Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Chybí mi sex
Jste rozvedená. Právě teď je čas zkoumat se, experimentovat. Zbavte se strachu ze svobody.
Leona Rajdlová Dyrehauge
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
11. 5. 2016
Dobrý den, již dlouhou dobu v sobě řeším problém sexuální abstinence. Je mi 36 let, s manželem jsme se nedávno rozvedli a já jsem už skoro rok neměla s žádným mužem fyzický kontakt. Strašně mi to chybí, sice si od přetlaků dokážu sama pomoci, ale často kvůli tomu brečím a někdy propadám zoufalství. Moc bych si přála zažít objetí a vše, co k fyzickému kontaktu mezi mužem a ženou patří.
Je to pro mě velké dilema, jestli nezkusit navázat jen milenecký poměr. Dala jsem si před časem inzerát na seznamku a mám spoustu nabídek k mileneckému poměru. Cítím, že by mě to ale plně neuspokojilo, že bych se pak asi cítila ještě hůř než teď. Platí i tady, že co nezabije, to posílí? Mně to spíš přijde tak, že čím déle to nemám, tím víc to chci. Děkuji za radu a moc zdravím.
Jitka, 36 let

Názor odborníka
Dobrý den Jitko, díky za váš dotaz. Myslím, že se s něčím dost podobným potýká v dnešní době mnoho žen a také mužů. Nechci generalizovat, ale myslím, že muži jsou v této věci k sobě laskavější. Potřebuju sex? Někoho si najdu a potřebu si uspokojím. Ženy jakoby se v tom měly tendenci víc zamotat. Cítí sexuální potřebu, ale zároveň s ní jde i pochybnost o tom, jestli si smí uspokojovat jen sexuální potřebu. Cítí taky potřebu blízkosti a porozumění. Jako by sex měl být jen v rámci vztahu, tedy spojený s láskou a blízkostí.
Tohle, Jitko, vnímám i ve vašem dotazu. Když si najdu milence a uspokojím si sexuální potřebu, bude mi to stačit? A smím to vůbec takhle udělat? Jak budu sama před sebou vypadat? Neřadí mě to mezi kurvy? Promiňte mi to ostré výrazivo, ale někdy si o sobě dokážeme myslet opravdu nepěkné věci. Navíc píšete, že byste se pak možná cítila ještě hůř než teď. Odsoudila byste se? Nebo se bojíte, že byste se při sexu s milencem ještě víc zkonfrontovala se svou bolestí z rozvodu a ze ztráty vztahu? Všechno je možné, logické a srozumitelné.
Skoro mi připadá, jako byste svým dotazem toužila po tom, aby vám někdo vaši volbu potvrdil a podpořil vás v ní. Je těžké se spolehnout na svůj úsudek. Jenže nikdo to neví líp než vy sama! Jste rozvedená, můžete být svobodná, máte právo na sebezkoumání a experimentování. Čeho se tak bojíte? Že se nesrovnáte s bolestí? Nebo se zklamáním? Kdy jindy na to přijít než teď?
Jitko, osvobození, citlivost k sobě a sexu zdar!
Leona