Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Nedosáhnu orgasmu: Neřešte ho, buďte při milování naplno s partnerem.
Dobrý den. Mám dva a půl měsíce přítele. Náš společný sex byl pro oba první, takže se dá ř…
Leona Rajdlová Dyrehauge, Psycholožka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
5. 11. 2012
Dobrý den.
Mám dva a půl měsíce přítele. Náš společný sex byl pro oba první, takže se dá říct, že jsme oba bez zkušeností. Můj problém je, že se nedokážu poddat (nebo oddat, nevím jak to přesně vyjádřit).
Mám ráda společné intimní chvilky, ale nikdy nedosáhnu orgasmu. Oba nás to mrzí. Když se uspokojuji sama, není v tom problém. Nevím, jestli mám nějaký psychický blok ‑  stud, strach z reakce těla, pocit zranitelnosti v takové situaci. Nechci obviňovat jeho, že „to neumí“.
Jak na to, aby to nebyl takový problém?
Děkuji
lama

Názor odborníka
Dobrý den,
řeklo by se, že je váš dotaz velmi stručný a tak bude zodpovězený raz dva, jenže to, na co se ptáte, je dost komplikované.
Můžeme vycházet z faktu, že jste orgastická, tedy že můžete dosáhnout orgasmu. Jde vám to při masturbaci, tedy když jste sama se sebou. Představuji si, že si při masturbaci vše nastavíte tak, jak opravdu potřebujete. Místo, čas, okolnosti, koneckonců i představy. Můžete se tedy plně soustředit na své tělo a fyzické prožitky. Představuji si, že to zřejmě ke svému orgasmu potřebujete.
S partnerem se situace mění. Najednou je ve hře mnohem více věcí. Jak se na mě asi dívá? Co si o mně myslí? Jak vypadám? Neodmítne mě? Začíná pro mě být příliš důležitý na to, abych se mu celá ukázala. Takových myšlenek se vám může honit v hlavě mnoho a já bych tu jen hypotetizovala.
Další věc, co mě napadá: jakým způsobem umíte dosáhnout orgasmu? Rukou, sprchou, o polštář? Nebo vícero možnostma? Něco z toho partner zkoušel? Nebo zkoušel všechno? Ukázala jste mu, jak to děláte vy? Běží mi hlavou milion otázek.
Pak si ale říkám – vždyť jste spolu teprve dva a půl měsíce. Kam takový spěch? Proč musíte mít orgasmus? Že se to má? Nebo by bylo hezké něco takového sdílet s partnerem? Nebojte, všechno má svůj čas a vůbec není třeba sebe škatulkovat do někoho, kdo má problémy s orgasmem.
Možná to bude znít prapodivně a vy si řeknete, že jsem se asi zbláznila, ale zkuste se, když jste s partnerem, na celý orgasmus prostě vyprdnout a buďte s ním. Zkuste při tom otevřít oči. Dívejte se na něho, když se líbáte, dívejte se na něho, když se milujete, dívejte se na něho, když vás hladí. A ať on udělá to samé. Bude to zpočátku možná nezvyklé, ale oba vás to zavede do hlubších vod. Nechte se překvapit :)
Přeju hodně radosti z objevování.
Leona