Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
O úplňku se mi dějí věci: ADHD vaše astrální cestování nevysvětluje.
Dobrý den, trpím LMD a jsem hyperaktivní, léčil jsem se s depresemi (rivotril, prothiaden)…
Kateřina Victorinová
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
27. 6. 2011
Dobrý den,
trpím LMD a jsem hyperaktivní, léčil jsem se s depresemi (rivotril, prothiaden), zkoušel jsem i tramal nebo morfium. V současné době bojuji se závislostí na alkoholu a prokrastinací, ale jsem si jist, že s tímto už si nějak budu muset poradit sám. Ovšem jsem přecitlivělý. A ta má hypersensitivnost má asi spojitost s něčím, co se mi pravidelně stává.
V období mezi 22. a 23. rokem života se objevily silné denní prožitky déja vu, spojené s pocitem závratě a paniky. K tomu byla přidružena deprese. Nemohl jsem normálně fungovat, prý jsem jen ležel, plakal a mlel nesmysly o smrti. Pamatuju si jen, že jsem měl chuť žít, ne páchat sebevraždy…
To ustalo po léčení antidepresivy a konzumací alkoholu. Můj psychiatr do mě jen ládoval prášky a neposlouchal, ani jsem se nedozvěděl, co to mohlo být.
Další věc, kterou jsem řekl jen dvěma osobám, je o něco prapodivnější. Nevím, jak to nazvat jinak, ale zažívám něco jako astrální cestování, nejčastěji při úplňku. Je to spojeno s mimořádných strachem a vždy, když z takového „zážitku“ procitnu, cca pár minut nevím, kdo jsem a kde jsem.
Protože nevěřím různým pavědám, tak mě napadá, že je to něco patologického. A nechci to. Jediné, co na to pomáhá, je alkohol. Takže když je úplněk, radši se pořádně opiju…
Exituje nějaké vysvětlení na ta déja vu? A co se týče toho astrálního cestování nebo jak to nazvat… Co je ve mně špatně? Děkuju za vysvětlení a případnou radu.
Ondra 26

Názor odborníka
Dobrý den, Ondro,
váš popis a potíže na mě působí tak trochu zmateně a překombinovaně. Nedivímse, že potřebujete vysvětlení.
Váš popis dělá celkově dojem, že možná ani vaši psychiatři přesně nevěděli, co vám je a jak vám ulevit a tak používali různé diagnózy a možná to celkově více děsí, než pomáhá. Občas to lékaři dělají i tam, kde je lepší popsat stav nebo použít jen vysvětlení a je přínosnější hledat úlevu, než jasnou diagnózu. Je ale pravda, že například pojišťovny tyto postupy vyžaduji, aby za vaše vyšetření a péči zaplatili.
Teď ale zpět k vám. LMD či ADHD, hyperaktivita, to vše jistě může být příčinou vyčerpání, depresivní reakce, možná i ztíženého vnímání a zpracování informací. Nevysvětluje to pro mne ale astrální výlety ani jiné vaše potíže. Tyto stavy mají širokou diferenciální diagnostiku, spíše bych tedy doporučovala osobní konzultaci.
Naštěstí jsou i dobrá spirituální vysvětlení, takže se nemusí jednat o nic závažného. Vnímání a myšlení se může změnit také v rámci abstinenčních příznaků či intoxikace. Pak bych tedy alkohol při úplňku zrovna nedoporučovala.
Moc nerozumím výběru léků, zvláště Tramalu a Morfinu, který lze správně použít jen k léčbě bolesti. Antidepresiva, předpokládám, alespoň z části ulevila, ostatní látky a alkohol spíše pomohly snést nepříjemné věci a ulevit od napětí, nejistoty. Je to ale jako obvykle spíše medvědí služba než přínosná a racionální léčba s jasně dobrým výsledkem. Proto bych tuto autoléčbu nedoporučovala. Namísto toho bych vám poradila najít si opravdu někoho, komu můžete důvěřovat a kdo vám porozumí.
Celkově tedy na vaše potíže a potíže takto zamotané a letité pomůže dobře vzdělaný, dosti otevřený člověk, který si bude ochoten lámat si hlavu a nejen zařadit vás do škatulky. Já sama jsem několik takových na profesionální cestě poznala, vždy byli ale dosti schování v davu a nebylo snadné je odhalit. Tak držím palce a eventuelně v našem zařízení můžeme alespoň nasměrovat, poradit.
Přeju vám, ať se klubíčko potíží začne rozmotávat a nenamotá se nic dalšího nechtěného.
Hezké léto Kateřina Victorinová