Poradna
odemčené
Osudový chlap
Otevřel mi oči, ale také mi ublížil. Nevím, jak si mám jeho chování vyložit.
Dominika Večerková
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
21. 2. 2017
S mým ex se znám osm let. Po sedmi letech jsme spolu začali chodit i žít. Předtím jsme spolu měli pouze sex. On měl více milenek. Ke mně nikdy upřímný a otevřený nebyl. S odstupem času vidím, že mě bral pouze jako ženu na sex, přestože jsme spolu trávili dost času. V té době mi to nevadilo.
Mám v sobě pocit křivdy a zrady z tohoto období. Především protože neměl zájem o utvoření intimit a potřebu se mnou sdílet neměl také. On vsak žádný problém nevnímá a situace mu vyhovuje. Při našem ročním soužití mě asi pět měsíců podváděl. Byl převážně citově chladný a  neměl chuť se mnou mluvit.
Po půl roce jsem poznala jeho známého, do kterého jsem se zamilovala. Ukázal mi, jaký to je super být po boku člověka, který za to stojí. Vzhledem k tomu, že se u nás zdržoval velmi často a velmi jsme si rozuměli již na prvním setkání, řekla bych, že mi také propadl. Poté jsem se dozvěděla, že mýmu ex píše sms, kde uváděl nepravdy o mém chování. Udělal ze mě hysterického blázna. Když jsme byli sami, tak byl naprosto v pohodě. Co tím sledoval?
Snažím se od něho odpoutat, přestože se známe dlouho, nedává mi to, co potřebuji, ale je to těžké. A náš známý se po půl roce odmlčení začal opět objevovat. Stále pro něj mám slabost a naději, že je to můj osudový chlap. Otevřel mi oči a chtěl mě dostat od osoby, co mi škodí, nebo se se mnou sblížil čistě ze zvědavosti, a pak mi vrazil kudlu do zad? Nevím, jak si to vyložit.
Jana, 29 let

Názor odborníka
Milá Jano,
píšete, že v sobě máte pocit křivdy a zrady, a to kvůli tomu, jak se k vám choval váš bývalý přítel. Já bych vám poradila, abyste se na to celé podívala trochu jinou optikou. Zradu totiž velmi výrazně vnímá naše ego – to je ukřivděné a říká si: „jak mi to mohl udělat, proč mi to udělal.“ Ego si bere vše osobně. Zkuste si to ale vy osobně nebrat – mohlo by se vám ulevit.
Váš expřítel dělal zřejmě to samé i jiným ženám, ne pouze vám, a dalším ženám to zřejmě dělat bude. Je to nejspíš jeho styl chování ve vztahu. Místo křivdy a zrady byste tedy společně s rozchodem měla cítit úlevu. Úlevu z toho, že už vám neubližuje, že už vás nepodvádí, že k vám není citově chladný. Držím vám proto palce, ať se vám podaří se od něj odpoutat.
Co se týká dalšího muže, o kterém píšete, zde nemohu příliš hodnotit. Na jednu stranu píšete, že jste se dozvěděla, že vašemu expříteli píše zprávy a dělá z vás hysterického blázna. Nevím, zda vám to řekl pouze bývalý přítel, nebo vám to jeho kamarád sám přiznal. Každopádně, pokud by to pravda byla a on vás opravdu pomlouval, určitě to není dobře.
Není dobře být s člověkem, který o nás mluví špatně a dělá z nás blázna. Na stranu druhou člověk má vždy ke svému jednání a chování své důvody, a proto není dobré bleskově odsuzovat. Pokud cítíte, že je to váš osudový muž, zřejmě stojí za to tomuto vztahu šanci dát, abyste toho třeba později nelitovala.
Jako důležité ale vnímám si vše ujasnit. Aby to mohlo fungovat, vy musíte vědět, proč o vás to či ono říkal, co ho k tomu vedlo a jestli to tak opravdu bylo. Jak určitě sama víte, tak základem fungujícího vztahu je fungující komunikace.
A pokud byste náhodou přišla na to, že ani jeden z mužů pro vás není ten pravý, nezoufejte. Za prvé není nic špatného na tom být sama, navíc člověk stejně musí nejprve umět vyjít sám se sebou a mít rád sám sebe, aby mohl následně vycházet dobře s ostatními a milovat.
Přeji, ať se vše vyřeší podle vašich představ, a pokud byste si nevěděla rady s tím, jak dál, doporučuji osobní konzultaci s odborníkem.
Dominika