Vztahy: Základní pravidlo — archivovaná diskuse

Zpět na novou diskusi

Lukáš 18. 6. 2014 16:42 +4
Vy "nám" tedy podstrojujete. :-) Pěkné čtení. Když si k těm obrázkům pustím ještě muziku, nemá to chybu. Dokonce časem můžete možná takto nabízet i relaxaci na dálku. :-) ... Zatím můžu a rád potvzuji to, co se píše v závěru vaší "knížečky." Mluvím, sdílím, oblbuji, blbnu i nadávám "spolu s Ní." I když to tak nevypadá, je to docela důležitá část skoro každého závěru dne.
Venda 18. 6. 2014 18:34 +1 v reakci na Lukáš 18. 6. 2014 16:42
Dobrý čtení. Jen škoda, že jsem tohle nečetl už před půl rokem, kdy jsme s partnerkou měli krizi. Já jsem si tedy žádné krize nevšiml, ale i tak odešla. Bohužel, jsem jí po 4 letech společného soužití nedával najevo lásku a to bylo to, co rozhodlo, že odešla. Cítila, že jsme jako kamarádi a to jí vadilo. Řešit to nechtěla a tak to vzdala. Ale prostě komunikace ve vztahu je hodně důležitá.
Ilona 18. 6. 2014 19:06 +2 v reakci na Venda 18. 6. 2014 18:34
To tak někdy bohužel bývá. Nechci být cynická, ale bude to pro Vás poučení do budoucna.
dadulamadula 18. 6. 2014 20:29 +2
Moc děkuji, za úžasnou nabídku, články, videa, dokonce i knížky. Fantazie. Moc ráda sem chodím a čtu a přemýšlím a žiji, děkuji Vám všem.
Oldřich Dotovský 18. 6. 2014 20:47
Ohledně formátu preferuji stávající HTML. V tom PDF se mi to na monitoru mnohem hůř čte a vzhledem k tomu, že provozuji bezpapírovou domácnost, nemám to ani na čem tisknout. (A taky se to nedá komentovat, což mi vadí asi nejvíc ze všeho. ;-p )
monikah 18. 6. 2014 20:58 +2
Moc hezký článek, i forma, i když ta je pro mě méně důležitá. Už jsem to psala, a musím opět - měli by to povinně číst středoškoláci, aby nenasekali tolik chyb co má generace:-)
J 18. 6. 2014 21:12 +1
Není pro někoho tohle už kýč?
J 18. 6. 2014 21:27 v reakci na J 18. 6. 2014 21:12
Aby to nevyznělo jako rejpání: pro mě je to tak na hraně. Váhám. Asi by se mi zdála celá ta promluva opravdovější a intelektuálně ambicióznější, kdyby tam ta lepá děvenka a barvotisková úprava nebyla, ale zas mě to asi nějak silně neodpuzuje. Asi ani nepřesvědčuje.
Ulka 18. 6. 2014 21:39 +4 v reakci na J 18. 6. 2014 21:27
A o čem jste chtěla být přesvědčena?:o) Zamyšlení Andrey si ve své ryzí jednoduchosti může dovolit nápadný neotřelý obal. Ne každý text by bylo možné takto odít, aby z toho nebyl kýč. Ale tady Jan dobře volil. Aspoň mi se to líbí moc!:o) Text Andrey je pro mě tím pravým ořechovým, formát fakt potěšením. Díky.
Jan Majer 18. 6. 2014 21:41 +4 v reakci na Oldřich Dotovský 18. 6. 2014 20:47
Jde a šlo by o texty publikované před více než rokem v podobě běžného článku v Klubu. Připomenutí zajímavých myšlenek členům a příležitost pro ostatní zvážit pořízení předplatného. A komentovat přece můžete - co jiného tady teď děláme? :)
Jan Majer 18. 6. 2014 21:43 +4 v reakci na J 18. 6. 2014 21:27
Pokud se rozhodneme s tímto formátem pokračovat, bude grafické zpracování více strohé - už kvůli náplním vašich tiskáren :)
J 18. 6. 2014 21:55 +1 v reakci na Ulka 18. 6. 2014 21:39
Že to někdo psal, aby si tím něco složitého zkusil ujasnit nebo to otevřel pro úvahy či diskuzi, a ne aby se to pěkně četlo a pěkně to vypadalo a lidi v tom nacházeli to, co už dávno vědí, a to je uspokojovalo, upokojovalo, utěšovalo, umrtvovalo a dávalo jim příjemný pocit vlastní moudrosti. - Dík za názor, líbí se mi, beru ho.
