25. 8. 2015 15:13 +4 v reakci na Jan Majer 25. 8. 2015 13:20
Jo, přesně, cítil jsem se po přečtení stejně. Mně se článek líbí, že je k nám mužům napsaným s určitým sympatickým ohledem, s respektem, s pochopením, takové ty určité z obvyklého ženského pohledu často nedokonalosti nebo vyloženě takové ty z ženského pohledu často "mužské nesmysly" jsou převedeny do velmi pozitivního přijetí. Není to ve stylu - správný muž musí být to a to a když není, tak je to špatně a měl by se okamžitě změnit. Vždyť taky nikdo neříká, že muž musí být ve všem takový, ale jen to, že jsou to vlastnosti, které se autorce na mužích líbí, že jsou to vlastnosti, které jsou pro muže víceméně typické. A my chlapi je buď máme a těší nás to samotné, že jsme takoví a že jsou ženy, které to ocení, a nebo takové vlastnosti tak úplně nemáme a chtěli bychom je mít, ať už kvůli sobě, protože cítíme, že to jednak prostě jsou určité přirozené charakteristiky zdravého mužství a jednak kvůli ženám, protože jsou pro ženy (pro ty které je umí správně pochopit a přijmout) velmi přitažlivé. Takže ještě jednou díky za krásná slova, Perceive.
LáďaUO 25. 8. 2015 15:36 +29
Ještě pro kritiky článku bych rád něco napsal. Oceňme ženu, která tak krásně dokáže popsat naše vlastnosti. Vždyť je taky spousta žen, které to takhle vůbec nedokáží a jejich řeči s kamarádkami v cukrárně by k uvedeným bodům mohly být asi v tomto duchu: 1) Ten můj chlap furt něco plánuje, spřádá nějaký nesmyslný teórie 2) Je tvrdej, zlej 3) Je netolerantní k slabším, fuj 4) Porád by si jenom hrál a doma nepomůže 5) Vůbec mě neposlouchá, odbyl mě jednou větou 6) On se hned naštve a ještě mě vynadá, no chápete to? 7) Všemu se debilně směje se svými kumpány 8) Urazil mě, myslí si, že jsem úplně blbá a nikam podle mapy netrefím 9) Vůbec si se mnou nepovídá a já potřebuju tolik věcí probrat až do morku kostí 10) Jo a jenom sedí u televize a čumí na ty pitomý zprávy o politice 11) No, když už náhodou je doma sám nebo něco provede, tak teda i něco uvaří 12) Je divnej a navíc sobeckej 13) No a představte si to, jak riskuje - doma má rodinu, ale on si pán půjde někde mezi medvědy... 14) Furt se jenom vrtá v tý svý pitomý dílně a něco tam vymejšlí 15) Je to lenoch, s ničím nepomůže. Ach jo holky, mám já to ale s tím starým trápení...
Strýček Joe 25. 8. 2015 15:43 +2
Moc pěkné. Děkuji za nás muže.
Kuba 25. 8. 2015 16:44 +4
V posledních několika letech se čím dál častěji setkávám s touhou žen veřejně v médiích sdělovat svoji "znalost" mužů (ať už obdivně, či s despektem). Je zvláštní, že kdybychom vycházeli z genderového zaměření na autorství článků, museli bychom konstatovat, že největšími odborníky na muže jsou ženy... Není to náhodou tak, že se ženy snaží porozumět samy sobě prostřednictvím analýzy mužství? A pokud ano, daří se jim to? Je jim o nějak ku prospěchu? V čem?
Šave 25. 8. 2015 16:50 +1
Krásný text, souhlasím se vším, je i moc chytře napsaný, stylisticky velmi dobrý. Nevadí, že text generalizuje, i to je semtam přínosné. Ještě mě napadá, i když možná že to do některého bodu už patří, že muži jsou upřímní v pochvalách i kritice, že neztrácí čas zdvořilostními frázemi a small talkem, že se nepřetvařují. Nejvíc obdivuju ten bod 10, všeobecný přehled a praktickou inteligenci. Obávám se, že bych dovedla vyjmenovat i pár bodů, které mi na nich naopak vadí, ale to sem teď nepatří.
