Předplatné Psychologie.cz jako dárek — archivovaná diskuse

Zpět na novou diskusi

Oldřich Dotovský 5. 12. 2013 12:54 +5
Nedávno jsem přesvědčil jednoho vašeho čtenáře, aby si koupil členství v klubu. Vždycky jsem si myslel, že bych nedokázal dělat práci, kde musím někoho přesvědčovat, někomu něco nabízet, a obloukem jsem se takové činnosti vyhýbal. Ale u tak kvalitního produktu se to dělá samo a ještě z toho má člověk radost. Neuvažujete o affiliate programu? Už na to mám i doménu. :-)
Jan Majer 5. 12. 2013 14:50 +4 v reakci na Oldřich Dotovský 5. 12. 2013 12:54
Oldřichu díky, tímto vás jmenuju naším senior influencerem, podrobnosti mailem :-)
Oldřich Dotovský 5. 12. 2013 15:49 v reakci na Jan Majer 5. 12. 2013 14:50
Super. Kdyby bylo potřeba někoho vyškolit, nebo natočit video, jsem k dispozici. :-)
Pepan 6. 12. 2013 07:39 +3
Čtu Vás už nějaký ten pátek a včera jsem se i já rozhodl vstoupit do klubu, protože si myslím, že cena je velmi dobrá. Je dobře, že někdo vytvořil takto kvalitní internetové stránky s obsahem točícím se kolem psychologie. Díky
Jan Majer 6. 12. 2013 08:44 +1 v reakci na Pepan 6. 12. 2013 07:39
Pepane díky moc. Je to z psychologického a marketingového pohledu zajímavý moment - propagace dárkového členství vyvolala smršť objednávek běžného členství. Alespoň to tak vypadá. Uměl byste domyslet, jaký podnět to byl, který vás přiměl ke vstupu do klubu právě včera?
Oldřich Dotovský 6. 12. 2013 08:51 +4 v reakci na Jan Majer 6. 12. 2013 08:44
Jestli to nebude stejný důvod, proč tátové kupují synům letadýlka a vláčky. Proč kupovat dárky druhým, když je můžeme kupovat pro sebe? :-)
Pepan 6. 12. 2013 09:15 v reakci na Jan Majer 6. 12. 2013 08:44
O možnosti vstupu do klubu uvažuji už několik měsíců. Řekl bych, že podnět byl dvojí, podpora Vašich stránek a samozřejmě ty dva ořechy v úvodce u dárkového předplatné :D
Jan Majer 6. 12. 2013 09:29 +8 v reakci na Pepan 6. 12. 2013 09:15
Jo, ty ořechy dělaj hodně :)
michala_strazovska 6. 12. 2013 19:48 +6 v reakci na Jan Majer 5. 12. 2013 14:50
A já bych prosila nějaký provize, dělám vám reklamu, kudy chodím...až dneska si říkám, proč jsem vlastně takový nezištný idiot? Začnu si psát účetní deník :D
Kateřina Rybářová 13. 12. 2013 19:13
Dobrý den! Je mi 19 let a mám diabetes. Už dlouho se cítím hrozně. Stále si myslím, že mě někdo nemá rád, že jsem na všechno sama (přitom mám dost kamarádů, ale nedokážu si to přiznat, furt vidím, že to tak není a lžu sama sobě). Mám přítele a stále se mi zdá, že mě podvádí a nechce se mnou být. Neustále mě chytají deprese. Nemůžu spát, mám strašný myšlenky. Vůbec nevím co mám dělat. Jsem sama se sebou nešťastná, vím co bych dělat měla, ale nejsem schopná se donutit, nebo se aspoň přesvědčit. Furt si říkám, jak se o mě rodina nezajímá, přitom nedělají nic špatného, dovádí mě to k šílenství. Prosím poraďte:(
Ondřej 16. 12. 2013 15:00 v reakci na Kateřina Rybářová 13. 12. 2013 19:13
Problém není kolem Tebe, ale je v Tobě. Zde se také nalézá i řešení. Když se ráno podíváš do zrcadla, řekni si, proč se máš ráda. Co ti jde, co umíš, jak jsi spokojená se vzhledem. Měj se ráda. Až se budeš mít ráda, ppotom můžeš zlepšit vztahy s okolím.
