Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Co s manželem, když ho počítač zajímá víc než sex?
Jsem šest let vdaná za milujícího muže. Jenže kromě mě manžel miluje internet, programování a …
Barbara Hansen Čechová, Psycholožka, lektorka, publicistka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
28. 6. 2010
Jsem šest let vdaná za milujícího muže. Jenže kromě mě manžel miluje internet, programování a počítače vůbec, a to tak moc, že sex je pro něj ztráta času a energie. Před šestým výročím svatby máme sex jednou měsíčně. Mě to absolutně nevyhovuje, já bych to potřebovala tak třikrát čtyřikrát týdně! Kromě toho, že pro manžela je sex ztráta času, má ovšem bujný sex ve spánku každou noc – několik hodin má erekci a „buší“ do poslele nebo do mě. On přece nemůže za to, o čem se mu zdá! Někdy se mi podaří ho k sexu ukecat před spaním a pak spí celkem v klidu. Mimochodem, manželovi je 32 a mě 26 let. Nejsem žádná obluda, aby se mě musel manžel štítit. I se snubákem nemám o ctitele nouzi, ale já husa chci manžela. A nechci skončit se sexem takhle mladá.
Anna

Názor odborníka
Dobrý den, Anno, děkujeme za důvěru a váš dotaz. Nesoulad v potřebě sexuálního soužití je poměrně častý a bohužel těžko řešitelný v přímočarém slova smyslu. V podstatě se musí vždy přizpůsobit ten partner s vyšší potřebou, protože není určitě možné někoho k sexu přemlouvat nebo dokonce nutit. Vy ale píšete, že manžel evidentně potřebu má, ale realizuje ji jinak. V tomto případě je to otázka partnerskěho ladění – navzájem otevřeně o problému hovořit a zkoušet hledat cesty, jež by vyhovovaly vám oběma.
Zmiňujete, že váš manžel je „milující“. Myslím, že máte velkou šanci nalézt společnou řeč a sladit se. Z vašeho emailu není jasné, jestli už jste o tom mluvili, každopádně doporučuju v komunikaci partnera neobviňovat, nestavět ho do role toho „zvláštního“, s nímž není něco v pořádku. Spíše se soustředit na popis svých potřeb a ptát se na jeho.
Považuju za důležité ještě zmínit, že partnerova potřeba sexuálního soužití není zřejmě příliš závislá na vašem vzhledu (jak v dopise naznačujete). Naprosto věřím, že se svému manželovi moc líbíte jste pro něj atraktivní. Budu vám držet palce.
Barbara Hansen Čechová
Psycholožka, lektorka, publicistka