Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Mám nového přítele, k žárlivému manželovi už mě nic netáhne.
Jsem pět let vdaná. Manžel je žárlivý, a to natolik, že mě donutil zařídit si druhý telefon i …
Jakub Jura
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
30. 8. 2010
Jsem pět let vdaná. Manžel je žárlivý, a to natolik, že mě donutil zařídit si druhý telefon i e‑mail adresu, abych si mohla tajně psát se spolužáky, kamarády… Stále kontroloval, co a kde kupuji, kam chodím, komu volám, dokonce kolik spodního prádla si beru k rodičům na víkend! Několikrát se projevil i agresivně. Navíc vím o jeho nevěrách. Nyní máme tříletého chlapečka a já začala opět pracovat a našla si přítele. Někoho, kdo mě chápe, kdo miluje mě i mé dítě. Manžel nás spolu přichytil při nevěře a teď řešíme, co dál. Přítel je ochoten se mnou být, já řeším, jak to ponese malý. K manželovi mě už nic netáhne. Musím podotknut, že jsem už podruhé vdaná (první manžel byl alkoholik, rozvedli jsme se po roce). Raději bych byla s přítelem, ale mám strach z reakce mé matky (je těžce nemocná a manžela zbožňuje) a z reakce okolí (že střídám chlapy jak ponožky). Přítel má chlapce rád, on jeho také. Mám strach udělat ten zásadní krok.
Ophtal

Názor odborníka
Dobrý den,
z toho, co jste napsala, mám pocit, že jste z části rozhodnuta z manželství odejít a z té druhé půlky váháte. Upřímně si nedovedu představit, že bych žil pět let s člověkem v podivné hře dvou mobilů, e‑mailových adres, žárlení, nedůvěry a občasného výprasku. Jen tak, pro nic za nic. A tak si říkám, že tam nejspíš bylo něco, kvůli čemu stálo za to ve vztahu pokračovat. Třeba by se na to dalo navázat? Jinak si především kladu otázku, co uděláte pro to, aby váš následující vztah dopadl dobře? Co uděláte tentokrát jinak?
Co se týká ohledů na vašeho syna – myslím si, že žít v nefunkčním vztahu nevynahradí to, že je to vztah s biologickým otcem. Samozřejmě by bylo ideální, kdyby se lidé nerozváděli, ale děje se to. Pokud chcete dopady rozvodu na vašeho syna minimalizovat, rozejděte se důstojně a férově.
Ať se již nakonec rozhodnete tak, či onak, velmi vám doporučuji nezůstat v řešení vaší situace sama a využít například konzultaci s psychologem nebo manželským poradcem. Rozvod obvykle bývá náročný pro všechny zúčastněné a reakce maminky a vašeho okolí nemusí být ten největší problém, který budete úspěšně překonávat.
Ať už objevíte ve svém manželství novou přitažlivost a vzájemnou důvěru, nebo předvedete svému okolí důstojný rozchod dvou rozumných bytostí, budu rád, když mi dáte vědět, jak to dopadlo a především jak jste to udělala. Třeba by to mohlo posloužit lidem, kteří budou v podobné situaci.