Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Žena o mě ztrácí zájem: Milenka nic neřeší, má smysl o vztah bojovat.
Ahoj, s mou partnerkou jsem spolu už devět let a máme dvě děti. Od začátku, co ji znám, ne…
Michaela Zetíková
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
2. 7. 2014
Ahoj,
s mou partnerkou jsem spolu už devět let a máme dvě děti. Od začátku, co ji znám, nebyla nějak náruživá, jenže poslední dva roky u ní opadá veškerý zájem o mne.
Snažil jsem se komunikovat, ovšem odpovědí se dočkám sporadicky, většinou problém vyřeší větou: „tak to není, vždyť víš, že tě mám ráda“. Bohužel se nezmění nic ani po hádce, dál je to stejné, i když přislíbí, že zkusí změnu.
Poslední rok si připadám, že nejsme ani pár, ale spíš jen známí… Když jdeme spolu, nechce se držet za ruku, večer, když mluvíme o milování, zůstane v koupelně třeba i přes dvě hodiny – v pracovní den přijde před půlnoci a já už spím, přitom když o tom nemluvíme, bývá někdy i kolem osmé už v posteli.
Když už k sexu dojde, snažím se ji orálně uspokojovat, mazlit, líbat, ale ona se nesnaží nijak, leží na zádech, nehladí mě, prostě jen čeká až to skončí.. Nevím jak dál, zkoušel jsem komunikaci, pro oživení sexu jsme zkusili španělské mušky (beze změny) i nějaký lubrikační gel, který má ženu více vzrušit (beze změny)…
Nechci, aby to vypadalo, že to hážu na druhou stranu, ovšem poslední dobou si říkám, že mi tento vztah nic nepřináší. Ať už citově, nebo i tak, že na svátek či narozeniny jsem od ní už pár let nic nedostal – píšu to proto, že si pak člověk připadá, že na něm nikomu nezáleží.
Myslíte, že by alespoň citově pomohla milenka? Mít někoho, kdo by se mnou mile mluvil, hladil, smál se se mnou, nebo je to jen naivní myšlenka? Snad budu mít štěstí a dostane se mi odpovědi…
Matěj

Názor odborníka
Zdravím vás, Matěji,
s partnerkou jste spolu vydrželi dlouhou dobu, což je úctyhodné, a vy máte zájem ve vztahu pokračovat, ale nevíte jak. Navíc spolu máte dvě děti, což je závazek na celý život. Pokud jste spolu vydrželi tak dlouho a váš vztah až na poslední dva roky fungoval (na což si musíte odpovědět vy sám), má smysl o vztah bojovat.
Chyba ve vašem vztahu bude zřejmě v komunikaci ze strany vaší partnerky. Je možné, že se vám bojí říct, že jí ve vztahu s vámi něco chybí nebo vadí nebo že už prostě její cit vůči vám ochladl, tak se vám raději vyhýbá místo toho, aby se snažila problém řešit přímo s vámi. Zajímalo by mě, jakým způsobem jste spolu řešili neshody těch prvních sedm let, když jste takové problémy neměli. Možné je i to, že má vaše partnerka sexuální problém, když se vyhýbá milování s vámi. Tyto problémy lze v dnešní době úspěšně řešit u odborníka. Rozhodně ji do sexu nenuťte, tím způsobíte ještě větší odpor z její strany.
Ve vaší situaci bych vám doporučila i s vaší partnerkou navštívit manželskou poradnu. Zkuste se vaší partnerky zeptat, jestli chce ve vztahu s vámi pokračovat, nebo ne, a pokud ano, zkuste ji přesvědčit, ať s vámi navštíví odborníka. Vy jste se problém pokoušel s ní řešit poslední dva roky všemi možnými způsoby a ona na to nereaguje. Párová terapie by vám mohla pomoci, protože by si vaše partnerka mohla uvědomit, v čem spočívá její problém. Vždy je dobré přemýšlet nad tím, kdy a za jakých okolností problém začal. Můžete tak vystopovat kořeny problému a tím i jeho příčinu, potom se snázeji hledá řešení. Věřte tomu, že vztah můžete změnit, i když momentálně prochází těžkým obdobím. Musíte to však chtít oba.
Milenka nic neřeší – vy se sice krátkodobě budete cítit lépe, ale vztah s vaší partnerkou tím narušíte. Později vás mohou hodně trápit výčitky svědomí, jak dokládá moje zkušenost s klienty. Je lepší se nejdřív rozhodnout, zda máte zájem být i nadále s vaší současnou partnerkou, či zda si chcete najít někoho jiného. Pokud se rozhodnete, že s vaší partnerkou už být nechcete, nejprve byste se měl od ní odpoutat, a potom můžete navázat nový vztah, který nebude minulým vztahem zatížený.
Držím vám palce při překonávání všech vašich těžkostí.
S pozdravem
Michaela Zetíková