sokol 29. 12. 2013 12:34
Dobrý den,jsem v klubu pár měsícu a vubec nelituji.Velmi mě příběhy lidí poučí a také mi pomáhají.Jsou tam cenné rady a tak sama mohu poradit svým klientum ,díky psychologii,nebo ji poradím at si přečtou Vaše stránky.Každopadně se mi investice vyplatila a za to Vám všem děkuji lenka konečná
Karolína 3. 11. 2015 16:56 +1
Nesouhlasím jak s citátem na Facebooku odkazujícím na tento "článek", tak s jeho obsahem. Stále jsem názoru, že kvantita (nejen) v psychologii převyšuje kvalitu. Až to jednou lidem spadne na hlavu, třeba jim dojde, že rozumu není nazbyt, jelikož rozumně nakládat s prostředky a zdroji, natož se svým životem, umí málokdo.
Jan Majer 3. 11. 2015 17:07 +2 v reakci na Karolína 3. 11. 2015 16:56
A to mi vysvětlete, Karolíno, s čím se tam dá nesouhlasit :-) Cituji z Facebooku: „Rozum je jediný dar, který příroda rozdělila spravedlivě: nikdo si nestěžuje, že ho má málo.“ Michel De Montaigne
Karolína 3. 11. 2015 17:56 +1 v reakci na Jan Majer 3. 11. 2015 17:07
konkrétně: "..nikdo si nestěžuje, že ho má málo." Já si tedy stěžuji a to celkem často. A mí kamarádi, i vlastně rodina také. Dost často někdo v mém okolí utrousí poznámku, "proč sem tak hloupá, škoda že na to nemám hlavu nebo kdybych tomu uměla porozumět". Umět si přiznat nedostatek rozumu je někdy i docela fajn. :-)
Jan Majer 3. 11. 2015 20:49 v reakci na Karolína 3. 11. 2015 17:56
To je přece nadsázka :)
Karolína 4. 11. 2015 21:47 +2 v reakci na Jan Majer 3. 11. 2015 20:49
Já ji v tom tedy nevidím. Nadsázka by byla, např. tématicky, nejsem milionář abych si koupila předplatné. Samozřejmě, člověk nemusí být milionář, aby si koupil předplatné, stačí mít měsíční příjem vyšší než 2,5 násobek životního minima. To je také jedna z věcí co mi dost u psychologických "center" a jim podobných odkazů, prezentujících se, že jejich cílem je pomáhat druhým, celkem vadí. Když chci někomu skutečně pomoct, tak mu pomáhám nezištně, pokud svou pomoc zpoplatním, je to prvořadě byznys. Pomoc by měla být založena na dobrovolnosti, jak poskytovatelů tak příjemců (má-li příjemce možnost finančně poskytovatele podpořit, tak to udělá). Další příklad uvedu, těžko uvěřím, že kolegium děkana PřfUK jedná ve prospěch studentů, když jim zpoplatní výuku cizího jazyka 3500,- za semestr. Přičemž znalost anglického jazyka je pro úspěšné absolvování této fakulty nutností. Dodám, že v každé druhé jazykovce lze navštěvovat kvalitnější kurzy a cenově výhodnější. Rozhodně nelze s nadsázkou říci, že si nikdo ze studentů nestěžuje (nebyla by to nadsázka, ale nepravda, stejně jako v případě onoho citátu od M. Montaigne).
