Poradna
odemčené
Závislost na lécích
Vím, že brát Rivotril dlouhá léta je problém. Jednou jsem ho zkoušela vysadit, ale nevydržela jsem to.
Radkin Honzák, Psychiatr
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
25. 4. 2017
Rivotril užívám 19 let. Před dvěma lety mi ho pan doktor ze dne na den vzal, zkolabovala jsem s vysokým tlakem, přesto jsem se ho chtěla zbavit, po přečtení článku dobrý sluha, zlý pán. Po tři měsících mně ho pan doktor vrátil. Nemohla jsem se soustředit v zaměstnání, spala jsem denně dvě hodiny po Stilnoxu. Byla to procházka peklem. Měla jsem šílené napětí ve svalech, snad mně i zuby skřípaly. Byla jsem na dně sil.
Dnes mě mrzí, že jsem nevydržela dál. Přesto by mě zajímalo, zda je nějaká možnost se Rivotrilu zbavit navždycky. Mé problémy by zabraly tak sto stran, proč ho vlastně užívám, není zde prostor, proto bych chtěla poprosit raději o osobní konzultaci. Jen bych chtěla mluvit s panem doktorem Radkinem Honzákem a slyšet, zda jsem opravdu blázen, nebo je ještě nějaká naděje. Můj život je naprosto beze smyslu, radosti, už nevnímám ani věci kolem sebe.
Ema, 60 let

Názor odborníka
Milá a vážená paní Emo,
konzultaci můžeme nějakými cestami domluvit, rád se s Vámi potkám, pro Vás je to ale krok stranou, protože Vaše cesta by měla mířit přímo a ještě včera do ordinace pro léčbu závislostí (AT ordinace), kde jsou odborníci na problematiku, o níž píšete.
V této chvíli je sice také důležité vědět, proč jste Rivotril začala užívat, proč jste ho potřebovala tak dlouho a zda ho vlastně nepotřebujete nadále, podstatné je ale především to, že je dnes pevně zabudován v provozu Vašeho organismu a že určitě nebude možné (tu zkušenost už máte) ho vysadit naráz.
Protože se odvoláváte na můj text, není nutné vysvětlovat znovu podstatu biologické provázanosti a příčiny závislosti, které nedovolují vysadit benzodiazepin tak, jak bychom chtěli. Je proto třeba dohodnout se s odborníky, jak pomalu snižovat dávku, eventuálně souběžně řešit příznaky, které se v odvykací době objeví.
AT ordinace už najdete všude, všechny jsou kvalitní a vycházejí ze stejného principu. Jako absolvent 1. lékařské fakulty, na níž mám navíc tu čest učit, pochopitelně doporučím tu naši, která sídlí v Praze v Apolinářské ulici. Můžete tam přijít bez doporučení, dohodnout se na způsobu léčby, který Vám bude nejvíc užitečný a vyhovující (buď ambulantně, nebo s několikatýdenní hospitalizací) a budete zde opečována lépe, než byste byla v dobrých rukách krále Miroslava.
Držím Vám palce a věřte mi, že to jde.