Digitální porucha?

Dívky dnes překonávají chlapce na všech úrovních vzdělávání, od základní školy až po univerzitu.

Petr Pražák

Petr Pražák
Kouč

11. 4. 2016

Před 25 stoletími odmítal Aristoteles psaní jako dovednost, která vede duši člověka k zapomínání. V dobách, kdy bardové dokázali zpaměti přeříkat celou Homérovu Odysseu, se jistě znalost psaní mohla zdát jako zbytečný přepych. V současné době někteří psychologové a neurologové brojí podobným způsobem proti informačním technologiím.

Například renomovaný německý neurovědec Manfred Spitzer ve své knize Digitální demence nenechává na digitálních technologiích ani drátek suchý. Ve svém výzkumu na základě využití zobrazovacích metod mozku, modelů neuronových sítí a statistik dochází k závěrům, že informační technologie jsou škodlivé pro učení a tím i duševní vývoj dětí.

Odemknout celý web

od 104 Kč měsíčně

Články k poslechu

Toxická pouta

Proč zůstáváme ve vztazích, které nám škodí? Není za tím neschopnost ani slabá vůle.

13 min

Sám sobě sabotérem

Někdy si největší klacky pod nohy házíme my sami. Proč to děláme?

11 min

Denní snění

Mysl se někdy zatoulá. Je opravdu takový problém, když nejsme produktivní?

7 min

Síla vcítění

Empatie může být lékem pro obě strany, když ji užíváme moudře.

14 min

Jak zvířata léčí

Kontakt s domácími mazlíčky má přímý dopad na náš nervový systém.

7 min

11. 4. 2016

Načítá se...
Načítá se...
Načítá se...

Nejlépe hodnocené články

Nastavení soukromí

Můžeme povolit některé další služby pro analýzu návštěvnosti? Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat.

Více informací.