Videosemináře: Učebna
Vyberte si své téma Předplatné
Můj přítel zbytečně žárlí: Je skutečně tím pravým?
12. 9. 2013
Začla jsem s přítelem žít před třemi roky. Po roce a půl začal šíleně žárlit.
Když jsem nastoupila do práce, začal my kontrolovat maily a smsky. Pak začal nenápadně rýt a dělat rúzné narážky na to, co kolegové v práci a co šéf… Došlo to tak daleko, že jsme se neustále hádali a přestala jsem s ním mít pravidelný sex, a to ho samo utvrdilo, že už mě nepřitahuje a že určitě mám jiného.
Vysvětlovala jsem mu několikrát, že to je kvůli tomu jeho žárlení a rýpaní, ale on mi pořád tvrdí, že dokud s ním nebudu spát, že mi nebude věřit. Jak s ním mám spát, když jsem neustále ve stresu z toho, že mi píše smsky a volá mi, a když mu to nevezmu tak si hned myslí, že na něj nemám čas? Nebo když dojedu domů, tak se okamžitě rýpavým tonem ptá, co v práci a co kolegové…
Už nevím, jak mu to mám vysvětlit, že mě nikdo jiný kromě něho nezajímá, a že sex bych s ním ráda měla, ale nemohu, když jsem ve stresu. Tohle prostě nechápe, prostě sex mu dávám, jen abych měla klid. On to pozná a potom do mě potom ryje, že mu ho dávám jen aby byl klid…
Tak mi poraďte, jak tenhle začarovaný kruh ukončit? Miluji ho, jsem s ním šťastná, je báječný, hodný, jen tohle je kámen našeho vztahu.
Simona

Názor odborníka
Vážená Simono,
jak sama popisujete, ve vašem vztahu jste v začarovaném kruhu, kde jakákoli snaha i odpor naráží na kamennou zeď partnerových domněnek. Vymanit se z takové situace není jednoduché, protože zřejmě netoužíte po radikálním řešení. To by vám zajistitl rozchod s partnerem, což však není žádoucí vzhledem k tomu, co k němu zřejmě cítíte a jak si ho jako partnera, i přes jeho zbytečné narážky, vážíte.
Váš partner potřebuje pocit jistoty v to, že ve vás může mít jistotu. Bohužel už zde na začátku narážíme na problém za předpokladu, že jste se již všemi myslitelnými způsoby pokusila o obnovení neprávem ztracené důvěry.
Jste žena v krásném věku a s partnerem zatím nejste tak dlouhou dobu, abyste mohla říct, že ho skvěle znáte a chcete s ním trávit celý život. Kdokoli, kdo prožívá dlouhodobý vztah, vám asi dosvědčí, že i po třech letech vás může vaše milá polovička lecčím překvapit.
Hledejte odpověď na otázku, zda je právě on tím pravým pro společný život. To je odrazový můstek, na kterém bude záležet veškerý další směr vaší cesty řešení současné situace. Jestli je odpověď „ano“, pak udělejte vše, co bude ve vašich silách, abyste vztah udržela. Navštivte psychologickou poradnu, pokuste se omezit čas trávený pracovní činností, vezměte partnera na nečekanou dovolenou, buďte s ním, i když si o to zrovna neřekne atd. Nabízí se spoustu možností, jak vzájemnou důvěru posílit. Jestli budou i vaše další pokusy narážet na dosavadní problém, možná si více než kdykoli jidny uvědomíte, že není tím pravým pro váši společnou budoucnost.
Nejdříve se však zamyslete, zda není příčinou současného problému také i to, že trávíte s partnerem málo času, nebo před ním upřednostňujete vaši vlastní práci nebo přátelé. Možná jde o zbytečnou ideu, třeba opravdu děláte vše, co můžete, abyste vztah v nějaké přijatelné formě udržela funkční. V poradně bohužel často přicházíme na situaci, kdy problém není pouze v jednom z obou partnerů, ale podíl na dysfunkčním vztahu mají oba členové páru.
Jestli jste se nad touto variantou zamyslela a shledala, že se nejedná o váš případ, omlouvám se za vnuknutí této myšlenky a přeji vám jediné – abyste byla úspěšná při pokusu o zlepšení současného vztahu, nebo dokázala uznat, že jsou na světě věci, které v potemnělé mysli druhých lidí prostě ovlivnit nemůžete.
Přeji vám hodně štěstí!
Diskuse 0