Šave 25. 8. 2015 16:53 +1 v reakci na Šave 25. 8. 2015 16:50
Ještě jedna věc mě teď napadla, opět neplatí na každého muže, ale je často k vidění: jejich snaha zajistit materiálně rodinu. Berou to jako svůj primární úkol a udělají všechno pro to, aby toho mamuta do jeskyně přinesli.
Šave 25. 8. 2015 17:02 +15 v reakci na Kuba 25. 8. 2015 16:44
Vy si škrtněte bod 9 ;)
Šave 25. 8. 2015 17:12 +2 v reakci na Šave 25. 8. 2015 16:53
A ještě něco: mužská hormonálně podmíněná vášeň pro lov. Rozhodně nemyslím lov zvířat, ale balení žen. Je to hrozně fajn, že se nemusíme moc snažit my a oni uhání nás, možná je tím teď nastvu. Mužská vynalézavost a nasazení v téhle oblasti je úžasná. Možná je tenhle můj komentář genderově nevhodný, ale moc se mi líbí, když chlap projeví v tomhle směru neotřelost, používá chytrost a ne levné lichotky. Je vidět, že je to baví. Nebo nebaví?
Perceive 25. 8. 2015 17:21 +2 v reakci na monikah 25. 8. 2015 13:52
Děkuji monikah za zpětnou vazbu, vysvětlení i názor, který mě zároveň štve, ale zároveň i nutí k zamyšlení, reflexi stylu a pojetí psaní a k otázkám, které bych si jinak nepoložila. Možná si z toho i něco konstruktivně vezmu pro tvorbu příští, teď však potřebuji odstup. Přece jen tenhle článek je takové moje (v nadsázce) čerstvé duchovní děťátko a zkuste nějaké hrdé matce říct, že její poupátko je pohlupavé, má velký nos nebo křivé uši a líbí se akorát tak jí samotné. :-))
Jana 25. 8. 2015 17:33 +1 v reakci na Šave 25. 8. 2015 17:12
Šave, 3x klobouk dolů. Už jsem se dlouho tak nezasmála.
IJ 25. 8. 2015 18:10 +7 v reakci na Perceive 25. 8. 2015 13:40
Pokiaľ by ten článok mal názov „15 věcí, které mám ráda na lidech“, nebol by problém s ním súhlasiť. Vy ste ale svoju osobnú skúsenosť s istými spôsobmi správania a vlastnosťami u konkrétnych ľudí vztiahli na určitú skupinu ľudí (na mužov) tak, akoby tieto vlastnosti boli pre túto skupinu typické (vo všeobecnosti sú muži takí ...). Ak by ten zoznam boli vlastnosti negatívne, hovorili by sme o predsudkoch. Práve z tohto dôvodu sa osobne vyhýbam kategorizácii vlastností a správania na mužské a ženské a snažím sa nezovšeobecňovať ale posudzovať konkrétneho človeka a jeho konkrétne vlastnosti. To, že vy máte osobnú skúsenosť s mužmi, ktorí sú napr. rozhodní neznamená, že sú takí všetci alebo väčšina a rozhodne to neznamená, že sú takí, lebo sú muži.
