Videosemináře: Učebna
Vyberte si své téma Předplatné
Přítelova bývalá ruinuje náš vztah: Nastavte si, co je pro vás únosné.
23. 11. 2012
Dobrý den,
chci se zeptat na váš názor ohledně mého problému. S partnerem jsme spolu již rok a máme se moc rádi. Ale od začátku vztahu mě honí stín jeho bývalé přítelkyně. Byli spolu delší dobu a zažili opravdu hodně.
V době, kdy jsem se s přítelem seznámila, byli více jak rok od sebe. Ona je ale stále single a oba se velmi často stýkají. Přítel s ní dokonce chodí na různé akce prakticky jako její doprovod. A to i u takových příležitostí, jako jsou firemní večírky. Ona má přístup k různým pozvánkám na akce zdarma, tudíž ho bere stále s sebou.
Zažívá s ní tedy věci, které náš vlastní vztah aboslutně postrádá, jako jsou divadla, představení, rauty. Ze začátku vztahu jsem se s ním kvůli jejich blízkému přátelství málem třikrát rozešla – např. když místo mě odjel na hory s ní, protože já neumím lyžovat. Ustála jsem to pouze s vidinou, že moje velkorysá tolerance náš vztah upevní a on si brzy uvědomí, jak moc mi s bejvalkou ubližuje.
Hodněkrát jsme o tom již mluvili a dle jeho slov ví, že mi bejvalka vadí a trápí, ale v podstatě mi řekl, že se s ní vídat nepřestane. Tvrdí, že spolu nic nemají a dělá z bejvalky chudinku, která je tak konfliktní, takže nemá žádné jiné kamarády. A proto jí dělá společnost on.
Věřím mu, že mezi nimi neexistuje žádný sexuální kontakt, ale i tak se nedokážu smířit s tím, že i přes moji nenávist k jejich přátelství s ní stále tráví čas. Už nevím, jak mu mám vysvětlit, že jejich vztah není normální a vůči našemu vztahu je nefér.
Děkuji
anna

Názor odborníka
Milá Anno,
chápu, že vás tento problém tíží. Píšete, že jste jinak ve vztahu spokojená, jen vám vadí, že určitý čas tráví váš přítel s bývalou partnerkou.
Určitě může vzniknout přátelství s bývalou partnerkou, problém však vidím ve chvíli, kdy ji upřednostňuje před vámi. Píšete, že některé činnosti vykonává raději s ní, jako třeba lyžování, protože vy nelyžujete. Chodí s ní také do divadla a na různé rauty. Je to dokonce něco, co ve vašem vztahu úplně chybí.
Napadá mě, proč tyto aktivity ve vašem vztahu chybí. Nebaví vás? Přítel vás s sebou do divadla a na další místa brát nechce? Napadají vás nějaké jiné aktivity, kterými byste je mohla nahradit?
Zdá se mi, jakoby ve vašem vztahu chyběl respekt k vašim přáním. Možná má váš přítel pocit, že ho omezujete, když se vám nelíbí jeho kontakt s bývalou přítelkyní. I přesto by však měl vaše přání respektovat. Neměl by bránit více vás než svoji bývalou přítelkyni?
Možností, jak situaci vyřešit, je několik. Buď se s touto situací smíříte nebo nastavíte jasná pravidla kontaktu vašeho partnera s bývalou přítelkyní a uvidíte, jestli je schopen je přijmout. Další možností je poznat blíže jeho bývalou přítelkyni a trávit s nimi nějaký čas společně. Uděláte si pak sama představu, jaký vztah mezi nimi je. Pokud mezi nimi není více než přátelství, jak tvrdí váš partner, neměl by být problém.
Sama si uvědomte, co je pro vás ve vztahu ještě únosné a co již ne. Pokud tento problém vnímáte jako nesnesitelný, nezbývá než dát podmínku vašemu vztahu. Možná si váš přítel v té chvíli uvědomí, jak je pro vás řešení této situace důležité.
Diskuse 0