Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Tichý konec

Někdy vztah zvláštně vyšumí. Druhý se vytratí – bez hádek, bez vysvětlení.

11 min

Přeučený introvert

Potřebuje umět dvě věci: vylézt z ulity a zase se do ní vrátit.

9 min

Konec vztahu jinak

Po rozchodu bychom se prý měli citově odpojit. Čím nám tento mýtus škodí?

14 min

Nemusíš se rozvíjet

Příliš mnoho psychologie vám může škodit. Nebo vašemu vztahu.

12 min

Hlad po přijetí

Co když se staré rány ozvou u lahve vína? Naučte se rozlišovat, odkud touha pramení.

12 min

11. 4. 2016

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.