Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Partner mě nepřitahuje: Bude vás takový vztah naplňovat?
Má milá, oblíbená psychologie, obracím se na vás s prosbou o názor. Žiji s partnerem již p…
Dominika Večerková, Psycholožka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
11. 6. 2014
Má milá, oblíbená psychologie, obracím se na vás s prosbou o názor.
Žiji s partnerem již pár měsíců ve společné domácnosti. Jsme zhruba stejně staří (29 a 30 let), máme podobné koníčky a na důležité věci i podobný názor. Je zodpovědný, tolerantní a spolehlivý, což je pro mě naprosto důležitý předpoklad pro to, abych si s ním uměla představit „…a žili spolu šťastně až do smrti“. Jenže tahle pohádka má svůj háček – v mojí hlavě.
Partner je typ člověka, který by mne na první pohled asi neokouzlil. Dali jsme se dohromady čistě proto, že mne „ukecal“. Má milý obličej, ale je neskutečně hubený, což je typ, který bych si dobrovolně nevybrala – já preferuji spíše muže urostlejší postavy, klidně s bříškem, s mužnými rysy – chlupaté ruce, hrudník apod. Já sama mám klasickou ženskou postavu a tak si vedle něj připadám, jako bych mu mohla neopatrným zacházením něco zlomit. Nehledě na to, že si vedle něj díky tomu nepřipadám jako vedle chlapa, o kterého se mohu opřít.
Nikdy bych si nemyslela, že budu takto povrchní. Jenže bohužel, i když se snažím sama sebe přesvědčit, že je to věc druhořadá, jeho fyzická schránka mě absolutně nepřitahuje a musím sama sebe vědomě nutit, abych překonala odstup, který si k němu fyzicky držím. Když nejsme spolu, vím, že mi chybí, ale když jsme spolu, pohled na jeho vyzáblou postavu a kostnaté tělo mě odpuzuje. Bohužel je to takový typ postavy, se kterou nic neudělá.
Poraďte mi, je reálně možné žít s partnerem, který mne nepřitahuje? Děkuji.
St. Anna

Názor odborníka
Milá Aničko,
nemyslím si, že jste povrchní, když hodnotíte i tělesnou stránku vašeho partnera. Je to přirozené. Hodnotíme, srovnáváme. Děláme to téměř všichni a každému z nás se holt líbí něco jiného.
Vy se ptáte, zda takto můžete žít – zda je možné být s partnerem, který vás nepřitahuje. Já odpovídám, že ano. Otázkou však je, zda takto chcete žít. Bude vás takový vztah naplňovat? Budete šťastná? Bude šťastný váš partner? Smíříte se s tím, že váš přítel bude klamán nebo zřejmě zklamán ve chvíli, když zjistí, že pro vás není sexuálně přitažlivý?
Z vašich slov dedukuji, že jde z vaší strany o vztah z rozumu. Postrádám slova o lásce, vášni či dynamice, což jsou podle mého názoru velmi důležité atributy, bez kterých není vztah plnohodnotný. Možná se pletu, ale usuzuji tak proto, že píšete, že jste s ním, protože vás „ukecal“. Navíc zmiňujete, že je typ, který byste si nikdy nevybrala, že vás pohled na jeho postavu odpuzuje, že se vedle něj necítíte jako vedle chlapa, o kterého se můžete opřít.
Možná ani nejde tak o postavu jako o možné charakterové rysy, kterými váš partner disponuje. Možná má klidnější povahu, je méně průbojný, nepůsobí na vás jako muž, který by vás mohl ochránit. Hubená postava to vše může jen akcentovat, ale nemusí být tím hlavním důvodem vašich pocitů. Není neobvyklé, že po nějaké době zjišťujeme, že nám partner nevyhovuje, že budeme spokojení zřejmě s někým jiným. Možná je to i váš případ.
Zkuste se tedy zamyslet nad tím, co je pro vás ve vztahu důležité a jak a zda vůbec by bylo možné současnou situaci změnit. Pokud si nebudete vědět rady nebo budete chtít slyšet nezaujatý názor, doporučuji návštěvu odborníka.
Věřím, že se rozhodnete správně,
Dominika