gudrun 25. 8. 2015 18:13 +7
To co sama nemam - penis a penize
Kristina 25. 8. 2015 18:13 +8 v reakci na Kuba 25. 8. 2015 16:44
Kubo, zel neumim odpovedet, ale pri cteni Vaseho prispevku jsem si vzpomnela na dve veci. Kdysi jsem cetla v jakemsi polobulvarnim casopise clanek novinarky o tom, jak je zvlastni, ze v rozhovorech se znamymi zenami se casto objevuje veta "nebyla jsem typicka holcicka" nebo "nejsem typicka zena" a vetsinou jako priklad byla nejaka blbina, jakoze lezla po stromech, nebo ze si striha nehty klestickama... Zrejme maji nektere zeny pocit, ze byt ciste zenou neni zajimave. A druha vec, ktere jsem si vsimla i kdysi zde, oznaceni, ze je zena "matersky typ" nektere zeny pouzivaji misto oznaceni "slepice, co ji staci tocit se kolem deti" - tedy nezajimava, hloupa, nudna, lina... Pricemz byt matersky typ je snad to jedno z mala, co muze byt jen zena... :-) Tak nas zeny asi jeste ceka nejaky "vyvoj" - mozna, jak pisete, pres analyzu muzstvi, snahu se jim zalibit, nebo naopak shazovat...atp...
radka_gottwaldova 25. 8. 2015 18:38 +3 v reakci na Šave 25. 8. 2015 17:12
a cim jsou zadanejsi, tim jsou neotrelejsi :D
Perceive 25. 8. 2015 18:46 v reakci na LáďaUO 25. 8. 2015 15:13
I já děkuji vám, LáďoUO.
Ulka 25. 8. 2015 18:47 +1
Každopádně diskuze k článku (bez nějž by nevznikla) jasně ukazují naopak to, co mají muži rádi na ženách:o)
Šave 25. 8. 2015 18:54 +1 v reakci na radka_gottwaldova 25. 8. 2015 18:38
Ano. A čím nesnadnější kořist, tím urputnejsi :)
Perceive 25. 8. 2015 18:55 +3 v reakci na LáďaUO 25. 8. 2015 15:36
Láďo, kdybych někdy náhodou musela k soudu jako obžalovaná, vás si najmu jako obhájce, tenhle komentář mě fakt rozesmál, ale tak dobře, mile rozesmál.
Pannama 25. 8. 2015 18:58 +3
Jako taková jsou tahle slova krásná. Ovšem taky záleží kdo je psal a s jakým motivem. A taky, pokud na někoho působí jako "energetická bomba", je to trochu zvláštní. Jeden článek. Tečka. Nevim... Pokud celebrita zamává do davu, nechytnu se za srdce. Aby mě slova oslovila, musela by nejdřív mít hlavu a patu, musela bych vědět, že jsem jich hodna a že byla myšlena upřímně a musela bych si važit toho kdo je říká.
Perceive 25. 8. 2015 19:13 +3 v reakci na Kuba 25. 8. 2015 16:44
Kubo, k vašim dotazům - domnívám se, že ženy se samy sobě porozumět snaží, třeba i prostřednictvím analýzy mužství, ale nejen, a někdy se jim to daří a je jim to prospěšné, jindy ne. Nemyslím však, že by prožívání žen končilo nutně jen u toho, že se snaží samy sobě porozumět. Je to třeba, ale ve škole taky většinou nekončíme tím, že se naučíme abecedu.
Perceive 25. 8. 2015 19:16 v reakci na Šave 25. 8. 2015 17:12
Díky Šave, souhlas. :-)
xxx 25. 8. 2015 19:31 v reakci na Lukáš 25. 8. 2015 13:55
Ano tyhle muže znám. Vypadá to, že by jste se u nich mohla zahřát, ale k tomu nikdy nedojde, protože nemají čas na dlouhé řeči. Musí střežit hranice.
Markéta-trollinkA 25. 8. 2015 19:38 +2 v reakci na xxx 25. 8. 2015 08:01
jsem žena a jsem šťastná, že jsem ženou, narodila jsem se ve správném těle a přitahují mě mužní muži, ovšem mám pochopení i pro lidi orientované na stejné pohlaví. měla jsem spolužáka-kamaráda, který byl gay, od něj jsem se dověděla spoustu moudra Z PRVNÍ RUKY o lidech orientovaných na stejné pohlaví, lidí žijících svou sexuální orientaci otevřeně, i těch, co svou skutečnou orientaci potlačují. podle jeho zjištění, ti co jsou orientovaní na stejné pohlaví, ale žijí ve vztazích s pohlavím opačným pociťují k opačnému pohlaví nenávist, protože se cítí být nuceni k takovému vztahu (z důvodů "co by tomu řekli lidé", "přece chci být matkou/otcem", "nechci být pro posměch", atd.). můj kamarád-spolužák měl roztomilý a svérázný smysl pro humor, jeho pozdrav na rozloučenou býval: "ahoj, a buď lesba, to máš lepší.", to bývala jeho narážka na nesmyslný a směšný názor, podle kterého lze lidi orientované na stejné pohlaví tzv. "předělat".
