Nový audiobook: Stáhnout
Vyberte si své téma Předplatné
Nepamatuje si naše "poprvé": Zaměřte se na jiné aspekty vašeho vztahu.
16. 9. 2015
Dobrý den,
jsem 3 roky s přítelem, myslím, že náš vztah je pěkný a pevný, v podstatě si nemám na co stěžovat. V minulém měsíci jsme vzpomínali na naše začátky a zjistila jsem, že on si vůbec nevzpomíná na naše „poprvé“. Přitom jinak si pamatuje každou hloupost.
Od té doby na to nemůžu přestat myslet, napadá mne, jestli to pro něho bylo vůbec důležité – pokud ano, jakto, že si to nepamatuje, pokud ne, co to vypovídá o našem vztahu a o tom, jak důležitý pro něho je (a jsem já)? Možná mne to tolik vykolejilo proto, že pro mne byl prvním partnerem, on již přede mnou jiné partnerky měl a s nimi samozřejmě i sexuální vztah a na své „poprvé“ si pamatuje. Nemohu se zbavit představ, jak to pro něho muselo být poprvé úžasné a strašně mě mrzí, že se mnou to takové nebylo (když to nestojí za zapamatování).
Nevím, jak se těhle myšlenek zbavit, v podstatě se nemohu soustředit na nic jiného. Co tedy rozhoduje o tom, jaké věci si v životě pamatujeme a které ne? A pokud si něco nepamatujeme, znamená to, že pro nás daná událost nemá význam?
Eva

Názor odborníka
Milá Evo,
je skvělé, že dáváte svému vztahu velkou váhu a že si také vážíte vašeho intimního života s partnerem. Na druhou stranu tomu však propadáte natolik, že se nyní cítíte zraněná kvůli tomu, že si váš partner nepamatuje vaše „poprvé“.
Sama píšete, že vztah jinak vnímáte jako harmonický a uspokojivý. Proč ho tedy kazit tím, co si kdo pamatuje a co ne. Navíc těžko říci, jestli zrovna tato absence vzpomínky vypovídá něco špatného o vašem vztahu. Téměř každý si asi pamatuje své vlastní “poprvé”. Ano, jak píšete, i váš partner si pamatuje své “poprvé”. To však neznamená, že si bude pamatovat každé “poprvé”, vzhledem k tomu, že už měl za sebou jiné intimní zkušenosti. Možná v tom hraje roli i váš nízký věk, kdy ještě vnímáte vztah spíše podle drobností, které ve skutečnosti nehrají v dlouhodobém vztahu žádnou roli.
Zkuste se soustředit na jiné aspekty vašeho vztahu. Projevuje vám partner lásku? Podporuje vás? Tráví s vámi volný čas? Počítá s vámi do budoucna? Chová se k vám vřele?
Pokud ano, tak je to milující partner, ať už si pamatuje vaše “poprvé”, nebo ne.
Tereza Zahrádková
Diskuse 0