Audiokniha pro předplatitele: Co se životem
Vyberte si své téma Předplatné
Jak se s ním rozejít, když je tak vytrvalý: Zabraňte kontaktu.
11. 7. 2013
Dobrý den, prosím o radu.
S mým, teď už definitivně bývalým přítelem jsem byla čtyři roky. Opravdu hodněkrát jsem se s ním snažila rozejít, on mě vždy přesvědčil s tím, že se problémy dají řešit, hučel mi do hlavy dokud jsme nebyli zase za dobře a on byl spokojený. Přišla situace, kdy jsme od sebe bydleli jeden rok tři sta kilometrů a navštěvovali jsme se přibližně jedenkrát do měsíce.
Když jsme se v této době pohádali, on byl schopný přijet za mnou těch tři sta kilometrů dokud to nebylo zase (podle něj) v pořádku.
Je neuvěřitelně vytrvalý. Po roce jsem se i s rodinou přistěhovala do stejného města, kde bydlí i on. Hádky byly v našem vztahu dost časté a nebylo tomu jinak i při samotném stěhování. Většinou jsme se hádali o samých maličkostech, jak to asi často bývá i v jiných vztazích.
Já jsem ale člověk, který se raději všem řešení problémům s ním vyhýbal, protože mě to hrozně rozčiluje, když s ním mám řešit problémy, které s ním už řešit nechci a chci se rozejít. V nedávné době se dostal do hrozných dluhů, kdy se se mnou předem ani neporadil, že do nějakého risku chce jít.
Teď jsme se opět pohádali. On se ke mně snaží dostat přes mého mladšího bratra. Mladší bratr ho několikrát pustil do bytu. Já jsem se zamkla v pokoji.
Bratr už má zakázáno ho do bytu pouštět. Od bývalého přítele mám desítky zmeškaných hovorů. Odmítám už s ním mluvit, aby mě nepřesvědčil. Má rodina ani přátelé ho nemají rádi.
Jediné co si přeji je, aby tento rozchod byl definitivní.
Děkuji.
Lila

Názor odborníka
Vážená Lilo,
jedním z vhodných léků na tyto problémy je čas. Ačkoli neznám podrobnější důvody vyhasnutí vašeho zájmu o expřítele, cítím silnou nechuť a nezájem pokračovat ve vztahu.
Nejdříve navrhuji zamyslet se nad hlavními důvody toho, co vůči němu prožíváte. Jste zahlcena jeho zájmem? Preferujete vztahy, ve kterých musíte o partnera usilvoat spíše vy? Nesnášíte náznaky závislosti? Ať už je odpověď na dané otázky „ano“ či „ne“, zamyslete se podrobně nad možnými příčinami a rozeberte s blízkou přítelkyní, v čem tkví váš problém. Můžete se dozvědět zajímavé a někdy i nečekané inforamce o vlastní osobě.
Když se vrátím k řešení aktuální situace, navrhuji opravdu jediné. Cíleně zabraňovat jakémukoli osobnímu či telefonickému kontaktu. Možností je mnoho, stačí je využít) a čekaní na to, až to vašeho partnera přejde a jeho vytrvalost vyprchá. Někdy může člověk čekat týdny, někdy až měsíce, ale účinek je zaručený.
Možná se vám zdá mnou navrhované řešení příliš jednoduché a nepochopitelné. Stejně tak se však může cítit i váš partner, což ale nemůžeme vědět jistě, protože postrádáme více informací.
Z toho vyplývá další rada, která může „zbořit“ vše z toho, co jste právě četla, a ta zní: Zamyslete se nad tím, zda by ukončení vztahu neměla předcházet změna vašeho sebe/náhledu. Možná nakonec změníte i náhled na partnera a tím pádem i na ukončení vašeho vztahu a budete v něm pokračovat.
Na závěr doporučuji sebe/otevřenost.
Vše hezké a hodně úspěchů přeje
Zdeněk K.
Diskuse 0