xxx 25. 8. 2015 19:39 +7 v reakci na Šave 25. 8. 2015 17:12
Oni uhání nás? To jste vážně zažila? Nebo jste o tom jenom četla? Mě vživotě nikdo nikdy neuháněl. Moje zkušenost je taková, že urputně loveny jsou pouze nevšední krasavice. Znala jsem jednu takovou. Měla kolem sebe vždycky suitu obdivovatelů, kteří za ní chodili jako pejsci. Katka a tři psi. Všichni ji milovali a ona se jim smála. Nakonec si vybrala toho nejmenšího, asi proto, že ji nejvíc obdivoval. Ale když přišel čas založit rodinu, zamilovala se do bohatého itala. Když jeho podnik zkrachoval, zjistila, že ho nemiluje a zamilovala se do Bohatého Němce. Dodnes je však osudovou ženou svých třech pejsků.
Perceive 25. 8. 2015 19:59 +2 v reakci na IJ 25. 8. 2015 18:10
V původním konceptu tohoto článku, který jsem zasílala redakci, jsem v textu vícekrát zdůrazňovala, že se to netýká všech mužů, že ne všichni jsou takoví, že jsou i muži úplně jiní a i když to vyznívalo vyváženěji než výsledný text, který může vyznít jako "svaté a všeobecně platné pravdy", dost to ten text prodlužovalo, jako by se druhá část věty omlouvala za to, že ta první byla vůbec napsána. Proto zkrácení i zjednodušení. Na druhou stranu, tento článek není odborným pojednáním. /O tom, nakolik uvedené věci sedí i na ženy, jsem po pravdě při psaní moc nepřemýšlela, o ženách jsem napsala koncept článku, ve kterém vyzdvihuji zase jiné věci. Hezký večer.
LáďaUO 25. 8. 2015 20:06 +5 v reakci na Perceive 25. 8. 2015 18:55
Platí :-). Ale hlavně se nenechte odradit a pište dál. Máte talent, máte smysl pro vtip, inteligenci, moudrý a laskavý nadhled. Už váš první článek o autoškole byl překvapivě příjemné čtení, tak se budu těšit na další.
Perceive 25. 8. 2015 20:22 +5
Vážení diskutující, vaše pohledy a názory mne obohatily, na vše už jsem nezareagovala, protože už mě nic zásadního nenapadlo a frurt hledat nějaké argumenty už se mi při večeru nechce. I tak jsem se nechala strhnout a překročila své přesvědčení, že méně je někdy více. Nezabývejme se tímto článkem více, než je nutné, Panama to napsala dobře, je to JEN jeden článek. Pěkný zbytek večera a dobrou noc.
