Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.

Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.

Chci předplatné
Už máte předplatné? Přihlaste se.

Články k poslechu

Od všeho utéct

Péče o děti vytahuje na povrch stíny z naší minulosti. Jak se s nimi vypořádat?

13 min

Jak opouštět své sny

Všechno už v životě nestihnete. Nemá smysl rvát to silou. Učme se pouštět.

12 min

Čtení pocitů

Přestaňte své prožitky rozebírat. Naslouchání signálům z nitra vypadá jinak.

7 min

Panovačné dítě

Děti si potřebují osahat svou sílu. A poznat, kde jsou její hranice.

13 min

Jsem nejhorší

Srovnávat se neustále s okolím našemu sebevědomí nepomáhá. Co tedy?

12 min

11. 4. 2016

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.