Jan Majer 4. 11. 2015 23:20 +4 v reakci na Karolína 4. 11. 2015 21:47
Karolíno, zjevně vás trápí, že poskytujeme část obsahu za poplatek (je to 133 korun měsíčně, tedy asi jako jeden oběd s nápojem). Důvod tohoto nastavení jsem mockrát vysvětloval: aby web mohl existovat, potřebujeme nějaké peníze, a tohle se ukázalo jako fér řešení. Dovoluji si připomenout, že nikde nedeklarujeme, že naším cílem je pomáhat, jak píšete. Naopak vždy otevřeně říkáme, že naším cílem je vést kvalitní web, který se zabývá tématy souvisejícími s psychologií. Média jsou opravdu byznys, dost tvrdý, přežít, natož uspět dnes není lehké. A jsou snadnější cesty, jak obstát. Nám se to díky vám, čtenářům, daří. Kdo chce a může, připlatí si za bonusové články a videa, a tím zadotuje většinový, bezplatný obsah pro všechny. Věřím, že i pomáháme. Ale nejsme neziskovka, nejsme zařízení financované z veřejných zdrojů. Jsme web. Jak byste ho vedla vy?
Nora 4. 11. 2015 23:50 +3 v reakci na Karolína 4. 11. 2015 21:47
Jenom mi vysvětlete, milá Karolíno, odkud pramení vaše přesvědčení, že byste měla cokoliv (včetně všech článků na psychologii) dostávat zadarmo, když ani kuře zadarmo web nevyvěsí. Nora
Karolína 5. 11. 2015 01:46 +1 v reakci na Jan Majer 4. 11. 2015 23:20
Nevedla (proto žádný nemám). A pokud vela, tak zdarma, s možností dobrovolného příspěvku. Protože radit někomu jak žít (což většina článků radí) a chtít za to peníze mi prostě nepřijde správné. Když už dávám rady, tak pro to, že chci zlepšit situaci kolem sebe, aby se lidé měli lépe, spokojení lidé tvoří hezčí svět a tím se mi má počáteční investice vrací. Že budu moci jít po ulici a lidé se budou usmívat, ne mračit, třídit odpad, ne vyhazovat smetí z oken aut do pangejtu atd. Jinak diskuze na to téma tu byla mockrát, já mám stále stejný názor a vy také. Chápu, že nejste charita, vedení webu něco stojí, zabírá čas a čas jsou přeci peníze. :-)
Karolína 5. 11. 2015 02:03 v reakci na Nora 4. 11. 2015 23:50
A proč by zdarma nemohlo? Upadla by mu nožička nebo by se na něj někdo usmál a z toho by úlekem umřelo? Např. proč by paní na informacích hlavního autobusového nádraží v Brně nemohla pohnout prstem a podívat se, v kolik jede nejbližší vlak? Protože to není její povinnost v rámci její práce. Protože za to není placená. Proč lidé nemohou dělat svou práci a občas i něco málo navíc?Jen tak, aby pomohli někomu jinému? Zdarma?? :O :D Pokud něco děláme čistě z prospěchářství a cílem zisku, vzejde z toho ve výsledku obvykle více špatného, než dobrého. Jsem ráda, že žiji ve světě, kde ty skutečně hodnotné a dobré věci jsou zadarmo. A doufám, že to tak zůstane.
jitka_cholastova 5. 11. 2015 08:35 +4 v reakci na Karolína 5. 11. 2015 01:46
Karolíno, ale ten příspěvek přece je dobrovolný. Lidé, kteří tento web podporují, dělají z kusu internetu hezčí místo. Že se ta podpora děje i jinak než finančně, to už bylo taky mnohokrát rešeno a řečeno. A co děláme my, které web částečně živí, jen tak, pro potěšení, "navíc" (a zadarmo), to není věc, která se vytrubuje na všech rozích, aspoň ne pro mě, tak promiňte, že se vám nesvěřím. Hezký den, Karolíno :-)
Karolína 5. 11. 2015 13:31 v reakci na jitka_cholastova 5. 11. 2015 08:35
Jistěže v rámci osobní svobody a vlastní vůle se můžeme dobrovolně rozhodnout, zda si nějaký produkt zakoupíme či nikoli. Dobrovolnost o které tu je řeč, ale spočívá v tom, že produkt je možné získat zdarma (celý) a je na příjemci, zda a v jaké výši poskytovatele finančně (či jinak) podpoří. (Jako tomu např. bylo dříve v kostele, kdy člověk mohl za duchovní útěchu přispět finančně do sbírky či nikoli. Ostatně psychologie v dnešní době v podstatě funkci zpovědnic tak trochu nahradila a je tu primárně pro ty, kdo potřebují duševní podporu. Avšak místo dobrovolné pomoci se z ní stal byznys. Myslím, že každé takto zpoplatněné poradenství je touto optikou zisku do jisté míry pokřiveno.)