Russel 25. 8. 2015 20:23 +10
Doba se mění pořad, ženy se snaží porozumět mužům, vychází to z evoluce. Teď, moderní žena, schopná, má možnost pracovat, má možnost studovat, není v tom ničím omezená. Ba naopak, společnost ženě dává možnost a učí ji, že se umí postarat sama o sebe, nikdo ji nemusí ochránit v jeskyní před medvědem, nikdo nemusí lovit zvěř po několik dní v lese, aby se rodina najedla. Žena už k tomu muže nepotřebuje, už si umí nakoupit v obchodě, najít si práci, zaplatit si bydlení a žit sama. To ji dává mnohem víc možností k dalšímu životnímu rozvoji, snahám, cílům a atd. Tzn. rozumná žena začíná víc bádat, čist knihy, psychologii, zjišťovat, co se jak ve světě má. Už ji nestačí jenom existovat, uvařit pro toho svého opatrovníka a ochrance. Zvládne se zaopatřit sama. Pak teprve začíná to dobrodružství moderní ženy. Tak to je a bude. To zajímavé teprv přijde. Myslím si, že teprve v dalších stoletích nám ženy představí všechny své schopnosti, které skrývaly vevnitř. Ty schopnosti, které jsme jím jako muži nedovolily rozvinout, někdy záměrně, někdy naopak v dobré víře. Co bude v dalších desítkách let? Nevíme nikdo, ale doufám, že vlastnosti, jako mírumilovnost a mateřství pomůžou stanovit celosvětový mír. Pak nezištnost a dobromyslnost pomůžou využívat přírodní zdroje ke prospěchu, ne k výdělku, jak to děláme my. Bez vás žen taky nejsme úplní, takže ať už obdivujete na mužích jakékoliv vlastnosti, stále vy jste ty, které je potřeba obdivovat, proto se o vás tolik staráme.
gudrun 25. 8. 2015 20:59 +1 v reakci na Russel 25. 8. 2015 20:23
A v tom je ten pruser ,schopnaa zena lovici medveda,vedouci,managerka, co se zaopatri sama atd atd.... A proc by to jako mela delat?!
cocollino 25. 8. 2015 21:00 +2
To xxx: Stačí se odprostit od měřítka, dává to svobodu. Je rozdíl mezi tím kdo dbá o sebe a tím kdo má obavy aby se líbil/a. Člověk kterej má vzhled nemá nic svého, nelze tak uplatnit, zahrnuje pouze jednu barvu na palete pocitu, navic zavislou na druhem cloveku, sam osobe se zastavi o prvotni vnimani, dal uz nefunguje, je to jen synergie ktera dopomaha, nikdy ne hodnota ktera ma potencial tvorit. Vzhledem svet nevidis, a on skrze nej nekomunikuje s tebou, pohledem do zrcadla ti nerekne kdo jsi, i kdyz jim muzes oslovit masy, jako bys byl obraz kterej nikdo nechape, proste se libis a to staci ne? Ucel tedy splnen? Naplnen osud? Je pekne, kdyz holka/kluk o sebe pecuje, ale proc z toho delat alfu a omegu. Je smutne, snad i na malou facku, kdyz nekdo stavi na vzhledu a nic k tomu nema, a na pruplesk ten, kdo ma dusevni parametry, a presto si ji necha deformovat tlakem okoli v otazce vzhledu. Pecovat o sebe je zaklad, ale kvuli sobe, a ne si hrat na udrzitelnost, aby nahodou.. Krasa se nemusi hned shazovat, ale jde li ruku v ruce, netahne, natoz, aby cloveku podala ruku mu samotnemu, ale muze nasledovat spanilym krokem, ale necht at smer spravnej vybira jinej aspekt. To jen na uvod, jinak, pokud nekdo pobiha za nekym jako pejsek, mam to spojene s osobnostnim zoufalstvim, ktere nemusi odopovidat zivotni urovni jedince. Jak je fyzicka krasa mocna, tak je i krehka, pokud si vemem v potaz, ze na maslowove pyramide zastupuje to nejnizsi patro hodnot. Nevim, myslim si, ze obdivovat lze jen to, ceho si clovek opravdu vazi, a fyzicke krasy je vsude prehrsel, nevsednost mam spojenou s hodnotou, jejiz podstata je opravdu pricinou jejiho nevsedniho VYSKYTU, ne tedy jen podoby, ktera nemusi nutne znamenat vyjimecnost v pravem slova smyslu. Krasa je rozmanita, ale staci jedna osobita osobnost, jiskra a clovek jakoby si pamatoval jeji tvary. Krasa ma mnoho podob, ve vysledku, ale pusobicich stejne, u povahy je to jine. Krasa fyzicka je nemenna, ne z pohledu casu, ale tvaru. Povaha, duse to je mix chuti a vlivu, ve kterem je predem dana jen cast, kdy ten zbyvajici "prostor" jakoby jeste vic pridal na ruznorodosti, ta se nedotyka tela jako ta fyzika, ale opravdu do cloveka jakoby vnikne. Na telo se muzes tesit s usmevem, ale nikdy na nej nebudes vzpominat s placem. Nevsednost mam spojenou s necim jinym.
