Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Už mě zase zmlátil: Seberte odvahu a vyhledejte pomoc.
Už na mě zase po třech letech sáhl, jsem zase samá modřina. Prý za to může pár skleniček a…
Marta Helingerová, Psycholožka
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
11. 10. 2013
Už na mě zase po třech letech sáhl, jsem zase samá modřina.
Prý za to může pár skleniček alkoholu, co jsme si dali… Tenkrát zasáhla policie, teď ale máme přeci dítě…
Tři roky jsem nikde nebyla (posedět s kamarádkou).
Prý mě vyhodí z bytu, když budu dělat problémy.
Nemůžu odejít, jsem na něm finančně závislá. Celou dobu mu dávám mateřskou, on vše zařizuje, nakupuje… Ještě mi říká, že lepšího si už nenajdu.
Shazuje mě i před přáteli. Ani jeho matka nestojí na jeho straně. Rozhádala jsem se s celou mou rodinou, říkali, že mi ubližuje. A já ho bránila…
Teď bych měla být sama na všechno? K rodině se vrátit nemůžu, sami mají dost problémů, a ani o to nestojím… Jsem živelná žena, dokázala jsem vždy co jsem chtěla… Tak proč se teď tak všeho moc bojím, dítě mi přece nemůže jen tak vzít.
A jak to vše zvládnout a jak se už konečně rozhoupat a udělat ten správný krok.
Alena

Názor odborníka
Milá Aleno,
alkohol jen zesílí to, co má člověk v sobě. A omlouvat svoje chování alkoholem je výmluva, která svědčí o nedostatku zodpovědnosti a náhledu na svoje jednání.
Svoji situaci chcete nyní řešit, rozhoupat se a udělat správný krok.  Seberte odvahu a nebojte se vyhledat pomoc. Jde nejen o vás, ale i vaše dítě. Pokud se nic nezmění, bude vyrůstat v prostředí, které na něj bude mít nepříznivý dopad.
Píšete, že jste žena, která vždy dokázala, co chtěla. Chtěla jste tedy udržet vztah, ve kterém dochází k násilí? Kde vás partner zastrašuje, sráží, manipuluje pomocí strachu a udělal vás na něm zcela závislou? Díky kterému jste se rozhádala se svojí rodinou a tři roky nebyla někde posedět s kamarádkou? Vaši blízcí vám říkali, že vám ubližuje, ale neuvědomovala jste si to nebo jste si to nechtěla připustit, raději jste před nimi svého partnera bránila a jeho chování omlouvala.
Nemusíte být na všechno sama!  Začněte svoji složitou situace řešit po krocích, postupně. Využijte specializované služby a organizace.  Doporučuji vám obrátit se např. na Rodičovskou linku Linky bezpečí  ( 840 111 234) nebo na Linku důvěry pro dospělé při krizovém centrum RIAPS (222 580 697), případně můžete centrum navštívit a probrat zde svoji situaci osobně.  Krizovou pomoc a poradenství nabízejí i po chatu na adrese http://www.chat‑pomoc.cz.
Je důležité, abyste pochopila, proč jste se ocitla ve vztahu, kde vám partner ubližuje. Proč setrváváte ve vztahu, kde je bolest a utrpení místo vzájemné lásky, úcty, pochopení a pomoci.  Proč svoji energii vynakládáte na vztah s člověkem, který si vás neváží a sráží vaše sebevědomí a sebeúctu.  Možná jste si z dětství nebo minulých vztahů přinesla nesplněná přání a očekávání, pocity viny, nenaplněné citové potřeby, které zaměňujete s láskou a které živily vaši vůli v nezdravém vztahu vydržet, ať  se děje, co se děje. V tom vám může pomoci terapie.  Porozhlédněte se i po vašem okolí, ozvěte se kamarádce, obraťte se na někoho, ke komu máte důvěru, komu se můžete svěřit, vypovídat se, vyplakat.
Jste žena, která vždy dokázala, co chtěla.  Když  si uvědomíte, co chcete a jak to chcete provést,  podaří se vám nasměrovat energii tím správným směrem. Vaše situace se zlepší a budete hrdá na to, co jste pro sebe a svoje dítě dokázala.
Přeji vám hodně sil a vše dobré,
Marta Helingerová