Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Trny na duši

Šťastná a naplněná přítomnost nemůže existovat bez přijetí bolestné minulosti.

10 min

Boj za spravedlnost

Nemáme tak velkou moc, abychom sami všechno napravili. Co můžeme?

11 min

Jak zvládnout hněv

Co stojí za nepřiměřenými reakcemi? Na povrch se derou nezpracované emoce.

9 min

Ukradený život

Vzala mi muže, teď tráví čas i s mými dětmi. Žije můj život a já …

17 min

Protivné zvuky

Ostatní jsou v klidu, vy šílíte. Je problém jenom ve vaší hlavě?

14 min

11. 4. 2016

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.