Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Články k poslechu

Nejistí muži

Jak spolu souvisí misionáři, neřídící pasažéři a Jordan Peterson?

15 min

Léčba narcistických zranění

Kousek narcise má v sobě hodně lidí. A někteří i vůli dojít k větší zralosti.

12 min

Kde žije trauma

Proč si traumatické zážitky nepamatujeme, ale naše tělo ano?

14 min

Jemná vzpoura

Jak z péče o sebe nedělat další bič? Naučte se nepodléhat vnitřnímu tlaku.

6 min

Jak proměnit hádky v rozhovory

Tři jednoduché principy zlepší vaši komunikaci – doma i v práci.

11 min

11. 4. 2016

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.