Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Mám se k bývalému vrátit kvůli penězům? Hledejte lepší řešení.
Před čtyřmi lety jsem sebrala veškerou odvahu a odstěhovala jsem se od svého přítele a otce sv…
Dominika Večerková
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
23. 9. 2013
Před čtyřmi lety jsem sebrala veškerou odvahu a odstěhovala jsem se od svého přítele a otce svého syna, dnes již dvanáctiletého. Minimálně šest let mi trvalo, než jsem se odvážila k tomuto činu. Od té doby se cítím šťastněji, volněji dýchám a odchodem mi přestaly i žlučníkové potíže.
Popravdě, nedovedu si představit, že bych měla zpátky spadnout do života s ním. Jenže… V současné době jsem hloupým rozhodnutím přišla o práci, jsem bez příjmu, syn má finančně náročný koníček, nemohu najít práci a peníze docházejí.
Bývalý přítel kolem krouží jak dravec a čeká na mé zavolání, aby se vrátil a tím nám pomohl finančně. Je řidič autobusu a výdělky má vysoké, ale když s ním nebydlím, tak přispívá jen minimálně 3 500 Kč z 60 000 Kč měsíčního platu (dodávám, že peníze nejsou v této výši na výplatní pásce). Synovi sice koupí Ipad, telefon, vezme ho na dovolenou k moři, ale nezajímá se dál, co potřebuje do školy, na svůj koníček.
Navádí syna, že bez něho špatně dopadneme, aby mě přesvědčil o návratu. Sama nechápu, co ho vede k tomu chtít se vrátit, protože jasně vidí, že k němu nechovám žádné city, že by naše soužití bylo jen formální. Tvrdí, že kvůli synovi, který si přeje mít tátu zpátky doma. Chtěla bych znát odborný názor, zda mám vůbec uvažovat o možnosti návratu bývalého kvůli finanční situaci a kvůli synovi.
Děkuji
Petra

Názor odborníka
Milá Petro,
píšete, že si nedokážete představit, že byste měla zpátky spadnout do života se svým bývalým přítelem a otcem svého syna a také, že když jste se od něj odstěhovala, byla jste naráz šťastnější a volnější. Podle mého názoru bychom tedy měly hledat všechny možné cesty řešení vaší situace, krom návratu k člověku, se kterým vám nebylo dobře.
Z toho, co uvádíte, je patrné, že váš bývalý přítel nouzi o peníze nemá a svému synovi kupuje i poměrně drahé dárky či dovolené. Zkoušela jste si s ním promluvit o tom, zda by synův drahý koníček nefinancoval? Zkusila jste ho poprosit, zda by vám posílal peníze nad rámec vyměřených alimentů? Pokud by se s ním domluvit nedalo, doporučovala bych kontaktovat právníka.
Chápu, že bez peněz se člověk neobejde. Věřím však v to, že téměř každý, kdo se snaží a kdo něco umí, si práci najde. Může to trvat nějakou dobu, ale většinou se nám vložené úsilí vrátí. Doporučovala bych vám, abyste zmobilizovala všechny síly, známé a kamarády a pokusila se najít novou práci.
Byl by návrat k bývalému příteli dobrý pro vašeho syna? Pokud svého přítele nemáte ráda a nedokázala byste se k němu chovat láskyplně, pokud by byl váš dům plný hádek a rozporů, pokud by  dítě mělo žít v takového napjaté atmosféře, tak odpovídám ne. Navíc by mohl syn těžce nést váš případný opětovný rozchod. Pokud byste však fungovali jako rodina, ve které panuje vřelá a hezká atmosféra, kdy se rodiče respektují a mají se rádi, tak ano. V tom případě bych na vašem místě o návratu uvažovala. Jen vy sama můžete zhodnotit, jak by vaše soužití vypadalo.
Petro, chápu, že se nacházíte v nelehké situaci, a že to jedním dotazem a jednou odpovědí nevyřešíme. Pokud budete chtít, obraťte se jak na psychologa, tak na právníka. Já oba odborníky doporučuji.
Přeji vám hodně sil a lepší zítřky.
Dominika