K poslechu: Vánoční audiobook
Vyberte si své téma Využívejte celý web: Předplatné
Vybrala jsem si správného muže? O tom rozhoduje celá řada faktorů.
24. 8. 2012
Milá redakce,
často svádím vnitřní boj mezi tím, co mi dává můj muž, a tím, co potřebuji dostat. Jelikož je můj muž výborný chlap, vytěsňuji tyto pocity pro jejich sobeckost, jenže čím víc je vytěsňuji, tím více se mi vracejí.
Svého muže miluji, manželství je po letech pořád pěkné. Myslím, že i on je vnímá podobně. Přesto v době, kdy já prožívala krizi – osobní, ale promítla se i do manželství, jsem poznala jiného muže. A začala jej mít ráda. Vznikl mezi námi krásný vztah plný velké důvěry, pomoci druhému, obrovské něhy, intimity a vášně, jakou jsem dosud nepoznala. Přítel projevy toho všeho ze mě jednoduše vytáhl. To vše celou dobu spalo.
Prožila jsem krásnou tajnou lásku a pak vzala všecku sílu a vztah ukončila. Nedokázala jsem opustit rodinu, ale ani manžela, k němuž jsem stále cítila lásku (dnes už vím, že svým způsobem lze milovat dva muže), svůj domov. Kromě opuštění muže, jehož jsem měla velmi ráda, jsem se vzdala své tajné komnaty, a sice souznění s mužem v rovině duševní, emocionální a sexuální. Toto s mužem nemám a nikdy jsem neměla. Byť je to velmi dobrý muž. Toto v něm prostě není. Nebo nejsem schopna to z něj dostat já, nevím.
A co řeším? Jak žít s pocity, že mi něco tak strašně pro mě zásadního tolik chybí? Někdy cítím svou duši jako rozervanou a nadávám si, že se rouhám, že mám být spokojená s tím, co mi můj muž dává, protože toho je moc. Jen to nezvládám emočně, hledám řešení, ale tím je asi vybrat si. A já si už vybrala.
Děkuji za reakci.
See

Názor odborníka
Dobrý den,
Děkuji za váš velmi otevřený e-mail. To, co se vám přihodilo, není ojedinělé. Ono je to tak, že při volbě partnera, i toho celoživotního, rozhoduje celá řada momentálních faktorů. Když se pak po delší době k těm okamžikům vracíme, většinou už není možné prožít stejnou situaci stejně. Vidíme ji brýlemi zkušeností společně prožitého času i našeho momentálního duševního vyladění.
Lásku si můžeme představit také jako trojúhelník, jehož jednotlivými stranami jsou vášeň, intimita a vědomí závazku. Bývá to tak, že právě vědomí závazku a zodpovědnosti po letech společného soužití je mnohem silnější, intimita se stane samozřejmostí a vášeň či vzrušení často slábne.
Z vašeho mailu je zřejmé, že jste zvolila zodpovědnost a závazek, nicméně žijete s pocitem ochuzení života o vášeň a touhu. Neexistuje univerzální odpověď, zda vaše rozhodnutí je či není správné.
Své tajné komnaty má každý z nás, občas je odemykáme nebo naopak zamykáme a život nás stejně dokáže vždy něčím nečekaným překvapit.
Dejte svému rozhodnutí čas, aby bylo možné rozpoznat, zda jste udělala správný krok.
S pozdravem,
Jiří Kůs
Diskuse 0