Lenka87 25. 8. 2015 21:11 +5 v reakci na xxx 25. 8. 2015 12:18
Je na čase si to přiznat...muži si po všech těch názorech, jak je to s nima těžké a jsou to hajzlící, tenhle článek zaslouží :)
Šave 25. 8. 2015 23:15 +4 v reakci na xxx 25. 8. 2015 19:39
Tak nemyslela jsem nějaké vášnivé usilování o femme fatale. Spíš jen to, že v naší společnosti je ještě pořád zvykem, že se dvoří muž. Dělá svoje kohoutí tanečky. Někdo je má dokonce vymakané a slaví s nimi větší úspěchy než krásnější kohout, co preslapuje dupáka na místě. To je celé, žádný hluboký význam. Zase jen jeden ze stereotypů.
gudrun 25. 8. 2015 23:21 v reakci na cocollino 25. 8. 2015 21:00
Amen
MichalS 26. 8. 2015 08:29 +3 v reakci na Perceive 25. 8. 2015 13:40
Zdravím, Perceive. Podobně jako napsala monikah - nečekal jsem takovýto "Žena a život" článeček. Dále pak jsem si při čtení jednotlivých bodů do nich automaticky dosazoval sebe a vypadá to, že moc mužem nejsem:). Naštěstí by jimi nebyli ani moji kamarádi a známí. Stručně řečeno: některé body tu a tam na některé reálné osoby co znám občas platí, ale zbytek u nich nenacházím. Celek na mne tedy působil spíš jako vyfantazírovaná óda na to, jaký by měl dokonalý muž být. Anebo druhý pocit - jako kdybyste byla čerstvě zamilovaná dívka, která ze sebe bezmyšlenkovitě chrlí, jak je ten její dokonalý… / Vaše odpověď pro „IJ“ v tomto vláknu o původním konceptu článku je ovšem dostatečně vysvětlující, takže vím, že tak, jak na mne článek po přečtení působil, myšlen nebyl. A jelikož je to vaše prvotina, tak neklesejte na mysli a s uveřejňováním svých myšlenek rozhodně pokračujte. P.S.: Vaše reakce na všechny příspěvky je chvályhodná :)
xxx 26. 8. 2015 08:30 v reakci na cocollino 25. 8. 2015 21:00
Co bych dala za jeden jediný úsměv uprostřed všeho toho pláče.
Karina 26. 8. 2015 08:34 v reakci na LáďaUO 25. 8. 2015 20:06
Naprosto s Láďou souhlasím, Perceive, pište dál, baví nás to i obohacuje, díky za váš čas!!!:-)
MichalS 26. 8. 2015 08:43 +15 v reakci na Šave 25. 8. 2015 23:15
A mně přijdou tyto kohoutí tanečky v nejlepším případě směšné. A čím je má vymakanější, tím mi to přijde stupidnější. I když... kohoutí tanečky jsou vlastně směšné pouze pokud nejsou úspěšné. To je zábava, je pozorovat. To marné snažení, jak by kohoutek chtěl a slepička ne a ne. Pokud ovšem úspěšné jsou, jelikož jsou vymakané častým (a úspěšným) používáním, tak se ona stupidita přesouvá na slepičku, která podlehla, i když původně nechtěla. :)
Anna 26. 8. 2015 09:32 +3
No tak ja na mužoch zo svojho okolia pozorujem nanajvýš dva z týchto bodov, ak sa ovšem pod „Umějí zajímavě vařit“ nemyslia cestoviny s paštikou alebo hus varená vo vode. Práve pri zhrozenom počúvaní receptov starých mládencov som dospela k záveru, že mlstnosť vôbec nepatrí medzi mužské vlastnosti. :) Čo mi však chýba v tomto zozname aj v živote? Schopnosť ženu ochrániť. To som nikdy na nikom ešte nevidela. Keď sa posťažuje, že má problém s nejakým chumajom, buď to bagatelizujú, hľadajú vinu na nej alebo najčastejšie sa skrátka tvária, že nepočujú.
