Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Čím to, že umím mluvit pozpátku? Prostě jste se to naučil.
Dobrý den, zajímalo by mě, proč umím mluvit pozpátku. Hledal jsem všude, ale nikde jsem ne…
Radkin Honzák
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
12. 3. 2012
Dobrý den,
zajímalo by mě, proč umím mluvit pozpátku. Hledal jsem všude, ale nikde jsem nenašel, z jakéhu důvodu to tak je.
kukuřičný škrob

Názor odborníka
Eborkš ýnčiřukuk!
Hledáte složitou odpověď na jednoduchou otázku, možná byste rád slyšel, že jste byl v minulém životě rabínem, který psal zprava doleva, nebo že máte levou půlku mozku vpravo, že vás navštěvuje sukubus a za tuto podivnou schopnost mu platíte svými spermatozoidy, ale ono je to mnohem jednodušší: prostě jste se to naučil.
Moje sestra se naučila číst někdy mezi čtvrtým a pátým rokem, když já jsem už chodil do školy a ona se doma musela nějak zabavit sama. Jako každé zvídavé dítě četla všechna písmenka, která viděla a tak se jednoho dne svěřila s objevem učiněným tak, že její zrak stoupal po nápisu na domě směrem vzhůru, až do (pro malé dítě) nesmírných výšin. Sdělila mi, že u nás v ulici sídlí ČILOH a taky KÍNŘEDAK.
Hráli jsme si s tím nějakou dobu, bylo to docela zábavné, ale nezůstalo nám to. Když u toho dítě vydrží, lze to vypěstovat do značné dokonalosti. Vždyť i jedna z otázek testu na demenci vyžaduje, aby zkoumaná osoba hláskovala pozpátku slovo o pěti písmenech.
Tipnul bych si, že jste se naučil číst dost brzy a že vám zůstala dětská hravost dost dlouho, což je příjemné, Že „kobyla má malý bok“ umí říct plynně tam i pozpátku každý, ale LŮVE LAIS JYT už zní spíše jako Lokiho zaklínadlo, než jako urážka.
Nicméně si myslím, že je to na tyto stránky zajímavé téma a že se v diskusi ozvou majitelé kuriózních schopností, počínaje dosažením špičky nosu špičkou jazyka a konče dokonale falešným zpěvem, což je někdy – třeba u táboráku – docela kumšt.
Hlavně neříkejte pozpátku Otčenáš, s Azazelem nejsou žádné žerty!
Nikdar Káznoh