Agata Cadkova 18. 6. 2014 21:59 +6
Honzo, nadhera! Otacim stranky porad dokola a kocham se prekrasnou grafikou. Krasny ram k velmi obohacujicimu textu.
Oldřich Dotovský 18. 6. 2014 22:08 v reakci na Jan Majer 18. 6. 2014 21:41
Jo tak to jo. Já myslel, že chcete některé věci publikovat výhradně touto formou. To by mě asi moc nepotěšilo. Takhle je mi to jedno. :-)
Ulka 18. 6. 2014 22:37 +3 v reakci na J 18. 6. 2014 21:55
Jako já beru Váš:o) Myslíte, že to, co tak "jednoduše" píše Andrea, tak dobře víme?:o) Pokud trochu jo, nemuseli jsme si k tomu dojít někdy dost těžce a bolestně? A máte prostor pro diskuzi:o)
prsk 18. 6. 2014 22:47 +1
ja osobne bych uvítala kdyby byly stránky optimalizovane pro prohlizeni v mobilu :)
Jan Majer 18. 6. 2014 22:54 +7 v reakci na prsk 18. 6. 2014 22:47
Pracujem na tom :)
petr 18. 6. 2014 23:17
Supr článek.. a díky za možnost náhledu a stažení souboru. :-)
J 19. 6. 2014 10:11 +2 v reakci na Ulka 18. 6. 2014 22:37
Když už se ptáte, přijde mi to osobně spíš jako vágní "pravdy", některé nepřesné, některé těžko aplikovatelné na většinu reálných problémů, kdy právě váháme (je to marné prodlužování konce, nebo překonatelná krize? - je to začínající láska, nebo strach ze samoty?) a věci jsou v nás namíchané, neostré. Konečná "pravda" prezentace, často opakovaná (nedávejte se dohromady s někým proto, abyste nebyli sami), mě příliš neoslovuje. Zaprvé důvody často nejsou tak jednosložkové (viz výš), za druhé samotná potřeba nebýt už dál sám může být podle mě perfektní projev životaschopnosti a dobrá motivace pro životní změnu k lepšímu. Když po čtyřiceti letech osamělých smutků v dětském pokojíčku pochopím, že už nechci dál být sám, a rozhodnu se (přes všechny své pochybnosti, strach a předchozí nerealistickou náročnost) poctivě to zkusit se zajímavou paní neideální, tak proč ne?
Oldřich Dotovský 19. 6. 2014 10:19 v reakci na Jan Majer 18. 6. 2014 22:54
A přimlouval bych se i za pohodlnější vkládání komentářů z mobilu. :-)
Ive 19. 6. 2014 11:31 +4
Moc pěkný článek. Navrhuji dávat jej jako dárek od 9. třídy, maturantům....
Ulka 19. 6. 2014 17:27 v reakci na J 19. 6. 2014 10:11
Jasně, Andrea svými slovy nepřinesla revoluci. Nedoporučuje nic, z čeho by nám spadla čelist a zajásali bysme: "jo, tak takhle se to má". Docela natvrdo nám sděluje, že každá taková rada ve smyslu "jo, tak takhle se to má", je bludem. Taková rada se dá napasovat jen v KONKRÉTNÍ situaci, a to ještě velmi opatrně. Tou je třeba zmíněná ta Vámi - ale tady si myslím, že jste to maličko překroutil. Andrea přece neříká, že zkusit to máme jen s tím, kdo je pro nás ideálním. Její slova spíše chápu jako zkusit to s tím, kterého máme rádi a dovedeme si představit, že ho budeme mít rádi, i když přijdou děti, i když děti z hnízda vyletí, i když pak zůstaneme sami. A tak pokud se zakoukáte do paní neideální, tak se v kontextu tohoto článku přimlouvám za to, abyste to s ní zkusil.
