Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Přítel hladí ve spánku sám sebe: Čím teď ve svém životě žije?
Dobrý den, už několik týdnů mě v noci budí můj přítel, který se ve spánku nevědomky hladí …
Zbyšek Mohaupt
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
25. 1. 2012
Dobrý den,
už několik týdnů mě v noci budí můj přítel, který se ve spánku nevědomky hladí po břiše a ještě u toho tak nějak mlaská. Vždycky si lehne na záda, vyhrne si tričko a začne se hladit.
Nevím, jestli to něco znamená, ale připadá mi, jako by to byla nějaká kompenzace. A protože má přítel z mé strany něhy dost, nerozumím tomu.
Třeba je to naprosto v pořádku.
Ema

Názor odborníka
Dobrý den, Emo.
Máte‑li starost o svého přítele, povídejte si s ním o tom, co se mu děje, co se mu v noci zdává, případně čím teď v životě žije, o čem přemýšlí a co prožívá. Jde‑li o nevědomé, neuvědomované jednání, asi nebude snadné objevit jeho příčiny.
Pokud by to váš přítel považoval za významné či znepokojivé, může navštívit psychologa či absolvovat neurologické vyšetření. Není ovšem nezbytně nutné, aby jeho noční chování souviselo s množstvím něhy, kterou spolu zažíváte. Může jít třeba o vliv dřívějších zážitků. Spekulovat o konkrétních zdrojích však takhle na dálku nemá moc smysl.
Je také pravděpodobné, že noční projevy vašeho přítele po čase sami odezní.