Jan Majer 5. 11. 2015 13:48 +4 v reakci na Karolína 5. 11. 2015 13:31
Je vy v tom máte guláš, Karolíno. Psychologie jako disciplína ano, ta je jaksi zadarmo, protože sama o sobě je jen pojmem, naukou. Pak jsou psychologické služby - poradenství, psychoterapie, psychoanalýza. Zadarmo není nic z toho a nikdy nebylo. V některých případech si psychologické služby platíte skrytě formou zdravotního pojištění. A pak jsou média. Knížky, weby, časopisy. Někdo je musí vytvořit, zajistit obsah, distribuci atd. ... Zkusím to ještě jinak: hudba je zadarmo. Můžete si zpívat, někdo vám může zahrát na kytaru. Zadara. Kytara ale zadarmo není. Sešit pro notový zápis se kupuje. Cédéčko taky není volně k dispozici. Koncert taky ne (když ho neplatíte vy, platí ho třeba městský úřad apod.). Ale díky, že web Psychologie.cz přirovnáváte ke kostelu :-)
bara88 5. 11. 2015 13:51 +1 v reakci na Karolína 5. 11. 2015 02:03
Nejde o to, ze by nekomu upadla nozicka, ale o to, ze priprava kvalitnich clanku zabere nekolik hodin casu. Navic, aby se tito lide stali "odborniky", museli studovat a to take neco stoji, kdyby to nedelali, tezko by ted mohli psat "odborne" (budme uprimni, nekterym se dari vice, jinym mene) clanky. Aby tento web mohl vzniknout a nadale fungovat, vyzaduje to spoustu casu a energie mnoha lidi. A oni se nemuzou jit past, aby mohli web nabizet zcela zdarma, ani jejich rodiny. Nemuzou prestat spat, aby na webu pracovali po nocich, kdyz nepracuji. Nemuzou tomu ven ovat vsechen svuj volny cas, protoze maji partner/ky a rodiny atd. V jedne veci s vami souhlasim, to v tom, ze tenhle web nevnimam narozdil od mnoha dalsich ctenaru jako nejakou oazu na internet, plnou superkvalitnich a hlubokych myslenek, ktere jinde nenajdu. Najdu. Kvalita tu pro me neni takova, abych za ni platila, a spise upada, nez naopak. Proto si ja predplatne nekoupim, i kdyby zpoplatnili treba cely web. Ale nebudu brecet, ze je jejich povinnost davit mi neco zadarmo, "protoze ja potrebuju pomoct".
Jan Majer 5. 11. 2015 14:49 +4 v reakci na bara88 5. 11. 2015 13:51
Holky, neplaťte a buďte našimi hosty, jako 99 % z 200 000 čtenářů, kteří nás každý měsíc čtou :-) Ale prosím, buďte fér. Od našeho startu sem pořád někdo píše, jak jde kvalita dolů (prvně už po dvou týdnech provozu :). Přitom máme rok od roku objektivně kvalitnější redakční tým, dříve polovinu obsahu psali studenti (to bylo řečí v diskusích), dnes jsou tu jen zkušení odborníci z praxe. Do volně přístupné části webu dáváme především lehčí články, v uzavřené předplatitelské části vycházejí náročnější texty a videorozhovory, přednášky. Vy se bez nich, Karolíno a Báro, obejdete, to je fér. K vašemu příkrému hodnocení je ale poctivé dodat, že vy tuto část webu neznáte: http://psychologie.cz/predp... ... http://psychologie.cz/predp...