Poradna
odemčené
Utíkám před muži?
Nechci být nevěrná, nechci ani flirtovat. Ale přitahuji muže a oni mi to dávají najevo.
Radka Gottwaldová
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
23. 3. 2017
Jsem maminka dvou dětí, mám spokojené manželství a i po patnácti letech se hodně s manželem nasmějeme. Určitou nepohodu jsem začala pociťovat v souvislosti s mým návratem do práce po pětileté mateřské dovolené. Pobláznila jsem se do jednoho kolegy, bylo to vzájemné, začal mě zvát na rande, a když jsem odmítla, domluvil se s kamarádem nadřízeným, abych s ním sloužila noční službu.
Jsem velmi zásadový a věrný člověk, nechtěla jsem být nevěrná a služby jsem si vždy vyměnila a nevěry se nedopustila. Kolega mě ale pomluvil po celém oddělení a mně nastalo peklo. Vydržela jsem v práci ještě dva roky a pak ji změnila.
V nové práci jsem byla sama v místnosti se starším kolegou, věk přes 60 let. Ze začátku jsme řešili vnoučata, děti, kam na výlety, ale pak začal mít nepříjemné oplzlé poznámky. Když se mi naskytla možnost nové práce v místě bydliště, neváhala jsem.
Pracuji se dvěma ženami a tento svět mi vyhovuje, moje duše je klidnější. Teď jsem ale přestala být ve střehu a přijala nabídku manžela, ať chodím cvičit s jeho trenérem. Již po prvním setkání mě napadlo, že to bude problém, hned to nějak zajiskřilo a ačkoliv jsem se snažila být moc profesionální, zradil mě třesoucí se hlas a ruce a spustila jsem lavinu, jeho znervóznila a po pár lekcích cvičení ukončila.
Snažím se nevysílat signály a navázat přátelské vztahy s muži, ale moc se mi to nedaří a emočně se vyčerpávám (mužům se líbím, jsem malé postavy, jižanský temperament, vtipná).
Nevím, zda podvědomě hledám u jiných mužů to, co se mi nedostává od vlastního manžela, a tedy doteky a ocenění (manžel je perfekcionista a dělá všechno nejlépe), nebo je to touha po pozornosti, které jsem jako prostřední dítě ze tří sourozenců měla méně?
Emča, 39 let

Názor odborníka
Dobrý den a děkuji za důvěru. Z vašeho dotazu mi není úplně jasné, zda chcete porozumět tomu, proč na vás muži reagují takovým způsobem, nebo zda chcete opravdu odpovědět na dotaz, který je na konci, a nebo něco úplně jiného. Začněme tedy od dotazu.
„Nevím, zda podvědomě hledám u jiných mužů to, co se mi nedostává od vlastního manžela, a tedy doteky a ocenění (manžel je perfekcionista a dělá všechno nejlépe), nebo je to touha po pozornosti, které jsem jako prostřední dítě ze tří sourozenců měla méně?“ To bohužel také nevím, obojí je možné a jsem přesvědčená, že vy odpověď znáte lépe.
Možná bych vám sama ještě položila několik otázek:
• Jakým způsobem vnímáte lásku manžela? Jak vám ji dává najevo?
• Je váš vztah s manželem stále intimní a důvěrný?
• Co by se muselo změnit, abyste nehledala doteky a náklonnost u jiných mužů?
• Co by se stalo, kdybyste manželovi sdělila, že vám chybí jeho doteky a pozornost?
Ještě bych vám ráda napsala, co dalšího mě k vašemu dotazu napadá. Píšete, že se snažíte mít s muži kamarádský vztah, ale že se vám to nedaří, zároveň však píšete, že jste se do jednoho kolegy pobláznila, a když k ničemu nedošlo, pomluvil vás a s dalším to mezi vámi od počátku zajiskřilo a spustila se lavina.
K tomu mne napadá v souvislosti s tím, že dále píšete, že si tím možná kompenzujete chybějící doteky manžela – jak si definujete přátelský vztah? A jak naopak flirtování s muži? Je v tom podle vás nějaký zásadní rozdíl?
Co dělá z muže přítele
Představila jsem si sama sebe v podobné situaci. Pro mě osobně jsou třeba doteky s muži flirtováním, pokud se nejedná o člověka, který je mým dobrým přítelem a který ví, že o něj jako o partnera nestojím. Mám pár kamarádů mužů. Co definuje náš vztah jako přátelský je to, že jsem k nim transparentní. Tedy jim jasně sdělím, že partnera mám a že nehledám nezávazný vztah.
Když s nimi hovořím přímo, mám zkušenost, že to akceptují bez problémů, a i pokud mám dojem, že se jim líbím, nepřekračují mnou vymezené hranice. Zkoušela jste sdělit těmto mužům, že nehledáte sex nebo nezávazný vztah, a tak je vaše poblouznění čistě platonické a k ničemu nedojde? Jak reagujete na ohrožení vámi vymezených hranic?
Využívejte celý web.
Předplatné
Možná má moje odpověď více otázek než váš dotaz, ale věřím, že veškeré odpovědi máte uvnitř sebe. Ještě bych chtěla nakonec ocenit, že jste manželovi věrná, není to tak běžné v dnešní době.
Přeji, ať naleznete odpovědi, které vás udělají šťastnější.
Radka