J 20. 6. 2014 10:15 v reakci na Ulka 19. 6. 2014 17:27
Jaké zakoukání? Byla přece řeč o motivaci "nechci být sám", ne o zakoukání.
Ulka 20. 6. 2014 10:37 +1 v reakci na J 20. 6. 2014 10:15
Vaše "rozhodnu se to zkusit" jsem nazvala "zakoukáte se" (neb já to mám pořád tak, že když to zkoušíme, tak tím stimulem je, že jsme zakoukaní:o). Možná nešikovně. Ale smysl mého příspěvku zůstává stejný.
J 20. 6. 2014 10:48 v reakci na Ulka 20. 6. 2014 10:37
Sporný byl jiný stimul.
Ulka 20. 6. 2014 10:54 v reakci na J 20. 6. 2014 10:48
Tak pak jsem Vás nepochopila. Pokud se Vám chce ještě - jaký tedy stimul to byl?
J 20. 6. 2014 11:33 v reakci na Ulka 20. 6. 2014 10:54
Už nechci být sám.
Ulka 20. 6. 2014 16:25 v reakci na J 20. 6. 2014 11:33
Ale ano, J, tak jsem i Váš příspěvek pochopila. Akorát jste mě možná trochu zmátl s tím ideálem v ženě. I Vy máte pravdu. Stejně jako Andrea. Ona třeba má takovou povahu, že radši nebude s nikým, než s někým "aby nebyla sama". Někdo, kdo byl léta v chomoutu, to na čas bude mít možná jako ona. Vy jste možná dlouho sám a už nechcete. Toužíte to zkusit s někým, i když na počátku bude to "abych nebyl sám". Protože tak Vám bude lépe, než když to nezkusíte a budete jen čekat. Pro každého z Vás je správné něco jiného, a podotýkám, že i v různou dobu. Před časem jste to možná měl jako Andrea - a proto jste možná dnes sám. Andrea to třeba vůbec nemusela řešit. Rozumím Vašemu pojetí, stejně tak Andreinu. Pro každého z nás v různou dobu jsou vhodná různá řešení. To jen podtrhuje to, že obecná pravidla nemohou fungovat.
J 20. 6. 2014 16:32 v reakci na Ulka 20. 6. 2014 16:25
Ano, souhlasím. Jenže autorka (Andrea, jak píšete) to právě za všeobecně platné, dokonce "zlaté" pravidlo vyhlašuje. A to je to, co se mi nezdá.
Ulka 20. 6. 2014 16:37 v reakci na J 20. 6. 2014 16:32
Vzhledem k tomu, že text dává najevo, že obecné rady jsou k ničemu, beru toto zlaté pravidlo Andrey spíše jako její názor,možná i přání, podepřené zkušenostmi. Přeji Vám, J, ať Vám to vyjde a omlouvám se, že jsem zprvu myslela, že jste žena:o)
J 20. 6. 2014 16:40 v reakci na Ulka 20. 6. 2014 16:37
Dík za diskuzi. Omlouvat se není vůbec za co.
Ulka 20. 6. 2014 16:41 v reakci na J 20. 6. 2014 16:40
I já děkuji Vám.
3vca 11. 9. 2014 07:58 v reakci na Venda 18. 6. 2014 18:34
To je podle mě pěkná blbost, ze jste ji nedával najevo "lásku". Vůbec bych se nedivila, ze byl problem nekde jinde. Zvlast ve chvili, kdy uz to nechtela resit. A ze to VUBEC nechtela resit, jinak by vam to rekla. To je zrale. Lidi jsou ulhany, zvlast ve vztazich, protoze "nechtej ranit city druheho". Pranic jim zalezi na tom, co si z toho ten druhy vezme, jestli mu to muze pomoct, nebo ho to svede na scesti, protoze tomu prvnimu duveruje (nebezpeci vztahu, clovek nikdy nevi, kdo je ten druhej). Casto jim jen staci, ze se citi nevinne, nepravem a druhy s tim nezmuze nic. Jak rika autorka, dnesni doba preje jen povrchnim, sobeckym .. vztahum. A do takovych se nema smysl poustet.