Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Manžel má poměr a odmítá se o tom bavit
Manžel několikrát na noc nepřišel domů. Když jsem se ho zeptala, jestli je v tom jiná žena, ře…
Leona Rajdlová Dyrehauge
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
26. 6. 2010
Manžel několikrát na noc nepřišel domů. Když jsem se ho zeptala, jestli je v tom jiná žena, řekl že ano. Jakoukoli další debatu ale odmítá. Máme tři děti, nejmladšímu synovi jsou teprve dva roky. Nikdy jsme se do podobné situace nedostali. Vím, že budu muset vyhledat odbornou pomoc, sama bych to každému poradila. Navrhla jsem to manželovi, ten to ale odmítl. Říká, že žádný problém nemáme, že se o rodinu stará a že se v našem vztahu nic nezměnilo. Když se zeptám, jak je ten vztah vážný a jestli ho ukončí, odpovídá, že se mě to netýká. Co mám dělat tuším, ale ocenila bych, kdyby mi někdo vysvětlil, co se mému muži honí hlavou, jak to, že takhle jedná. Já bych na jeho místě chtěla své blízké utěšit, nezpůsobovat jim bolest.
Renata

Názor odborníka
Dobrý den, Renato, je mi líto, že jste se ocitla v takové nepříjemné, těžké situaci. Správně odhadujete, že bude nejlepší, když vyhledáte odbornou pomoc. Budete potřebovat podporu pro sebe, abyste se v dané situaci mohla jasně vymezit. Pohnutky vašeho manžela se odhadují těžko. Jakoby sám stál na křižovatce. Na jednu stranu se zdá, že o rodinu stojí, že se o vás všechny chce dál starat, že nechce odcházet. Na stranu druhou vám ale klidně oznámí, že má poměr s jinou ženou. Zkouší vaše hranice. Jakoby od vás potřeboval, abyste za něho nějak rozhodla, abyste rozdmýchala nějakou akci. Zároveň se toho ale asi obává. Váš manžel je ve svých akcích ambivalentní, rozpolcený, stejně tak jako je asi i vnitřně. Celou situaci bagatelizuje, zlehčuje ji tím, že říká, že o nic nejde a že se vás to netýká. Vás se to ale samozřejmě týká bytostně a je potřeba, abyste se pokusili oba společně celou situaci rozklíčovat, pojmenovat a snad i zachránit. Držte se.