Téma k poslechu: Co se životem
Vyberte si své téma Předplatné
Chtějí muži jen sex? Přemýšlejte spíše sama o sobě.
9. 3. 2015
Dobrý den,
jsem tři roky rozvedená a mám sedmiletou dceru. Měla jsem bezprostředně po rozvodu dvouletý vztah, ale nevyšel. Nyní jsem rok sama.
Za tu dobu jsem potkala dva muže, se kterými měl „vztah“ podobný scénář. Než se stačilo cokoliv jakkoliv rozjet, přestali se mnou komunikovat. S oběma muži došlo na sex po zhruba měsíční známosti, s jedním tedy ne úplně, prostě ke styku jako takovému úplně nedošlo. Poté se mi přestali či postupně přestávali ozývat.
Snažila jsem se pokaždé rozpitvávat, proč se mi to stalo a zrovna v tomto věku, nikdy dřív se mi s muži podobná věc nestávala. Něco se začalo a zcela automaticky se pokračovalo, můj nejkratší vztah byl ten porozvodový, který trval jen dva roky. Nutně si tedy říkám, že musím vyzařovat něco jiného než kdysi, a třeba i jinak jednat.
Je mi z toho nanic a nevím, co dělám špatně. Nechci být jen něčím zářezem. Nízké sebevědomí ale určitě mám. Kamarádky tvrdí, že ze mne ti muži cítí, že jsem silná, a to že muž nezvládá. A co tedy muž zvládá? Kdo mám tedy být, aby mě měli nebo dokázali mít rádi?
Očividně mám nyní velmi špatný výběr a jestli se mi to bude stávat častěji, asi mě to úplně rozloží. Snažím se „vidět je srdcem“, ale evidentně je to špatně. Nevím, co inkriminovaní dva řešili, jaké měli problémy. Nejsem ošklivá, dle okolí právě naopak, mám dobrou práci, žiji sama, dcera je ve střídavé péči, sportuji a mám spoustu zálib.
Opravdu muži nechtějí vztah? Chtějí jen sex? Může to celé znamenat, že nestojím jako žena za nic? Děkuji.
Charlott

Názor odborníka
Milá Charlott,
jako první mě k vašemu dotazu napadlo, že chápu, jak je nepříjemné být opuštěna mužem bez jasného důvodu. Jestli tedy dobře rozumím, neměla jste šanci nebo jste se jich nechtěla ptát na důvod, proč se vztah nerozjel a vypařili se.
Na druhou stranu, i přesto, že vás to tak trápí, zkuste se na to podívat chvíli s nadhledem. Taková situace se ženám někdy s muži prostě stává a to, že máte tyto zkušenosti za celý život jen dvě, vlastně spíš vypovídá o tom, že umíte být ve vztahu s muži a že i muži umí být ve vztahu s vámi. Jako první bych tedy radila zkusit vypustit tyto dvě události z hlavy a netvořit si hned scénář “muži se mnou teď nechtějí být ve vztahu”, strach z toho by vám spíše více uškodil a naopak by paradoxně tento typ mužů do vašeho života přitahoval.
Pokud se však bude nadále vaše situace opakovat a budete přitahovat do vašeho života stále muže, kteří o vztah nestojí nebo stojí jen o sex, zamyslete se nikoli nad muži, ale nad sebou. Zeptejte se sebe sama, jestli o vztah vy sama s muži už nyní stojíte. A pokud ano, zeptejte se sebe sama, zda nemáte z mužů a vztahů nyní strach? Přitahujeme totiž jen to, co sami vyzařujeme. Pokud je tedy někdo dlouhodobě sám bez partnera, není to z důvodu, že muži “nejsou”, ale proto, že sami z nějakého nevědomého důvodu vztah nechceme nebo se ho bojíme. Dalším důvodem mohou být různá vnitřní přesvědčení jako “je těžké najít si partnera, muži chtějí jen sex, nikdo o mě nemá zájem” apod.
Věřím, že najdete u sebe ten pravý důvod, proč se vám nyní vztahy nedaří tak, jako dříve. Zkuste se zamyslet nad svými vnitřními strachy ze vztahů a nad tím, jestli nyní sama vztah vůbec chcete.
S pozdravem
Tereza Zahrádková
Diskuse 0