Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Nevydržím ve vztahu, vždy mi něco vadí: Co vám střídání mužů přináší?
Dobrý den, je mi 22 let a často mě trápí jedna věc. Jedná se o to, že hrozně moc toužím na…
Kateřina Vrtělová
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
28. 7. 2014
Dobrý den,
je mi 22 let a často mě trápí jedna věc. Jedná se o to, že hrozně moc toužím najít muže, který by mi vyhovoval po všech stránkách, a já s ním mohla žít společný život a časem mít i děti.
Kolem sebe vidím zadané kamarádky, které mají dlouholeté vztahy, zatímco já jsem neustále single – a když už někoho mám, jsem s ním dva měsíce. Doslova dva měsíce. Počítám i dny, a pak se s dotyčným mužem rozejdu. Vždy si na něm najdu něco, co nedokážu tolerovat.
S posledním přítelem jsem byla tři měsíce a předtím, než jsem se s ním rozešla, jsem se ho stihla dvakrát podvést – a to jsem docela zásadová a nevěra se mi nelíbí. Ale byla jsem s ním nešťastná a zároveň jsem tolik chtěla vztah delší než dva blbé měsíce. Jenže jsme spolu vůbec nespali, a to jsem se mu svěřovala s tím, že sex prostě potřebuji. Bohužel se nic nezměnilo, i když sliboval, že to bude lepší.
U jiného expřítele mi zase vadilo, že pil. Další expřítel zase nepracoval. Vždy si na tom muži něco najdu… Nedokážu asi být šťastná po boku muže, aniž by mi něco vadilo. Co mám dělat? Chci přítele a být šťastná. A místo toho to řeším tím, že jsem hrozně promiskuitní, střídám muže a tímto způsobem toho svého pravého hledám a nenacházím…
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Anonymka R.

Názor odborníka
Dobrý den,
díky za váš příběh. Potřeba najít si muže, se kterým budete sdílet společný život a mít děti, je docela normální. Navíc chápu, že pokud jsou kamarádky kolem vás většinou zadané, o to víc je vidět, že vy sama jste single. A v tom nemusí být příjemně. Společnost to tak prostě má. Je normální být v páru. A ten, kdo je sám, má smůlu a je pravděpodobně nešťastný. I když to tak vůbec nemusí být.
Píšete, že vaše vztahy nevydrží déle než dva měsíce. Říkám si, že i to je nějaká doba a jak to, že to tak dlouho vydržíte. Protože pokud jeden přítel pil, další neměl práci a poslední s vámi nechtěl spát, není o co stát. Chce‑li žena založit rodinu, je celkem normální a rozumné, že si vybírá muže, který je schopen se o rodinu postarat a finančně zajistit.
Zajímá mě, co je pro vás na vztahu opravdu důležité a co vám to dává. Bylo na těch dosavadních vztazích něco pozitivního, na co ráda vzpomínáte? Něco, co vám to přineslo? Vše, čím si v životě procházíme, pro nás může mít nějaký význam. Získáváme zkušenosti a učíme se. Co jste se doposud naučila o mužích? A co o sobě? Na rozdíl od vašich dlouhodobě zadaných kamarádek máte tuhle jedinečnou příležitost, a byť není vždy pozitivní, nikdo vám ji nevezme. A pokud jde o partnerský život, zkušenosti se hodí a nemusí být vždy příjemné. Negativní zkušenosti nás mohou posílit a pomoci si uvědomit, co opravdu (ne)chceme.
Říkám si, že má asi pro vás nějaký význam střídat muže. Co vám to přináší? Co u těch mužů hledáte? A je to opravdu tak, že abyste byla šťastná, potřebujete najít stálého partnera? Zkusila jste být šťastná i sama se sebou, s tím, co už máte? Štěstí je okamžik, moment, který nám často proklouzne mezi prsty, protože se nedokážeme zastavit a vnímat ho. Pořád na něco čekáme. Pocit štěstí je velmi přitažlivý a na opačné pohlaví vždy funguje.
Chci tím říct, že není důvod se obávat. Je vám 22 let, co když potřebujete více času, než dospějete do fáze stálého vztahu? I to je totiž třeba se učit. Každý vztah vyžaduje velkou míru tolerance a vstřícnosti. A nikdo dokonalý neexistuje. Je třeba se přijímat i s chybami a nedostatky, které jsou tak přirozené. Dejte si čas, objevujte, vnímejte sama sebe, dělejte, co máte ráda a buďte šťastná. Muži to uvidí :-)
Se srdečným pozdravem
Kateřina Vrtělová