selekcejesvina 26. 8. 2015 10:54 +3
Hodně názorů tu má hlavu a patu, některé jsou jen podbízivým blivajzem. Myslím si, že je dobře, že tenhle článek byl napsán. Věřím, že dobrého muže potěší, a ty nedobré popudí, ale to jsou zákonitosti poplatné ne jen virtuálu.
Domca 26. 8. 2015 12:02 +11
Coze:-D od srdce se zasmat umi i zenska a tymova prace zen je podle me castejsi nez nejaka muzska moc sem si nevsimla ze by chlapi takhle pracovali, ti podle me maji radsi kdyz si to mohou udelat po svem sami a je to. 6tka to jsem asi chlap az moc...mozna resi podstatnosti, ale malickosti jsou podle me mnohem dulezitejsi z tech se totiz sklada cely svet a na ty oni zrovna moc nejsou. Muz a narocny???:-D to je jedna z vlastnosti zen, muzum staci ke stesti hrozne malo, jsou jednodussi. Spis dnes potkavam muze bez cilu a bez vizi. Vic uz snad v tomhle smeru postoupili i zeny, ktere uz nemaji za cil pouze rodit deti.
Kuba 26. 8. 2015 12:35 +3 v reakci na selekcejesvina 26. 8. 2015 10:54
dobrý a nedobrý muž.... :-) LOL
bara88 26. 8. 2015 12:39 v reakci na gudrun 25. 8. 2015 20:59
no, treba proto ze chci? Chcete mi to zakazat, nebo me prohlasit za ne-zenu?
šave 26. 8. 2015 15:22 +2 v reakci na MichalS 26. 8. 2015 08:43
Ano, je to tak, ale nepřijde mi to o nic směšnější než naparování krocana nebo tetřevovo hulákání. Tím nechci snižovat lidi na úroveň zvířat, ale některý věci jsou pořád pudový a nic směšnýho mi na tom nepřijde. A že slepička podlehne? Asi byl chytřejší než ostatní a zaslouží si šanci na reprodukci.
MichalS 26. 8. 2015 16:02 +6 v reakci na šave 26. 8. 2015 15:22
Já bych spíš řekl, že to slepička byla hloupější než ty ostatní a proto podlehla. A ráno si říkala "Já kráva blbá!" :) Anebo si oba užili a jsou spokojení, což je pak v pořádku. Pudy mi též směšné nepřijdou. Směšné je spíše to, jak si je lidé nepřipouští a říkají, že jim nepodléhají a chovají se chytře a rozumně - a přitom dělají kohoutí tanečky :)
Martin 26. 8. 2015 17:34 +1
Přijde mi že jste vyjmenovala vlastnosti, o kterých si myslíte, že je neovládáte ale chtěla byste. Znamená to že každá žena touží mít partnera vynikající v tom v čem ona ne? Další otázka, mají to tak opačně i muži?
Perceive 26. 8. 2015 17:43 v reakci na MichalS 26. 8. 2015 08:29
Zdravím MichaleS, vaše kroucení hlavou je mi nyní srozumitelnější.
Perceive 26. 8. 2015 17:55 v reakci na Martin 26. 8. 2015 17:34
Martine, za mě - něco z toho zvládám taky, něco ne. Odbornice na muže ani na ženy nejsem, ale můj názor na vaši otázku je, že tomu tak často může být, ale někdy a v něčem se lidi v partmerství lépe shodnou, když to zvládají či nezvládají oba - např. oba jsou úzkostlivě pořádkumilovní nebo oba nepořádní. Ale kdo ví, život je pestrý...
