17. 1. 2023
V posledních dvou desetiletích se novináři v různé formě snažili vytáhnout ze mě recept, jak dětem porozumět a „pozitivně ovlivnit jejich chování“. Takové tázání patrně vychází z fantazie o superodborníkovi, který dokáže v rámci dvou minut vysvětlit motivaci, prožívání a uvažování pomyslného univerzálního dítěte. Touha dostat „klíč“ k chování dítěte, kterou dávají najevo i mnozí rodiče, mívá více různých příčin.
Vědomě se tito dospělí o děti zajímají s cílem zlepšit jejich osud a ochránit je před utrpením. Idealizace odborníka jako někoho, kdo má zaručené odpovědi na problémy a potřeby jejich dětí, je často odvozena od nevědomých fantazií dospělých o tom, co dětem obvykle hrozí. Fantazie o ohrožení vyplývají z osobních zážitků z vlastního dětství, na které si dotyční někdy vědomě pamatují, většinou jsou však výsledkem dávno popřené a potlačené zkušenosti.
Pokračovat ve čtení
Odemknout článek e-mailem
zdarma pouze tento článek.
Skvělé, článek je odemčen.
Odkaz jsme vám poslali na e-mail.
Odemknout celý web
od 104 Kč měsíčně
Přihlásit se
už mám předplatné