20. 1. 2020
Online aplikace jsou v současnosti dominantním způsobem, jímž lidé nacházejí milostné partnery. Nejznámější a nejvýdělečnější z nich je aplikace s názvem Tinder, kterou používá více než 57 milionů uživatelů ve více než 190 zemích světa. Ačkoliv online seznamování existovalo již v dřevních dobách internetu, tedy před masovým rozšířením smartphonů, byla to právě aplikace s názvem Tinder, která dokázala redefinovat, jak se lidé seznamují a jak vnímají milostné vztahy.
Jak Tinder funguje? Po přihlášení do aplikace uživatelé zadají své preference s ohledem na pohlaví potenciálního partnera, jejich věk a zeměpisnou vzdálenost. Poté vyplní svůj profil, který primárně sestává z fotografií a nepovinného textu o sobě. Po jeho dokončení se uživatelům začnou zobrazovat profily potenciálních partnerů, přičemž uživatel má možnost tyto profily hodnotit pomocí swipování neboli posunutí profilu do dolního levého rohu displeje mobilu (zamítnutí), nebo doprava (zájem). Pokud dva uživatelé vzájemně projeví pohybem prstu zájem, vzniká takzvaný „match“ a teprve tehdy je možno druhého uživatele kontaktovat prostřednictvím zprávy.
Tento článek si mohou přečíst jen naši předplatitelé.
Chcete-li pokračovat ve čtení a otevřít si přístup k veškerému obsahu Psychologie.cz, pořiďte si předplatné.
Chci předplatné