Markéta-trollinkA 26. 8. 2015 18:30 +2 v reakci na Anna 26. 8. 2015 09:32
Anna, zkuste tento článek, ženy se někdy ne-vědomě chovají tak, že ochranitelské typy mužů od sebe odhánějí: http://psychologie.cz/zit-s... ještě vám doporučím tento roztomilý film, je to spíše taková pohádka, ale některé vztahové záležitosti jsou tam ukázány hodně výstižně: http://www.csfd.cz/film/227...
Šave 26. 8. 2015 19:28 v reakci na MichalS 26. 8. 2015 16:02
:D přesně tak :D
Petra 99 26. 8. 2015 21:17 +1
U mnoha z uvedených 15 bodů, předností mužů, si dovedu představit stejně dobře i ženy. U bodu č. 14 si však představím muže při práci s vrtačkou, bruskou, hoblíkem či motorovou pilou, při opravě a seřízení kola, při spojování roztrženého řetízku, pokládce dlažby, nasazování sněhových řetězů, zateplování domu, ohýbání plechu či trubek, atd. I mnohé ženy jsou zručné, ale při uvedených činnostech, které jsou pro provoz domácnosti často k nezaplacení, jsou, myslím, výjimkou.
MartinM 26. 8. 2015 21:27 +4 v reakci na MichalS 26. 8. 2015 08:43
Vám ty tanečky moc nejdou, že? To je taková běžná, taktéž v nejlepším případě legrační strategie - nejde mi to, neumím to, tak to budu aspoň zesměšňovat. Nějaká racionalizace už se vždycky najde. Nic si z toho nedělejte, já si taky dělám srandu z fotbalistů, (právě) protože netrefím bránu ani z metru.
Russel 26. 8. 2015 21:42 +1 v reakci na gudrun 25. 8. 2015 20:59
A proc by nemohla? Ona by to dělat neměla, ale vývoj civilizace speje k tomu, že to prostě bude dělat sama, když bude chtit. Možnosti k tomu už má. Nevidím v tom žádné riziko, spiš naopak možnost rozvoje, naučit se od nich nové věci a jit dál.
gudrun 26. 8. 2015 23:08 +1 v reakci na MichalS 26. 8. 2015 08:43
Miluju kohouti tance , a rada podlehnu. Kdo umi ten umi,kdo neumi ten cumi nebo pise prispevky typu MichalaS
MichalS 26. 8. 2015 23:12 +1 v reakci na MartinM 26. 8. 2015 21:27
:) no jsou lepší tanečníci, to musím uznat. Ale k smíchu mi jsou (jak jsem psal) jen ty neúspěšné tanečky - když to kohoutek furt zkouší a celému okolí je přitom jasné, že ho má slepička na háku. Takhle dlouhé tance já nikdy netancuji. Pokud si však tanečníci vzájemně padnou do náruče a užijí si k oboustranné spokojenosti, tak je to oukej. Což jsem psal i v dalším příspěvku.
MichalS 27. 8. 2015 11:10 +2 v reakci na gudrun 26. 8. 2015 23:08
Opakuji: pokud se obě strany účastní tanečku rády a dobrovolně, tak nic proti. I já si rád skočím. ;)
Anna 27. 8. 2015 14:50 +1 v reakci na Markéta-trollinkA 26. 8. 2015 18:30
Článok som si prečítala, ale to, čo píšete, som v ňom nenašla a nenašla som sa v ňom ani ja sama.
Markéta-trollinkA 27. 8. 2015 16:48 +3 v reakci na Anna 27. 8. 2015 14:50
tady na stránkách jsem si vícekrát všimla, že se stavíte do pozice oběti. moje poznámka byla míněna jako pomoc, s dobrým úmyslem, příště se budu chovat jak jste napsala "sa skrátka tvária, že nepočujú".
Ivuš 10. 9. 2015 12:12
Ještě bych přidala jeden bod, který mi tam významně chybí :) umějí nás chránit...