Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Přestal se mi líbit sex s partnerem: Pátrejte po příčině.
Dobrý den, jsem se svým přítelem 2,5 roku. Rok spolu bydlíme. Vážně ho moc miluji, je moc …
Lukáš Dastlík, Psycholog
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
5. 1. 2015
Dobrý den,
jsem se svým přítelem 2,5 roku. Rok spolu bydlíme. Vážně ho moc miluji, je moc hodný a máme toho spoustu společného. Pomáhá mi a po platonické stránce vše funguje.
Co se týká intimního vztahu, je tu však asi půl roku problém, ale jen na mé straně. Nelíbí se mi už sex a ani nechci, aby mě partner líbal a už vůbec si to nepředstavuji. Vždy mi na tom něco vadí, například že mu zrovna nevoní z úst, že má lehce popraskané rty atd.
Nepodvedla jsem ho a ani ho nepodvedu, ale máme známého, u kterého ty myšlenky mám. Ukončila jsem s ním veškeré styky, jenže můj přítel se s ním stále baví a pokaždé, když zmíní jeho jméno, veškeré mé představy jsou zpět.
Vím, že by to s ním neklapalo, je mladší než já. Ani by nebyl takový, jako je můj současný přítel: hodný, nápomocný a naslouchavý. Ale trápím se, vím, že přítel sex chce, jenže když na to dojde, jsem naštvaná a nutím se. Moc děkuji za jakoukoliv radu.
Rybka

Názor odborníka
Dobrý den,
ohledně pachu z úst či popraskaného rtu a jakýchkoli podobných zjevných věcí je nejlepší to příteli okamžitě sdělovat. Ač to je způsob nepříjemný pro obě strany, pravděpodobnost, že to přejde samo, když to již dlouho trvá, je téměř nulová. Pokud si přejete změnu, je nutné si to uvědomit a jít do toho.
Určitě to ale nebude to hlavní ve vašem problému. Podle popisu situace to vypadá, že váš přítel se pro vás již stává více „kamarádem“ než partnerem se vším, co k tomu patří.
Píšete, že se situace zhoršila před cca půl rokem. Udává se, že právě po cca 2–3 letech vyprchává prvotní zamilovanost. Je tedy možné, že zjišťujete, že po fázi prvotní zamilovanosti již není na čem stavět a máte být spíše kamarádi. Ta nechuť a averze vůči druhému se poté může projevovat různě.
Hodných, nápomocných a naslouchavých partnerů je spousta, pro plnohodnotně naplňující vztah je k tomu však potřeba i ten „drive“, který pro vás váš přítel dle popisu již nemá, nebo jej ztrácí. Proto máte intimní představy a myšlenky spojené s jiným mužem. Myslíte si, že je možné ve vašem věku setrvat se stejným partnerem bez intimního života a nepodvést ho? Že zároveň nepodvede on vás a vztah bude fungovat?
Pátrejte po tom, zda je vaše nechuť způsobena něčím z toho, co jsem popisoval výše ‑ pokud ano, bylo by lepší si hledat jiného partnera. Pokud se však domníváte, že by se s tím z vaší strany něco dalo dělat a chcete to zkusit, doporučuji si přečíst něco o sexualitě, možnostech, jak ji v sobě plně rozvinout, a něco z toho vyzkoušet. Inspirací a úvodem mohou být i dva články, které jsem k tomuto tématu publikoval zde.
Hodně štěstí v hledání odpovědí.
Lukáš Dastlík