Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Ráda bych získala přítele zpět: Co takhle dát si Pascalovu sázku?
Dobrý den, po deseti letech mě ze dne na den opustil přítel a jako důvod mi oznámil, že mě…
Jakub Jura
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
8. 3. 2011
Dobrý den,
po deseti letech mě ze dne na den opustil přítel a jako důvod mi oznámil, že mě přestal milovat. Společně jsme opravovali dům, kam jsme se měli příští rok stěhovat. Plánovali jsme svatbu a založení rodiny.
Do ničeho jsem ho nenutila, on byl v našem vztahu vůdčí typ. Spíše jsem ho brzdila, abychom nejdříve splatili hypotéku a vrátili peníze, které máme půjčené, a teprve pak zakládali rodinu. Ale to se zřejmě obrátilo proti mně. Řekl mi, že kdybychom měli dítě, tak by to prý neudělal. Takhle ale nemá důvod se mnou nadále zůstávat.
Nikdy jsme neměli větších rozporů, každý nás považoval za ideální pár. Jeho oznámení bylo pro mne velice nečekané a o to bolestivější. Žádná jiná žena v tom není, alespoň mi to přítel tvrdí. Prosím vás o radu, jak se mám zachovat. Nechci ho ztratit. Já ho stále miluji a neumím si život bez něj představit.
Děkuji za radu, vaše čtenářka
fidorka

Názor odborníka
Dobrý den, Fidorko.
Píšete, že vás po deseti letech vztahu opustil váš (nyní již vlastně bývalý) přítel, se kterým jste společně opravovali dům a plánovali založení rodiny. Rozumím tomu, že je to složité období ve vašem životě a přeji vám, abyste jej vzala jako výzvu – nikoliv jako újmu.
Píšete si o radu co dělat, abyste ho neztratila. Nevím, jak situace u vás nyní vypadá. Z toho, co píšete, mi však vyznívá – a je mi jasné, že není snadné to přijmout – že váš vztah již vlastně skončil. Myslím si, že je potřebné mít v tom od začátku jasno, i když to může duši momentálně bolet.
Abych se vrátil k vašemu dotazu, neznám vašeho bývalého partnera a nevím, co se mu na vás líbilo a co nikoliv. Ale myslím si, že většina lidí nemá ráda zoufalost, neštěstí, pláč a výčitky, které rozchodové situace často provázejí.
Když si s vámi před deseti lety začal, tak jste se mu jistě líbila – vy i váš život. Zkuste si na to vzpomenout. A když už si na to vzpomenete, můžete dále přemýšlet například o tom, jak to vše zapojit do vašeho současného života: vzniklo v něm nyní spoustu volného prostoru, který uvolnil váš ex‑partner.
A můžete jít v těchto úvahách i dále. Dost možná se ve vašem životě vyskytla období, kdy jste nestíhala dělat všechno, co jste chtěla. Nyní máte příležitost. A doporučuji vám vrhnout se na to hned, protože nikdy nevíte, jak dlouho budete sama.
Je to něco na způsob Pascalovy sázky. Pokud tato změna neuchvátí vašeho bývalého přítele natolik, aby zalitoval, že vás opustil, tak vám to alespoň obohatí a zajímavě naplní život.
Uvědomuji si, že vím o vašem problému pár řádků a o vás téměř nic. Proto, kdyby vám některé mé nápady připadaly jako nesmysly, věřte svým smyslům. Bude od vás hezké, když se na tento web s odstupem času vrátíte a napíšete našim čtenářům, co pro vás bylo v dané situaci užitečné.
Zdravím vás a přeji hodně zdaru a síly.
Jakub Jura