Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Mám virtuálního milence. Je to nevěra? Odpovědět si musíte vy sama.
Dobrý deň, chcela by som sa s vami podeliť o svoje pocity, možno požiadať o názor či radu…
Leona Rajdlová Dyrehauge
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
16. 10. 2015
Dobrý deň,
chcela by som sa s vami podeliť o svoje pocity, možno požiadať o názor či radu.
Mám 9ročné plne fungujúce manželstvo naplnené láskou, pochopením a úctou. No nastalo obdobie 7mesačného odlúčenia, z čoho prešli len 3 mesiace. Keď mi manžel navrhol na narodeniny darček, bolo to prekvapivé, ale zaujímavé – mal to byť set sexuálnych pomôcok. Sme pár, ktorý skúša nové veci a aj nejaké tie pomôcky už máme, ale prečo nebyť za niečo nové?
Súhlasila som a tak som navštívila e‑shop zameraný na tieto produkty. Tak nejak som zablúdila v tej chvíli aj na sexuálnu stránku, bolo to zo zvadavosti… Od tej chvíle však mám tam niekde v diaľke cyber milenca, s ktorým nejde len o sex, ale hlavne si dobre rozumieme.
Áno, ja 14 rokov verná som bola schopná začať virtuálny sex, ktorý je náplasťou na odlúčenie od manžela. Mám z toho zmiešané pocity, viem, že sa nikdy nestretnem s tým človekom, to nechcem, náš kontakt cez internet sa po vymedzenom čase úplne preruší, to sme si sľúbili… Ale aj tak mám nejasno v tom, či už aj to je nevera. Čo myslíte?
dadda

Názor odborníka
Milá Daddo,
předně děkuji za otevřený dotaz. Zdá se, že máte ve své situaci poměrně jasno. Co vám leží v hlavě, jestli už je to nevěra, nebo ne.
Není to jedno? Jediný, podle koho je třeba se orientovat, jste vy sama. Nemám pocit, že bych vám byla užitečná tím, že vyhodnotím, jestli to nevěra je, nebo není. Ani v terapii bych to nedělala.
Vy se spíš potřebujete vyznat v tom, co vás na tom virtuálním vztahu baví, proč v něm jste, jak se v něm cítíte… Prostě to pořádně prozkoumat. Poznat se znamená vědět, jaká jsem a co chci. Pak si za tím (sama před sebou hlavně) stojím, vím, proč to dělám, a názory ostatních jsou víceméně doplňkové.
Takže jednoduše řečeno: zkoumejte se, zkoušejte to pochopit, přijmout a také za to sama vzít svou vlastní zodpovědnost.
Zdravím,
Leona Dyrehauge