Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Přestali jsme spát v jedné posteli.
Přestali jsme s manželem spát v jedné posteli. Máme pohodové manželství, ale téměř bez sexu. S…
Leona Rajdlová Dyrehauge, Psycholožka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
31. 5. 2010
Přestali jsme s manželem spát v jedné posteli. Máme pohodové manželství, ale téměř bez sexu. Spíme kvůli manželovu chrápání každý na jiném konci bytu a docela nám to vyhovuje. Jsme spolu dvanáct let, nezahýbáme si (pokud vím), manžel mě často pohladí, políbí, řekne, že mi to sluší. Ale dál to nezajde. V počátcích našeho vztahu jsme se milovali denně, později třeba jednou týdně, utichlo to, když se narodily děti. Neberu to jako náš aktuální problém, ale zajímá mě názor odborníka, jestli je zákonité, že se nedostatek sexu později projeví nějakou zásadnější krizí, nebo jestli můžeme takhle fungovat dlouhodobě.
Karolína

Názor odborníka
Mou spontánní, nekorigovanou reakcí by bylo: A to vám ten sex nechybí? Sexuální touha je stejně jako spánek nebo jídlo naší základní biologickou potřebou. Bez nich se nám těžko žije. Je ale pravda, že podobné zkušenosti jako vy má mnoho partnerských dvojic. Ze začátku se milují denně, pak méně a nakonec opravdu jen čas od času. Když píšete, že jste téměr bez sexu, myslíte tím periodu třeba jednou za měsíc, nebo jednou za půl roku? Taky nepíšete, kolik vám je s manželem let. Mluvili jste o vašich pochybnostech s manželem? Jste si jistá, že vám ani jemu sex nechybí? Nemáte žádné sexualní chutě a fantazie? Obecně se řiká, že nedostatek sexu svědčí o krizi ve vztahu. Může to ale také být určitá fáze vašeho vztahu. Možná jste se na určitou dobu zaměřili spíše na svou rodičovskou roli a pozapomněli na roli partnerskou. Tuším, že když pokládate tuto otázku, přeci jen o sexu s manželem premýšlíte. Možná je čas na to, abyste se zkusili společně trochu rozvzpomenout na staré časy a na to, že jste muž a žena. Manželé a také milenci.