Jsou delfíni opravdu jen zvířata? — archivovaná diskuse

Zpět na novou diskusi

raho 30. 6. 2010 22:51 +13
Delfíni se navzájem oslovují "jmény", která lze z nahrávky jejich komunikace vytáhnout a použít k zavolání určitého jedince z hejna. Funguje to i tehdy, pokud je charakteristický zvukový úsek sestrojen synteticky. Citace: Signature whistle shape conveys identity information to bottlenose dolphins (animal communication | individual recognition | Tursiops truncatus ) V. M. Janik * , L. S. Sayigh , and R. S. Wells PNAS,103 (21): 8293. (2006)
Verča 'Drvotová 7. 6. 2011 22:00 +2
Plno zvířat je inteligentních, snad i všechny.. Mají zvířata stejný myšlenky jako my? Na co myslí? Co se jim zdá? To sou věci který nikdy nejzjistíme, doufejme že to nezjistíme, dokážu si představit jak se ,,zjišťuje,,... Plno strojů napojenejch na zvířatech, implantáty mozku a já nevím co všechno ti ,,vědci,, vlastně v hlavě mají? Pořád je tady toho tolik neobjevenýho... Říká se že radiace, která je v Rusku už od Černobylu ovlivňuje zdraví lidí a zvířat, jsou agresivnější a hůř si poradí s logickými úlohami. Ale ohledně těch testů na zvířatech,mělo by to zkončit, stačí že je každý den jíme :) Tohodle by se docílilo jen, kdyby na světě nebyli lidi, kteří maj obrovský pěstírny psů a spousty opuštěných psíků a koček jejich majiteli. Svět by byl krásnej kdyby byli lidi o trochu ... míň zlý.. a chamtivý politiky? Těm sebrat plat dokud nezplatíme státní dluhy :D .. Sami si nahrabou a těm, co berou o hromady peněz míň, ještě víc ubírají!
Verča 'Drvotová 7. 6. 2011 22:01
Tou radiací jsou údajně postiženi jen Rusové, to jsem zapoměla dodat.
Libor Zelinka 7. 1. 2012 23:51 +19
No-otázka v nadpisu zní "Jsou delfíni opravdu jen zvířata?" Odpověď je jednoduchá i když se "cenzorovi" líbit nebude.Na rozdíl od člověka delfín určitě není žádné zvíře,ale nejvyvinutější inteligentní forma života na této planetě.Naopak člověk je ta nejhorší verbež,jaká se kdy na této planetě mohla objevit.Delfín neničí životní prostředí,nekácí deštné pralesy metr po metru,nedrancuje přírodní bohatství,nevyhubil spoustu živočišných druhů a spoustu dalších nepřivedl na pokraj vyhynutí-a to vše jen pro svoji zábavu a obohacení.Ne-tohle všechno ale "dokázal" tvor zvaný člověk.To,že si člověk o sobě ve své aroganci zaslepeně myslí,že je nejinteligentnějším tvorem na planetě,to jen dokazuje,že tomu tak není-skutečně inteligentní tvor by takto neuvažoval.Problém delfínů tkví pouze v tom,že jsou ve své inteligenci příliš dobrosrdeční,bezelstní a vůči lidem bohužel až naivně důvěřiví.To,že se delfín vůči lidské pakáži nedovede účinně bránit pro něj může mít katastrofální důsledky.Vyvražďování tisíců a tisíců delfinů skutečně svědčí o úrovni inteligence člověka.Tak mi nezbývá,než si přát,aby se tento úžasný tvor co nejdříve naučil bránit co nejúčiněji onomu údajně nejinteligentnějšímu zvířeti zvanému člověk.Já osobně se velice stydím za to,že jsem člověkem a chci se delfínům aspoň na dálku omluvit.
Michael Grygar 18. 7. 2012 16:17 +2 v reakci na Libor Zelinka 7. 1. 2012 23:51
souhlasím s vámi
Jan Marek 2. 11. 2012 08:23 +8
"Měli by se delfíni zařadit do kategorie nelidských osob, kam již patří někteří lidopi či sloni?" Děláte si srandu? Co je to podle vás osoba? Tvor s vyšším IQ než 80? Opravdu mě strašně štve jak se člověk nadřazuje vůči všem ostatním savcům, jen proto že je kreativnější než oni, dle mého názoru je vyšší "inteligence" člověka cestou k záhubě světa, a kdo tvrdí že ne, by měl pořádně otevřít oči...
Antonín Zahrádka 25. 10. 2013 19:19 +3 v reakci na Jan Marek 2. 11. 2012 08:23
A tady má někdo komplex z nízkého IQ :D.
danaves 12. 8. 2014 12:45
Děkuji vám všem za komentáře, které dokazují, že alespoň někteří lidé jsou "homo sapiens"(člověk moudrý), jsem ráda, že nejsem sama a že se tolik nemusím stydět za to k jakému živočišnému druhu tady na zemi patřím.
Stanislav 8. 11. 2014 12:09 v reakci na Libor Zelinka 7. 1. 2012 23:51
Nemyslím si, že ono obohacování je tak ,,nedobré", souhlasím však, že agrese (jež plyne právě z toho, že delfíni jsou ,,osoby" a ne objekty přivlastnění) lidí vůči delfínům je neetická a protizákonná (proti přirozenému zákonu; ve významu nelegitimní - a taktéž trestná). Otázkou je, kdo ji může trestat? Pouze napadený delfín, či ta osoba, jíž delfíní osoba udělí souhlas s výkonem trestu. Jak jej však udělí? Je vůbec otázkou, zda-li delfíni chtějí trestat zločinnost, no racionální je, že na ztrestání mají právo, jakožto osoby a pokud nějaký delfín chce ztrestat agresora, může a může nalézt osoby, jež mu v ztrestání agresora pomohou -- ovšem zůstává otázka, zda-li mají moc této své svobody využít, či jak mohou dát souhlas lidským osobám k ztrestání agresorů? To je otázkou a odpovědí asi jest: lidé mohou objevit způsob komunikace s delfíny - resp. každý člověk může onen způsob komunikace objevit. Může tak činit z touhy po spravedlnosti, z touhy po psychickém uspokojení z pomoci delfínům. Na otázku, zda-li je ,,nedobré" kácet lesy atd.. - tj. přivlastnovat si objekty - je objektivní a racionální odpověď - není to ,,nedobré"; nýbrž: je to nedobré, pokud nejsou přivlastňovány objekty (,,věci"), nýbrž osoby. Pak je to agrese, pokud není odsouhlasena přivlastnovanou osobou :) Samozřejmě, že z hlediska spirituálního je relativizovatelná ona ,,objektivita" či ,,racionalita", ale je to z hlediska spirituálního můj soubor preferencí, podle nějž jednám a to i na rovine přirozenoprávní :)
Stanislav 8. 11. 2014 12:23 v reakci na Libor Zelinka 7. 1. 2012 23:51
Ještě k onomu přivlastnování: pokud někdo odmítá kácet lesy, je to jeko subjektivní preference, podle níž může jednat - může dokonce morálně odsudit a trestat lidi kácející lesy, jak činy (ukončení spolupráce), tak slovy (,,nelíbí se mi, co děláte", ovšem nesmí užít fyzický trest či hrozbu fyzickým trestem (agresi vůči majetku, svobodě a životu dané osoby) - tot mé přesvědčení :)
MiKi 19. 1. 2016 13:28