K poslechu: Vánoční audiobook
Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné
Nejlepší kamarádka žárlí: Dej jí hlavně najevo, že ji máš stále ráda.
27. 2. 2013
Dobrý den,
prosím o radu, jak si pomoci se žárlivostí nejlepší kamarádky ve třídě. Je nám 12 a 13 let.
Projevuje se to tak, že když se přátelím s jinými hokami ve třídě, žárlí a vyčítá mi to. Je na mě i na ostatní, ty, kterých se to týká, velmi nepříjemná.
Trápí mě to a nechci ztratit ji ani ostatní kamarádky. Sama si to uvědomuje a říká, že je prostě taková. Hovořili jsme o tom spolu, přiznává to, ale svůj postoj nezmění. Co mám dělat?
Děkuji za rychlou odpověď.
Zuzka

Názor odborníka
Milá Zuzko,
nejvhodnějším řešením bude, když své kamarádce otevřeně sdělíš, co si o jejím nevhodném chování myslíš. Až se opět projeví způsobem, který  jsi popsala, počkej na moment, kdy budete o samotě, a vstřícně, bez výčitek, jí řekni, že nemá důvod žárlit, protože si jí jako kamarádky velice vážíš a nechceš ji ztratit.
Až spolu budete o jejím problému mluvit, mělo by z tebe být cítit, že jí máš jako kamarádku ráda. Nezvyšuj zbytečně hlas, nevyčítej jí, co a kdy udělala špatně, a zaměř se pouze na to, co je důležité, tedy skončení se zbytečným žárlením z její strany s cílem posílit vaše kamarádství.
Zároveň dbej na to, aby pochopila, že veliké přátelství může existovat, i když jsou kolem tebe další kamarádky. To, že jim někdy věnuješ čas na úkor jí, neznamená, že ji nemáš stejně ráda jako ona tebe.
Kdyby se její chování ani po tomto kroku nezměnilo, budeš se muset smířit s tím, že je prostě taková a ona sama se měnit nechce. Nezlob se za to na ni, a ani s ní neukončuj přátelství. Spíše čekej, zda se časem sama nezmění a neuvědomí si, že se momentálně chová špatně.
Hodně štěs
t
í! Zdeněk
Diskuse 0