Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Kde najít rychlou pomoc? Obraťte se na krizová centra.
Na koho se může člověk obrátit, když je mu opravdu zle a neví, co dál? A nemá nikoho blízk…
Jana Brzkovská
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
13. 2. 2014
Na koho se může člověk obrátit, když je mu opravdu zle a neví, co dál?
A nemá nikoho blízkého, komu by se mohl aspoň vypovídat.
Když vás bolí slepák, vezmou vás na chirurgii hned.
Když se vám nechce žít a chcete se slušně zeptat, jestli můžete přijít se ke svému psychiatrovi, dostanete od asistentky kázání a objedná vás za dva dny.
Jana

Názor odborníka
Dobrý den,
čtu z vašeho dotazu, že jste se pravděpodobně ocitla vsituaci, kdy jste se psychicky necítila dobře a potřebovala potřebovala naléhavě pomoc. Volala jste svému psychiatrovi, tam jste se nesetkala s přívětivým přístupem a nabídli vám termín, který se vám zdá být za dlouho.
Nedivím se, že jste z toho rozladěná. Máte pravdu, když se člověku děje něco tělesného, je to obecně považováno za naléhavější a také se lépe vyhledá pomoc, než když je trápení psychické.
Přesto i v psychologické pomoci jsou centra, která jsou připravena na aktuální krizovou intervenci. Můžete ji dostat buď telefonicky, když zavoláte na některou z krizových linek nebo se můžete dostavit osobně do krizového centra. Na krizové lince s vámi bude mluvit pracovník, který sice nemusí být psychiatr nebo psycholog, ale je vzdělán a má praxi v poskytování krizové intervence. V krizovém centru bývá většinou přítomen i psychiatr, který vám může předepsat léky. Často zde můžete i přenocovat.
Bohužel nevím, kde bydlíte, tak vám nabídnu alespoň centra v Praze a Brně, další naleznete na tomto webu
Praha:
Krizové centrum RIAPS – non stop
adresa: Chelčického 39, Praha 3
telefon: 222 586 768 222 582 151
provozní doba: nonstop
Centrum krizové intervence – non stop krizové centrum
adresa: Ústavní 91, Praha 8 (areál Bohnické léčebny)
telefon: 284 016 666
provozní doba: nonstop
SOS centrum Diakonie – krizové centrum, internetová poradna
telefon: 222 521 912,  777 734 173
email: sos@diakoniecce.cz
provozní doba: po‑ pá: 9–20 hodin
Pražská linka důvěry – non stop krizová linka
telefon: 222 580 697
email: linka.duvery@csspraha.cz
chat: www.chat‑pomoc.cz
Linka psychopomoci – krizová linka
telefon: 224 214 214
provozní doba: po – pá: 9–21 hodin
Brno:
Krizové centrum při FN Brno‑Bohunice
telefon: 532 232 078
provozní doba: non‑stop
Jihlavská 20, Brno
Přeju vám hodně štěstí a sil!
Využívejte celý web.
Předplatné
Jana Brzkovská