K poslechu: Vánoční audiobook
Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné
Proč jsem sám? Vytvořte si nové vzorce myšlení.
21. 6. 2013
Dobrý den, jsem dvacetipětiletý muž.
Jsem vystudovaný vysokoškolák, žiji krátce v Praze.
V posledním letech na mě stále doléhá, jak už je z nadpisu patrné, samota. Nikdy jsem nedokázal najít si partnerku, zažil jsem pouze několik zklamání. Nejde ani tak o fyzickou lásku, byť to mi chybí také, jako o sdílení, sounáležitost, důvěru…
Zařídil jsem si v Praze bydlení, ale chodím tam jen přespat, jako by na mě zde padaly stěny. Většinou trávím hodně času v práci, kde, pokud se soustředím na daný úkol, mohu fungovat docela normálně, někdy jen bezcílně bloudím ulicemi. Šťastný nejsem, nic mi nedokáže přinést radost. Úspěch v práci, pochvala, zvýšení platu… Jen předstírám úsměv, ale ve skutečnosti je mi to zcela lhostejné.
Nedokážu se smířit s tím, že zůstanu sám. A čas běží… Teď na jaře je to vše ještě horší. I když se aktivně snažím svou situaci změnit, seznamovat se s novými lidmi, hledat partnerku, ale i pracovat na tom, být atraktivnější, jak po fyzické tak duševní stránce, vždy skončím fiaskem. Za poslední dva roky jsem tak poznal spoustu žen, ale všechny do jedné z těch, které bych si jako partnerku uměl představit, na tom byli stejně – zadané. A tak mám spoustu zadaných kamarádek. I když logika mi říká, že to není možné, zdá se mi, že už na mě nikdo nezbyl.
Uvažoval jsem o tom zkusit odbornou pomoc, ale neumím si moc představit, jak by mi mohl někdo pomoci. Navíc bych potřeboval zachovat absolutní diskrétnost, záznam v kartě by pro mě mohl znamenat v budoucnu zase další problém.
Díky
Petr

Názor odborníka
Vážený Petře,
problém, který popisujete, je vlastní mnoha mužům a hledání toho ideálního či vyhovujícího protějšku již dávno není pouze doménou žen. Tím vám chci pouze říct, že ať vnímáte danou situace jako sebevíce zatěžující, nejste v ní sám. Toto uvědomění může vést k jistému nadhledu nad vaším problémem, a kdo ví, možná i zvýšit šanci na to, že se nebudete ostýchat před hledáním odborné pomoci u psychologa nebo psychoterapeuta.
Nejdůležitější je situaci aktivně řešit. Pokud cítíte, že vás psychická a fyzická samota trápí, hledejte cesty, jak z toho ven. Stejně jako odborná pomoc může být v daném případě na místě i důvěrný rozhovor s vaším životním přítelem nebo věrným rodinným příslušníkem. Domnívám se však, že zkušený terapeut vám může s daleko vyšší pravděpodobností nabídnout vhodnou cestu, jak z problému ven.
Musíte však začít u sebe. Proč vás přitahují právě ženy, které jsou již zadané nebo vás opouštějí? Zamyslete se nad jejich vlastnostmi, typickými znaky, chováním, vzhledem a vystupováním před lidmi. Možná tyto dívky představují archetyp ženy, která je součástí vašich představ po dávné zkušenosti z dětství. Možná máte prostě vysoké nároky, stejně jako to mívají velice často ženy, které jsou dlouho bez partnera a toho pravého naleznou až po ztrátě nedosažitelných iluzí.
Pokuste se jít do hloubky své osobnosti. Není to lehké, ale právě proto vám navrhuji asistenci odborníka, který vám ukáže cestu k sebepoznání.
Je skvělé, že pečujete o svůj zevnějšek. U žen již doba, kdy jim nezáleželo na tom, jak muž vypadá, dávno skončila. Nyní jsou, stejně jako my muži, velice všímavé a chtějí mít po boku člověka, který bude fyzicky atraktivní.  Pokud pravidelně sportujete a měníte šatník, máte vykročeno správným směrem a zbývá vám již provést pouze jeden krok, a tím je změna náhledu na podstatu vašeho problému a vytvoření nových vzorců myšlení.
Připusťte si, že jednou potkáte tu pravou, a do té doby, než zažijete onen pocit, přijímejte jako potenciální šanci i ty ženy, které vás zpočátku příliš neokouzlí. Možná budete časem překvapený a zjistíte, že zatímco zoufale hledáte svoji lásku, ta pravá dívka na vás již dávno čeká.
Hodně úspěchů a partnerské spokojenosti.
Zdeněk  Krpoun
Diskuse 0